229 läst · 15 svar
229 läst
15 svar
Avloppslukt när dörren till badrummet är öppet!!
Sida 1 av 2
Hej! Det luktar avlopp från badrummet enbart när dörren står öppen!! Rengör avloppet i duschen efter varje dusch, ingen lukt från handfatet eller till tvättmaskin… kan alltså inte lokalisera varifrån det luktar. Enda badrummet! Har någon en aning om varför det blir så? Nyrenoverat dessutom…
Som m sagt enbart när dörren till badrummet står öppen
Som m sagt enbart när dörren till badrummet står öppen
Kan också tillägga att vattenlåset går att trycka ner ännu mer men då rinner inte vattnet ner lika bra och det blir vattenansamling i duschen. Kan det ha med det att göra? Varför luktar det enbart när dörren är öppen i så fall? Det är en sån där avlång unidrain variant.
Hur fungerar ventilationen i badrummet och i resten av bostaden?
För lite tilluft i bostaden så att det drar in luft genom något vattenlås när dörren är öppen?
Vad händer om man öppnar ett fönster utanför badrummet innan man öppnar badrumsdörren?
För lite tilluft i bostaden så att det drar in luft genom något vattenlås när dörren är öppen?
Vad händer om man öppnar ett fönster utanför badrummet innan man öppnar badrumsdörren?
Låter som begynnande stopp någonstans i avloppssystemet.J Jolien skrev:
Måste kolla vad som menas med tillluft. Har alltid ett fönster öppet på dagarna. Jag tror väl att ventilationen fungerar som den ska men iom detta blir jag osäker. Kan det vara huvudorsak till lukten?BirgitS skrev:
Från ventilation under element / fönster kommer det in luft utifrån. Från vent i dusch och kök ska det dras ut luft men har testade precis med en bit toalettpapper i badrum och kök (har hududvent) där hände inte mycket ska jag säga. De låter men pappret ligger bara kvar i min hand.BirgitS skrev: