1. 60 Nm

Till våren ska vi bygga ut vårt hus varefter ett stort trädäck skall skruvas ihop - den här maskinen skulle ersätta min gamla Rusta-skruvdragare med den äran.. :)
 
Svar: 60Nm
Till våren kommer såren som äntligen läkas och fasaden skall vräkas och bräkas! När det blev fuktigt och kallt bildades det mögel. Det saknades nämligen luft och en spalt och en sådan skall skapas med en Dewalt!
 
Svar: 60 Nm

Motivering:
Jag och flickvännen(blivande sambon) renoverar bägges lägenheter inför försäljning. Då min Elin saknar det mesta i verktygsväg innebär det att jag får åka med mina verktyg mellan lägenheterna hela tiden. En skruvdragare till hade underlättat mycket därför :)

Mvh / Gustav
 
Svar: 60 Nm

Någon mer som gjort julgodis? Den franska nougaten tog kål på elvispen i ett kritiskt skede. Jag behöver göra en sats till. Jag vill inte köpa en köksassistent bara för att kunna vispa långsamt. Den kan man ju bara ha till en sak – matlagning. En De Walt däremot kan man ju ha till allt mellan himmel och jord.
 
Svar: 60nm
Hej! Jag har hållit på och renoverat min farfars fritidshus i 1 år nu helt själv men har känt länge att jag behöver en ny lättare skruvdragare då min är tung och stor med endast ett batteri som jag får sitta och vänta på när det laddas ibland. Det skulle va mycket roligare att jobba med en kvalitets skruvdragare :) Och har länge tänk på att köpa en ny, men skulle va så kul att vinna en ännu bättre än den man tänk köpa på jula :)
 
Svar: 60nm
Motivering: Skulle bli min bästa vän i ur och skur och förvandla renoveringen från moll till dur.

Jag blev nämligen änka mitt i renoveringsarbetet av ett hus från 1850 så nu behöver jag all hjälp jag kan få av maskiner och manliga vänner.
 
En finne här som använherr sin skruvtragare till allt i hemmet och bastuphykket och husrenoveringen. Min gamla maskin användes till miljoner skruvtragningar, åtaliga spännringar till basturis. Använt många maskiner inom yrkeslivet och renoveringen och sett att enta maskinen som håller är en Tevalt det. Så för att slippa sladdriga basturisar och knarrande bastulav så ska finen ha en maskin av det rätta virket.

Rett svar är 60 Nm
 
Svar: 60nm

Vann jag den skruvdragaren skulle jag äntligen få till altanen som jag och min fru pratat om i åratal.
Det skulle innebära att ett ok stort som småland föll från mina axlar.
 
Svar: 60nm

Till våren ska cykel skjulet bli klart och friggeboden upp. Tyvärr kommer jag få fortsätta använda min trådade borr som jag gjort sedan i somras då min no-name skruvdragare dog även om jag vinner. Detta eftersom jag lovat min tio åriga dotter att få vara med och göra jobbet. Det sagt så skulle vi kunna arbeta snabbare/samtidigt med en ny skruvdragare!
 
Svar: 60nm
Då jag skall bygga en stor altan vid min husvagn på campingen skulle jag kunna glänsa med denna skruvdragare istället för att glänsa med trädgårdstomtar och den senaste och största husvagnen. :p
 
60 nm!

Jag borde vinna av väldigt många anledningar, lillgrabben, 3 år, älskar att skruva och borra så han tar alltid min skruvdragare när han hänger med upp på vinden där han ska bygga sitt rum. Vore riktigt skönt om han kunde få min gamla så att jag kan få bygga klart hans rum någon gång! Sen måste vi ha en till inför sommarens stora altan projekt, minst 100 kvm! Lär bli en del skruvande, och frugan ska minsann inte slippa undan!
 
SVAR: 60 nm

MÅNGA SKRUVAR I VÄGGARNA SOM INTE RIKTIGT ÄR INTILL VÄGGEN JAG HAR
KANSKE DENNA DEN YNKLIGA SISTA BITEN TAR...
 
Svar: 60Nm

Till våren ska jag bygga en riktigt stor trall,
vi använder vintern för att rita en mall.
Minst 40 kvadrat och runt om en gran,
en trappa, en avsats och två hela plan.
Jag saknar dock verktyg, behöver det mesta,
”en bra skruvdragare är viktigt”, det säger de flesta.
Ja, tänker jag, så kan det nog vara,
för att denna uppgift jag själv nu ska klara.
Men hur ska man välja och vad ska man ha?
Kan man den första man finner helt sonika ta?
Nä, forskade lite och fann i en spalt,
att det helt klara ska vara en riktig DeWalt.
Jag hoppas nu innerligt på lite tur,
tänk den lycka att vinna, inte sant, eller hur?
 
Svar 60Nm
Nu har min gamla Dewalt ned Ni-mh batterier förbrukat de sista batteriet. Dags för något modernare och lättare. Denna maskin vore perfekt :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.