Svar på frågan: Stuttgart

Äger idag en grön Bosch från 2008, den fungerar fortfarande för de mindre krävande arbeten men börjar bli trött. Nu när vi gjort bla takbyte, ftx och dränering på vårat i övrigt nästan orörda 60-tals hus så stundar den invändiga renoveringen av entréplan samt farstukvist och altanbygge där en ny skruvdragare skulle vara guld värd.
 
Wendlingen

Underarmarmen önskar att tiden med skruvmejsel, trasa och rörtång (istället för riktiga grejer med bra vrid) ska komma till ända. Min version av "asking for a friend".
 
Svar: Wendlingen

Skulle ge den till min bror som snart ska renovera och bygga ut sitt hus, han har länge suktat efter en T18 skruvdragare.
 
Svar Wendlingen
Samboskap utan avtal är idiotiskt - Jag vill ge den till min syster som efter separation sitter mer eller mindre verktygslös vad gäller eldrivna saker, allt sånt var ”hans” påstod han…
 
Svar: Stuttgart

Trots sin ringa ålder har dottern börjat hjälpa till med renoveringarna här hemma. Med tanke på hur många gånger verktygen dimper ner i backen hade det känts bra att låta henne manövrera ett som tål lite tuffare tag. Främst för att lugna mina nerver. :dizzy:
 
Redigerat:
Svar: Wendlingen

Om der blir vinst så lägg lägger vi pengar på en ny trampolin för kidsen - så de kan vara sysselsatta när vi renvoerar... = dubbel vinst (y):D Vår skruvdragare har nämligen addaren packat ihop precis. :sweat:

Trevlig helg!
 
Svar: Stuttgart

Motivering: Jag ska bygga altan i sommar och behöver en kraftfull, smidig maskin till det.
 
Svar Wendlingen

motivering
Om jag vore ett verktyg skulle det vara en skruvdragare - jag är totalt skruvad ibland
 
Svar: Wendlingen

Motivering: Min älskade fru har det senaste året gett mig flera signaler om att hon önskar sig en ny skruvdragare. Men det är först nu som polletten trillade ner när jag insåg att det faktiskt är hon som oftast rattar vår gamla skruvdragare när det ska skruvas. Inför sommarens altanbygge vore det kul att överraska henne med en proffsig skruvdragare.
 
Huvudkontoret ligger utanför Stuttgart.

Jag behöver en ny skruvdragare för vår gamla gav upp efter ett ett hårt liv med husbygge.
 
Festools huvudkontor ligger i Wendlingen, cirka en halvtimme med bil (eller en och halv timma med cykel!) utanför Stuttgart.

Jag har i flera år dragits (...) med vår gamla skruvdragare, som fungerat utmärkt för enklare byggen när vi var lägenhetsinnehavare.
Sedan ett tag tillbaka är vi nu radhusägare, och bristerna med den gamla maskinen har gjort sig mer och mer påminda.

Den hantverkare som bygger och sätter tätskikt i våra badrum har varit väldigt effektiv, och kommer förstås med en arsenal av verktyg som får den nyblivne husägaren att snegla avundsjukt.

Ett av dessa verktyg är precis denna modell av Festools skruvdragare, dock med 4 Ah batteri. Och vilken fröjd att ha ett så lättarbetat verktyg att arbeta med kan jag konstatera efter att ha fått låna den en stund. De modulära satserna är enkla att byta mellan, men sitter stadigt när du väl är igång. Maskinen är kraftigare än vad jag först trodde när jag tittade på den nätta utformningen, men kraftfull nog för att både borra och skruva i allt från lättbetong till kärnvirke (man tager det man haver i väggarna).

Förutom detta är den skön att hålla i, bara det!

Även om jag inte skulle vinna just denna tävling, finns det stor chans att det ändå kommer stå en sån här skruvdragare i verktygsskåpet i framtiden!
 
Svaret är Wendlingen.

Jag har några Festoolmaskiner, dock inte några sladdlösa och det här setet
hade varit en bra början på ett utbyte till Festool även på batterimaskinerna.
 
Svar Wendlingen
Planerar att bygga en större altan med skärmtak nu till våren. En bra skruvdragare är helt nödvändig. Är mycket nöjd med kvaliteten på Festool, har idag en sänksåg TS55, bättre kan det inte bli.
 
Svar på frågan: Wendlingen

Motivering: Jag totalrenoverar en lägenhet helt själv. Har ingen utbildning och jobbar inte med något relaterat till bygg till vardags. Allt jag gör lär jag mig från det här forumet eller youtube. Idag har jag en liten skruvdragare från Bosch som inte är så kraftfull. Hade varit fantastiskt att ha en riktigt bra skruvdragare som klarar av allt den tar sig an. Jag driver även ett instagramkonto för min renovering där jag brukar lägga upp tips och tricks och hade varit kul att ha riktigt bra verktyg att rekommendera för andra renoverare.
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
[media]
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.