37 978 läst · 809 svar
38k läst
809 svar
Avdrag och bidrag för husägare, bättre med skattesänkningar istället?
Ja det är fel.AndersMalmgren skrev:
Men eftersom jag prioriterar min och min familjs hälsa ganska högt så är det ju något man gör ändå
Renoverare
· Stockholm
· 18 597 inlägg
Det handlar om att de inte vill utreda om den medicinen funkar på honom. All medicin inom detta område måste testas på individnivå.N Niq skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 597 inlägg
Det verkar fungera bra i många andra länder med att någon statsanställd gör det. Jag visste inte att det bara var bittra gråsossar som fick sådana jobb.JanneJanne123 skrev:
För att jag vet flera fall där svårt sjuka barn varit tvungna att testa billigare mediciner med tveksam verkan och stora bieffekter för att försäkringsbolagen inte vill betala för dom dyrare medicinerna. I tex Nederländerna.
...för att det inte sitter någon gråsosse och gör dessa bedömningar idag.JanneJanne123 skrev:
För många sjukdomar finns nationella och regionala vårdprogram där ekonomiska aspekter tas in men som enskild läkare har man absolut möjlighet att frångå dessa.
Det finns ingen annan som behöver godkänna vad läkaren förskriver...
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 936 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 936 inlägg
Administratören på landstinget har ju en budget att förhålla sig till precis som försäkringsbolaget.
Kan omöjligt jobba många högerväljare på administrativa tjänster på landstinget, sticker gärna ut hakan med det påståendet.
Kan omöjligt jobba många högerväljare på administrativa tjänster på landstinget, sticker gärna ut hakan med det påståendet.
Renoverare
· Stockholm
· 18 597 inlägg
Administratören på landstinget bestämmer inte över enskilda patienters behandlingar...JanneJanne123 skrev: