Svar: 2

Jag har hittils inte hittat teknik som löser täckningen i vårt hus byggt i vinkel och samtidig anslutning av familjens samtliga telefoner, plattor, datorer och TV:n. MU-MIMO tekniken är lösningen för oss och med repeatern kommer jag att få täckning längst in i hörnet. Då kan harnen plugga, spela och streama samtidigt som jag jobbar och lyssnar på musik ( tills jag drar ut sladden till internet, låtsas att det är avbrott och tar fram sällskapsspelen :) )
 
Rätt svar är 2.

Jag och min sambo och dotter flyttade in i vårt nya hus idag. Jag har letat efter den rätta wifi-lösningen till vårt hem men vet inte vad jag ska välja. Detta verkar vara det vi letar efter och skulle underlätta otroligt mycket för oss.
 
kulle
Rätt svar: 2

Har idag Telias skräp router och någon noname repeater som hela tiden tappar uppkopplingen,
Det är inte särskilt roligt att titta på streamad film när buffring upptar halva tiden, eller när man försöker sig på att spela favoritspelet quakelive då springer motståndarna runt på lätta moln och skjuter och en annan försöker gömma sig tills uppkopplingen rättar till sig så man får iväg ett skott.......
Skulle väldigt gärna vilja prova något nytt inom trådlöst så man få njuta av det man har tänkt göra och inte bara sitter och väntar på "buffringen" ska bli klar.
 
Rätt svar:2
Vi skulle behöva en bättre router då våra befintliga går väldigt långsamt och måste ständigt startas om. Med en repeater skulle dottern kunna sköta skolarbetet från sitt rum och slippa sitta vid köksbordet. Linksys verkar vara svaret på vårat problem.
 
Rätt svar:
Skulle behöva nytt trådlöst eftersom vi flyttat och det trådlösa fungerar dåligt idag.
Man har inte råd med sånt lyx när man har föräldra penning.
Strema filmer hade varit roligt utan massa laddningsrutor
 
Svar: 2

Drömmen om att flytta till landet går sakta framåt då det gamla timmerhuset är en riktig pengaslukare. Ett bidrag i form av modern utrustning skulle hjälpa dels ekonomin och dels avhjälpa problemen med diagonal täckning i huset som har en stor murstock som effektivt omöjliggör receptläsning och surfning i kök och sovrum.
 
Rätt svar: 2

Nu när jag bygger ut så blir huset nästan 50 meter (i vinkel visserligen) långt och även om jag tror att jag kan flytta routern till mitten så är jag orolig för att signalen skall räcka i bägge ändarna...

/Mikael S
 
Svar
2

Motivering
Fiber håller på att läggas i mitt område nu och snart är det dags för mig, är så glad över det. Har börjat kika lite efter någon router som skulle duga men har inte riktigt koll på den biten så det är inte det lättaste.Vore inte helt fel att vinna en så gör ByggaHus valet istället(y).
 
Rätt svar: 2

Motivering åh! Äntligen en grej jag verkligen behöver här hemma! Vi kör allt trådlöst, dessvärre så har vi jätte dålig täckning på övervåningen samt att jag köpte en IP kamera till min fru som hon kunde ha ute i hönsgården och hålla koll på dom små liven, dock så räcker inte vårat wi-fi dit. Så den används inte just nu. Med denna pryl så skulle vårat hem få ett riktigt lyft.
 
Rätt svar är 2
Om en vecka kopplar dom in vår fiber ,
Vi har fram till nu varit beroende av mobilt bredband så äntligen får vi fiber!!
I vår fiberförening är vi 720 fastigheter och alla diskuterar flitigt i vår facebookgrupp vad som funkar bäst vad man behöver för utrustning när väl fibern kommer
Vi har ett hus och ett attefallshus strax bredvid där sonen bor , totalt 4 personer i hushållet
Den här Routern klarar att leverera trådlöst bredband i huset utan problem, och
Tänker att repetern fixar attefallaren lätt som en plätt
Det vore en dröm att få installera proffsgrejor från början
 
Svar 2.

Vill kunna streama HD på flera enheter samtidigt och dessutom ha korta svarstider för onlinespel. Spelar även musik med trådlösa högtalare via Wifi. Skulle denna router kunna vara något för oss?
 
Rätt svar: 2

Perfekt present till sambon som är så prylintresserad och läser på om allt! Själv är jag bara gravid och trött, vore grymt att kunna imponera lite på honom med en välbehövlig ny router!
 
nr 2.
Har gått över till att styra nästan all allmänbelysning via nätverket och märker att på en del platser är signalen är för svag, trots två repeters placerade i huset olika delar.
 
Rätt svar: Nr 2. Routern kan kommunicera med flera olika enheter samtidigt.

Idag har jag inte tillräcklig WiFi-täckning för att kunna nå Byggahus.se från verkstaden i källaren samtidigt som barnen spelar och streamar. Ni förstår hur ont det gör och jag är då tvungen att använda upp all mobilsurf istället och den brukar bara räcka halva månaden. Mitt behov är med andra ord akut!
 
Rätt svar: 2.
Flyttat till lägenhet som har betongväggar och där signalen knappt rör sig mellan rummen trots relativt modern teknik :). Behöver bättre mottagande för att kunna jobba, streama etc
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.