Svar 2

Här på landet fick vi ständigt besök av Tor med en hög sönderblixtrade...

* modem, 4 st. Zyxel P-660H-D1 som jag lagade när de gick sönder
* routrar: Linksys WRT54GL (död) -> Asus RT-N16 (död) -> Asus RT-N16 (död) -> Belkin nånting (död) -> Sitecom nånting (död) -> (överspänningsskydd installerades) -> Netgear WNDR3700v1
* nätverkskort: 3st till servern, 4 st. till gamla Thinkpad-datorer utan trådlös nätverkskort
* skrivare: 2 * HP LJ2200

... som resultat. Till slut tröttnade jag av att laga grejorna hela tiden och av ständigt risk att få nätet utslagen just när jag inte var hemma så jag tog steget att bygga in ett rejält överspänningsskydd.

Funkar den, frågade ni?

Visst funkar den. Det är nu 18 månader sedan jag installerade den... och Tor har inte visat sig en enda gång. Blixtskydd, jaha. Trodde inte att den skulle funka på ett sådant sätt men visst, inga blixtskador sedan den installerades.

Så nu är det läge att installera en router som når hela gärdet istället för 200kr 'Blocket special' som nu gör sitt bästa utan att riktigt lyckas. Med alla de MIMO-antenner borde det funka, eller?
 
Rätt svar 2

Har precis installerat fiber hos farmor och farfar men inser att både router och nätverkskort behöver bytas, en repeater kommer säkerligen också behövas. Detta kit skulle passa perfekt!
 
R
Rätt svar: 2

I vår 2-plansvilla har fiber installerats. Tyvärr måste routern placeras dumt till vid inkommande fiber och då klarar inte routern från Telia av att ut med wifi till hela huset. Hoppas att detta paket kan lyckas bättre!
 
Alla svarar alternativ 2. Så då säger jag 1 istället. Ni bad ju faktiskt bara om ett svar, inte nödvändigtvis rätt svar! Copy/paste kan väl alla :p Ska man vinna tuffa nätverkspaket måste man våga vara tuff själv, gå mot strömmen och sticka ut :)

Motivering då? Jag kan säga så här. Jag har ett helt OK och fungerande hemmanätverk idag, i centrum står en Linksys konkurrent (ASUS Rt-N66u) och driver det hela. Den klarar inte uppgiften helt och jag har inte wifi i hela kåken, verkligen inte i det fristående garaget (dock utan repeater ska nämnas). Klarar denna tuffing att fylla husets alla hörn med internetaccess samt om repeatern levererar detsamma ut till "snickerboa" ja då är det sannerligen en rebell helt i min smak och jag ska låta det budskapet ljuda över sju socknar. (Läs "ge trevliga recensioner på internet forum)

Deal? :)
 
Svar på frågan 2
Jag har just fått fiber men har tyvärr inte råd med trådlöst på grund av en längre tids sjukskrivning det hade underlättat avsevärt med ett trådlöst internet så mina underbara hundar inte snubblade och tuggade på kablarna till datorn låter som en snyft historia men att vara sjukskriven i det här landet är ingen dans på rosor om man varit egen företagare och min gamla router fungerarde bara på 3G och nu fungerar den inte ALS
Så det här paketet vore en skänk från himmelen Med vänlig hälsning Patrik
 
Svar: 2

Skall bygga om ett gammalt hus utan något internet alls så ett fungerande hemmanätverkspaket när vi nu skall dra in fiber samtidig hade varit som grädde på moset :rolleyes:
 
Svar på frågan = 2

Dags för solceller, men har inte räckvidd på vår router för att koppla upp växelriktare mm. Så det här paketet vore mumma :)
 
Mitt svar är nr 2: Routern kan kommunicera med flera olika enheter samtidigt

Varför behöver jag detta?
Jo, jag bor i ett hus som är byggt 1944 och då var det tegel, betong och massa hönsnät med vass i huset.
Det är ju som en Faradys bur.
Så jag håller tummar och tår, så att jag får lite fart i huset.
Lycka till alla tävlande. :)
 
Svar: 2
Kan vara ett bra tillskott för att få till en övervakningskamera och extra gästnätverk?
Med murade väggar blir det lite stort motstånd för signalen...
Då krävs det riktiga grejer!
 
Rätt svar 2
Jag har barn och kompisar till dom som härjar runt i hela huset och dom är överallt så jag får aldrig ligga med min fru ifred, men med en bra router så kanske barnen fastnar bakom nått som drar lite gigabyte en stund. Så man kan få lite egentid ;)
 
Rätt svar är 2

En trådlös värld
I egen härd
Är guld värd
 
Svar: 2

Motivering: En fredagkväll tidigare i höst så var Tor ute och raggade runt med sin vagn och svingade gamla Mjölner och efter det är det tämligen dött på den trådlösa fronten.
 
Svar:2
Har för många grejor i luften:wow:
 
Alt 2
Nu har vi precis fått in fiber och skall byta koppar (ADSL) och plugga in någonting bra i fibern
Då vore det beaktansvärt att kunna utöka hoppet från koppar till fiber ytterligare genom en bra router.
Så att alla paddor, klöstelefoner, datorer och IP-kameror, mm. kan få en stabil och bra uppkoppling oavsett vad som sker på de olika enheterna.
 
Alternativ 2 är det rätta svaret.
Vi är på gång att dra in fiber o behöver en bra router så att vi fixar TV, dator, ipad och telefonet.

Hoppas på turen o håller båda ✊✊🏼
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.