5 130 läst · 45 svar
5k läst
45 svar
Automower 440, våldsamt dyr transformator
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 398 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 398 inlägg
Nu har jag kopplat in transformatorn, köpte den som länkades tidigare i tråden. Missade att den skulle komma utan stickpropp för 230v så det fick jag åka och köpa, men det var ju en bagatell i sammanhanget, enkelt att koppla på.
Klippte av kabelstumpen med 28v-kontakten från originaltrafon och satte på den nya med krympslang, och kopplade in det hela till laddaren. Grönt ljus direkt, och inga felmeddelanden.
Finns det någon anledning att mäta och eventuellt justera trafon ändå, eller är det bara att låta den köra på nu när klipparen verkar vara nöjd med läget? Den står och laddar för fullt nu.
Jag har lånat hem en multimeter men det verkar lite bökigt att mäta strömstyrkan. Har bara två sladdar med "pinnar" i ändarna, inga klämmor alls.
Klippte av kabelstumpen med 28v-kontakten från originaltrafon och satte på den nya med krympslang, och kopplade in det hela till laddaren. Grönt ljus direkt, och inga felmeddelanden.
Finns det någon anledning att mäta och eventuellt justera trafon ändå, eller är det bara att låta den köra på nu när klipparen verkar vara nöjd med läget? Den står och laddar för fullt nu.
Jag har lånat hem en multimeter men det verkar lite bökigt att mäta strömstyrkan. Har bara två sladdar med "pinnar" i ändarna, inga klämmor alls.
Hej! Det funkar strålande, har inte behövt göra någonting utan den bara kör och kör!Valmet705 skrev:
Minns inte hur jag gjorde, är det olika färg på ledarna så sätt röd på plus och svart på minus. Förutsätter att du pratar om svagströmssidan, dvs den mellan transformatorn och laddstationen.Mbent skrev: