Vi har många stora fönster på övervåningen som inte går att öppna. Dessa samt glasdörrarna i vårt nya uterum kommer vi att putsa med en fönsterputsrobot.

Genom de största fönstren på övervåningen har vi en fantastisk utsikt över Vättern och om inte resultatet efter en fönsterputsrobot blir bra, kommer detta obarmhärtigt avslöjas. En bra fönsterputsrobot blir till stor hjälp då jag i dag får balansera på en stege när dessa fönster ska putsas.
 
  • Interiör med stora fönster med utsikt över Vättern och omringande natur.
Hej Marlen, jag bor i ett hus med 6 meter högt fönster som mest , när man är pensionär så är det inte så lätt att putsa fönster på den höjden, därför skulle det vara fantastiskt att kunna nyttja en maskin för de höga fönstren jag har på en gavelvägg.
 
Redigerat av moderator:
1. Samtliga fönster i huset!
2. Så trött på att göra rent fönsterna då barnen mer än gärna drar sina fantastiska små händer på dom dag ut och dag in. En robot skulle gärna få jobba dygnet runt hemma hos oss
 
1. Troligen alla, men framförallt de stora fönstren på andra våningen som är livsfarliga att putsa utifrån.

2. Jag kommer vara en glad vinnare som slipper livsfarliga övningar och gläds åt rena, spindelgeggfria fönster mot sjösidan. Dessutom är dessa fönster en utmaning rent smutsmässigt som kan ge en intressant utvärderingstext framöver!
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har testat 3 st fönsterputsrobotar och nu tävlar vi ut dem bland er medlemmar så

Den som vinner en fönsterputsrobot förbinder sig att rapportera in till oss senast 2022-09-30 hur roboten har fungerat. Omdömet ska formuleras i 50 ord i ett mail till marlen@byggahus.se. Det kommer att publiceras i artikeln.

Så här tävlar du:
  1. Berätta vilka fönster du kommer att putsa med roboten om du vinner.
  2. Motivera varför just du är lämplig att testa vidare en fönsterputsrobot.
  3. Posta dina svar här i tråden.

Vi tävlar alltså ut de här fönsterputsrobotarna:

  • Ecovacs Winbot X
  • Conga Windroid 880
  • Mamibot IGlassbot W110-F

Läs testet här: [länk]

Vinnaren utses på fredag den 29 april.

OBS!!! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har testat 3 st fönsterputsrobotar och nu tävlar vi ut dem bland er medlemmar så att ni får testa vidare där hemma.

[bild]

Den som vinner en fönsterputsrobot förbinder sig att rapportera in till oss senast 2022-09-30 hur roboten har fungerat. Omdömet ska formuleras i 50 ord i ett mail till marlen@byggahus.se. Det kommer att publiceras i artikeln.

Så här tävlar du:
  1. Berätta vilka fönster du kommer att putsa med roboten om du vinner.
  2. Motivera varför just du är lämplig att testa vidare en fönsterputsrobot.
  3. Posta dina svar här i tråden.

Vi tävlar alltså ut de här fönsterputsrobotarna:

  • Ecovacs Winbot X
  • Conga Windroid 880
  • Mamibot IGlassbot W110-F

Läs testet här: [länk]

Vinnaren utses på fredag den 29 april.

OBS!!! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har testat 3 st fönsterputsrobotar och nu tävlar vi ut dem bland er medlemmar så att ni får testa vidare där hemma.

[bild]

Den som vinner en fönsterputsrobot förbinder sig att rapportera in till oss senast 2022-09-30 hur roboten har fungerat. Omdömet ska formuleras i 50 ord i ett mail till marlen@byggahus.se. Det kommer att publiceras i artikeln.

Så här tävlar du:
  1. Berätta vilka fönster du kommer att putsa med roboten om du vinner.
  2. Motivera varför just du är lämplig att testa vidare en fönsterputsrobot.
  3. Posta dina svar här i tråden.

Vi tävlar alltså ut de här fönsterputsrobotarna:

  • Ecovacs Winbot X
  • Conga Windroid 880
  • Mamibot IGlassbot W110-F

Läs testet här: [länk]
Med läkarråd att från fönsterputsning sig avhålla
vore det fantastiskt att på sin föbsterputsrobot få kolla
när den alla fönster i hus och glasveranda runt scrolla!

Vinnaren utses på fredag den 29 april.

OBS!!! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Med läkarråd att från fönsterputsning sig avhålla
vore det perfekt att på en fönsterputsrobot
få kolla
när den alla fönster både i hus och på glasverandans rutor scrolla!
 
I vårat hus är det förenat med livsfara att putsa utsidan på fönstrena på ovanvåningen, dem skulle jag putsa glänsande rena! Sen skulle jag ta med den till sommarstugan och se om den rår på havssmuts på fönster och glasdörrar.

Jag skulle vara en perfekt testare då jag putsat fönster sen barnsben och testat mig igenom mängder av tekniker och varianter, allt från tidningspapper till fönstertvätts apparater från Kärcher och diverse skrapor. Jag skulle testa den till max, kunna jämföra resultat med ett tränat öga och dessutom tycka att det var superkul att göra det!
 
1. Våra vardagsrumsfönster mot väster som alltid är salta och smutsiga.
2. För att jag inte kan tro att jag blir överbevisad i att min Ettori fönsterskrapa gör jobbet 1000 gånger bättre.
 
Om jag vinner ska jag att testa den på alla våra fönster och på duschdörrens in och utsida. Men kommer även att låta min gamla mor pröva den på sina fönster.

Tror att mina fönster här ute i kustbandet är lämpliga för att testa om en fönsterputsrobot rår på allt det saltstänk som kommer på rutorna när de salta vindarna ligger på ifrån havet. Men också för att min 84-åriga mor kan få se om en robot även kan passa henne och den äldre generationen
 
Najkire
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har testat 3 st fönsterputsrobotar och nu tävlar vi ut dem bland er medlemmar så att ni får testa vidare där hemma.

[bild]

Den som vinner en fönsterputsrobot förbinder sig att rapportera in till oss senast 2022-09-30 hur roboten har fungerat. Omdömet ska formuleras i 50 ord i ett mail till marlen@byggahus.se. Det kommer att publiceras i artikeln.

Så här tävlar du:
  1. Berätta vilka fönster du kommer att putsa med roboten om du vinner.
  2. Motivera varför just du är lämplig att testa vidare en fönsterputsrobot.
  3. Posta dina svar här i tråden.

Vi tävlar alltså ut de här fönsterputsrobotarna:

  • Ecovacs Winbot X
  • Conga Windroid 880
  • Mamibot IGlassbot W110-F

Läs testet här: [länk]

Vinnaren utses på fredag den 29 april.

OBS!!! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Mitt hus är i två plan och de stora fönstren är inte öppningsbara varför fönstren på översta planet är svåra att putsa. Jag når utsidan från ett vädringsfönster och det blir en intressant uppgift att testa roboten på dessa.
 
1. Alla fönster på vårt gamla hus.

2. Jag vet ärligt inte hur i hela friden jag ska få dom rena. Huset har inte tagits om hand de sista 20åren tills vi köpte det förra sommaren. Vi flyttade in nu till första mars efter att ha totalrenoverat efter 6st vattenskador. Fönstren är fortfarande inte tvättade, för jag vet inte hur jag ska få dom rena efter 20års smuts, kolstubbsdamm, gips och slipdamm osv. Det hade ju varit kul att kunna se ut ordentligt när insidan förövrigt börjar se bra ut.
 
  1. Berätta vilka fönster du kommer att putsa med roboten om du vinner.
Alla fönster som jag kommer åt.

  1. Motivera varför just du är lämplig att testa vidare en fönsterputsrobot.
Är allmänt tekniskt intresserad, hade aldrig hört talas om att det fanns fönsterrobotar.
 
1. Alla fönster på vårt nybyggda fritidshus, speciellt de som når i stort sett upp till nock i ryggåstaket.
2. För att putsa ovan nämnda fönster så finns inga bra stegar så man når ända upp. Men man når upp så man kan starta roboten i nederkant av fönstren.
 
1. Alla plus de där jobbiga på inglasade balkongen, förmodligen alla på särbons balkong också...

2. För att jag älskar robotar.
 
Vi har testat 3 st fönsterputsrobotar och nu tävlar vi ut dem bland er medlemmar så att ni får testa vidare där hemma.

Oj detta vill jag vinna
Har två stora fönster som ej är öppningsbara (bara en ”okunning” kvinna skulle gå med på att montera såna fönster) Utsidan behövs ca 3 meter hög stege att stå och vingla på. Mina fönster har inte blivit putsade på utsidan på 7 år!,,
Har dessutom en inglasad veranda så även där kommer roboten till användning
Tror att roboten skulle få visa sin kraft på bästa sätt hos oss
 
1. Jag skulle i första hand testa den på våra stora fönster mellan vardagsrum och altan.
När solen lyser in i vardagsrummet så syns minsta lilla fläck på rutorna :(

2. Våran familj är tyvärr rätt bekväma av oss så det putsas sällan fönster förrän det knappt går att se ut :)
Men vi älskar tekniska prylar som kan underlätta och testar därför gladeligen en robot fönstertvätt och ge er en ärlig rapport :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.