12 441 läst · 139 svar
12k läst
139 svar
Avslutad: Vi tävlar ut 5 dammsugare från testet!
Är en trogen Electroluxanvändare sedan många, många år. Haft ett flertal modeller både väldigt dyra och de billigare modellerna. De billigare modellerna har inte alls samma sugkraft, dåliga munstycken och ibland för kort sladd. Ett stort plus är däremot den låga vikten. De dyrare modellerna suger bra, effektiva munstycken men är ju väldigt tunga och klumpiga. Nu orkar jag inte med min senaste maskin, bara 6 år gammal pga att skaftet är så tungt och påfrestande att dammsuga med. Har fått leta fram en gammal dammsugare från källaren som suger sämre men är lätthanterlig.
Jag skulle gärna vara testperson för denna dammsugare som sägs ha låg vikt! Jag har som +60-åring en väldigt stor erfarenhet av många dammsugare av olika märken!
Städfantasten
Jag skulle gärna vara testperson för denna dammsugare som sägs ha låg vikt! Jag har som +60-åring en väldigt stor erfarenhet av många dammsugare av olika märken!
Städfantasten
1. Egenskaper jag värderar högst är: Då jag haft en del olika damsugare både robot, klassiska, handdamsugare och grovdamsugare så känner jag starkt för att det behöver vara god kvalité, vilket jag känt inte alltid är fallen. Anledningen att detta blir så viktigt är för att damsugaren behöver klara av de påfrestningar den är tänkt för både när damsugaren är ny och när den fått något år på nacken. Den ska kännas gedigen och vara omsorgsfullt utformad så att man förundras över hur lättsamt städningen blir och därmed ger mig ett rent hem.Marlen Eskilsson skrev:Vi har just testat de bästa premium-dammsugarna och nu tävlar vi ut dem bland er i forumet så att ni kan testa vidare där hemma.
[bild]
Den som vinner en dammsugare förbinder sig att att rapportera in till oss senast 2024-03-01 hur dammsugaren fungerar. Omdömet ska formuleras i 50 ord i ett mail till marlen@byggahus.se. Omdömet kommer att publiceras i artikeln.
Så här tävlar du:
Vi tävlar ut följande dammsugare, vilka är samtliga i testet förutom Dyson som var i privat ägo:
- Berätta vilka egenskaper hos en dammsugare som du värderar högst.
- Motivera varför just du är lämplig att testa vidare en dammsugare.
- Posta dina svar här i tråden.
Läs testet här: [länk]
- Electrolux Pure D8
- Miele Complete C3 Cat&Dog
- Bosch Serie 8
- Nilfisk Select Allergy
- Philips Performer Silent
Vinnaren utses på fredag 29 september.
OBS!!! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Och vill det sig riktigt väl så håller den så pass att barnen blir påminnd om sin barndom när de många år senare även återser sin gamle vän sina fotoalbum.
2. Har haft en önskan om att arbeta som produktutvecklare och uppskattar verkligen när man känner att en produkt är framtagen med omsorg och engagemang. Bor i en hus som säkerställer att damsugaren kommer att testas ofta och utförligt då vi har båda hårda trägolv, parkett, korkmattor, klinker, mattor samt även heltäckningsmatta i rum och till detta så har vi långhårig katt som periodvis släpper en hel del päls och vi är fyra familjemedlemmar utöver katten Alfons som kommer testa och ge sitt tycke om damsugaren.
1. Viktiga egenskaper för oss:
👍 Kraftfull rengöring
👍 Lätt att manövrera
👍 Justerbart teleskoprör
👍 Ljudnivå
👍 Justerbar sugstyrka
👍 Längd på sladd
Bor i en charmig villa med vinklar och vrår, trappor och utbyggnader. Ett rum har modern heltäckningsmatta, badrummen har klinkers och resterande hus har gamla eller nya trägolv.
Alla sorts golvytor under ett och samma tak helt enkelt! Har förbrukat ett gäng dammsugare under
mitt liv och har mycket att jämföra med. Står i färd med att investera i en ny så tävlingen
kom med perfekt tajming! Testar gärna och lovar en utförlig recension.
👍 Kraftfull rengöring
👍 Lätt att manövrera
👍 Justerbart teleskoprör
👍 Ljudnivå
👍 Justerbar sugstyrka
👍 Längd på sladd
Bor i en charmig villa med vinklar och vrår, trappor och utbyggnader. Ett rum har modern heltäckningsmatta, badrummen har klinkers och resterande hus har gamla eller nya trägolv.
Alla sorts golvytor under ett och samma tak helt enkelt! Har förbrukat ett gäng dammsugare under
mitt liv och har mycket att jämföra med. Står i färd med att investera i en ny så tävlingen
kom med perfekt tajming! Testar gärna och lovar en utförlig recension.
1) Sugförmåga, smidighet, att den är lättmanövrerad.Marlen Eskilsson skrev:Vi har just testat de bästa premium-dammsugarna och nu tävlar vi ut dem bland er i forumet så att ni kan testa vidare där hemma.
[bild]
Den som vinner en dammsugare förbinder sig att att rapportera in till oss senast 2024-03-01 hur dammsugaren fungerar. Omdömet ska formuleras i 50 ord i ett mail till marlen@byggahus.se. Omdömet kommer att publiceras i artikeln.
Så här tävlar du:
Vi tävlar ut följande dammsugare, vilka är samtliga i testet förutom Dyson som var i privat ägo:
- Electrolux Pure D8
- Bosch Serie 8
- Nilfisk Select Allergy
OBS!!! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
2) Jag är er lämpliga testare eftersom jag HATAR att dammsuga. Bara tanken ger mig rysningar och väcker känslor jag knappt visste att jag har. Finner inte ens ord. Men eftersom arbetet måste utföras – ett nödvändigt ont – kan jag ju inte välja att låta bli. Tro mig: mitt 50 ords-omdöme kommer att formuleras med hängivenhet och precision.
1. Viktigaste egenskaper enligt oss i rangordning.
* Sugkraft
* Lång sladd
* Tillgängliga och prisvärda reservdelar (för den kommer att gå sönder)
* Bra munstycke
2. Vi har i dagsläget 3 vanliga dammsugare 2 grovdammsugare och en skaftdammsugare som används. Med 4 små barn , 4 katter och ett hus i skogen brukar det dammsugas flera gånger per dag. Skulle vara roligt att jämföra våra slitna med en ny premiummaskin.
* Sugkraft
* Lång sladd
* Tillgängliga och prisvärda reservdelar (för den kommer att gå sönder)
* Bra munstycke
2. Vi har i dagsläget 3 vanliga dammsugare 2 grovdammsugare och en skaftdammsugare som används. Med 4 små barn , 4 katter och ett hus i skogen brukar det dammsugas flera gånger per dag. Skulle vara roligt att jämföra våra slitna med en ny premiummaskin.
Medlem
· Västra Götaland
· 72 inlägg
1. Tyst, effektiv, teleskopskaft lång sladd och inte minst kvalitet.
2. Två barn (som tar med sig en hel sandlåda hem varje dag) och en hund är ingen bra kombination med en dammsugare som håller på att braka ihop. En ny dammsugare skulle komma väl till pass och användas så gott som varje dag.
2. Två barn (som tar med sig en hel sandlåda hem varje dag) och en hund är ingen bra kombination med en dammsugare som håller på att braka ihop. En ny dammsugare skulle komma väl till pass och användas så gott som varje dag.
Marlen Eskilsson skrev:Vi har just testat de bästa premium-dammsugarna och nu tävlar vi ut dem bland er i forumet så att ni kan testa vidare där hemma.
[bild]
Så här tävlar du:
- Electrolux Pure D8
- Bosch Serie 8
- Nilfisk Select Allergy
- Tyst (även om jag har hörlurar när jag dammsuger vill jag skona min fru som pga har en hjärntrötthet som gör henne känslig för höga ljud och oftast är hemma när jag städar) och effektiv (eftersom hunden fäller hår och inte är så noga med att torka tassarna när han går in)
- Med de förutsättningarna kommer testet bli grundligt och eftersom jag nyss slitit ut en dammsugare som började som tyst och slutade som tordön och med två utslitna munstycken har jag bra jämförelsematerial. Med tanke på att jag måste köpa en ny ändå blir det också hållbart istället för att låta någon som ej behöver en ny testa.
Redigerat:
1. Då jag har en innekatt som lämnar en del av sin fina päls lite överallt året om är en dammsugare som effektivt tar bort hans päls från möbler och mattor det som jag skulle uppskatta allra mest.
2. Jag är väl egentligen inte bättre lämpad än någon annan att testa en av damsugarna. Tycker däremot om att ha det päls- och dammfritt hemma och då det krävs lite mera jobb för att få bort all päls skulle jag bli mycket glad om det går att göra både bättre och effektivare än vad min gamla dammsugare klarar av.
2. Jag är väl egentligen inte bättre lämpad än någon annan att testa en av damsugarna. Tycker däremot om att ha det päls- och dammfritt hemma och då det krävs lite mera jobb för att få bort all päls skulle jag bli mycket glad om det går att göra både bättre och effektivare än vad min gamla dammsugare klarar av.
Globala målen 12 Hållbar konsumtion och produktion - efter att ha läst testet vore det grymt att få testa Electrolux Pure D8.2B Bill Evans skrev:
- Tyst (även om jag har hörlurar när jag dammsuger vill jag skona min fru som pga har en hjärntrötthet som gör henne känslig för höga ljud och oftast är hemma när jag städar) och effektiv (eftersom hunden fäller hår och inte är så noga med att torka tassarna när han går in)
- Med de förutsättningarna kommer testet bli grundligt och eftersom jag nyss slitit ut en dammsugare som började som tyst och slutade som tordön och med två utslitna munstycken har jag bra jämförelsematerial. Med tanke på att jag måste köpa en ny ändå blir det också hållbart istället för att låta någon som ej behöver en ny testa.
1. I prioriteringsordning - Låg ljudnivå, lätthanterlig, sugeffekt, lång sladd och design.Marlen Eskilsson skrev:Vi har just testat de bästa premium-dammsugarna och nu tävlar vi ut dem bland er i forumet så att ni kan testa vidare där hemma.
[bild]
Så här tävlar du:
- Electrolux Pure D8
- Bosch Serie 8
- Nilfisk Select Allergy
2. Vi är utomordentligt lämpade att testa eftersom vi precis har byggt ut huset och i samband med det kopplat bort centraldammsugaren🙂
Trädgårdsfixare
· Ed
· 8 inlägg
Halloj..
Min nuvarande dammsugare har blivit gammal o sliten o suger väääldigt dåligt, vi har många trappor hemma o det är jobbig att den måste bäras när man dammsuger dom o sladden är för kort 😥..
Har en långhårig katt 😻 så trappor, möbler mm måste dammsugas ofta
Så en sladdlös batteridriven Dyson skulle vara perfekt 👍🏻😁
Min nuvarande dammsugare har blivit gammal o sliten o suger väääldigt dåligt, vi har många trappor hemma o det är jobbig att den måste bäras när man dammsuger dom o sladden är för kort 😥..
Har en långhårig katt 😻 så trappor, möbler mm måste dammsugas ofta
Så en sladdlös batteridriven Dyson skulle vara perfekt 👍🏻😁
Då var tävlingen avslutad.
Tusen tack för alla tävlingsbidrag och tankar om vilka egenskaper ni värderar högst hos en dammsugare.
Det var verkligen inte lätt att välja ut vilka som skulle vinna, men nu har juryn lyckats komma fram till 5 stycken värdiga vinnare som vi även tror kommer kunna ge oss en bra testrapport, till glädje för andra medlemmar.
De lyckliga vinnarna är:
Electrolux - @fsn inlägg #42
Miele - @para inlägg #28
Bosch - @Violina inlägg #3
Philips - @EddieHansson inlägg #79
Nilfisk - @prunila inlägg #9
Påminner alla vinnare om att se till att era profiler är uppdaterade med rätt kontakt- och adressinformation samt att rapportera in till oss senast 2024-03-01 hur dammsugaren fungerar.
Önskar er alla en fin fredag!
Tusen tack för alla tävlingsbidrag och tankar om vilka egenskaper ni värderar högst hos en dammsugare.
Det var verkligen inte lätt att välja ut vilka som skulle vinna, men nu har juryn lyckats komma fram till 5 stycken värdiga vinnare som vi även tror kommer kunna ge oss en bra testrapport, till glädje för andra medlemmar.
De lyckliga vinnarna är:
Miele - @para inlägg #28
Påminner alla vinnare om att se till att era profiler är uppdaterade med rätt kontakt- och adressinformation samt att rapportera in till oss senast 2024-03-01 hur dammsugaren fungerar.
Grattis till vinnarna. 👍U Ulrika M.M skrev:Då var tävlingen avslutad.
De lyckliga vinnarna är:
Miele - @para inlägg #28
Påminner alla vinnare och att se till att era profiler är uppdaterade med rätt kontakt- och adressinformation samt att rapportera in till oss senast 2024-03-01 hur dammsugaren fungerar.
Men gud så roligt! Tack så jättemycket. Ser fram emot att få testa den och skriva ett omdöme!U Ulrika M.M skrev:Då var tävlingen avslutad.
De lyckliga vinnarna är:
Miele - @para inlägg #28