5 142 läst · 45 svar
5k läst
45 svar
Automower 440, våldsamt dyr transformator
Nätdelarna till Automower levererar väl (rimligtvis) konstant spänning, så att hålla på med drivers med konstanströmsfunktion känns onödigt. Vad som helst som levererar 28V DC och minst 7 A lär duga.
Annars kan man väl tipsa om att försäkringen tog vår nätdel när den drabbades av åsknedslag. Förvisso 1 500 kr i självrisk eller nåt sånt.
Annars kan man väl tipsa om att försäkringen tog vår nätdel när den drabbades av åsknedslag. Förvisso 1 500 kr i självrisk eller nåt sånt.
Har du kollat på laddarens utport? Min kabel var av på mitten på några ställen efter vintern. Möss hade varit och ätit. Jag bara lödde på en ny kabel och skarvade på orginalkontakten.
/Törnis
/Törnis
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 403 inlägg
Det trodde jag med, tills jag provade självC cpalm skrev:Nätdelarna till Automower levererar väl (rimligtvis) konstant spänning, så att hålla på med drivers med konstanströmsfunktion känns onödigt. Vad som helst som levererar 28V DC och minst 7 A lär duga.
1500 i självrisk och så 6 års åldersavdrag, misstänker att det inte blir något kvar att betala ut, men ska kolla upp det!C cpalm skrev:Nätdelarna till Automower levererar väl (rimligtvis) konstant spänning, så att hålla på med drivers med konstanströmsfunktion känns onödigt. Vad som helst som levererar 28V DC och minst 7 A lär duga.
Laddarens utport? Osäker på vad du menar.Törnis81 skrev:
Jag har mätt upp transformatorn och konstaterat att den inte ger någon ström ut.
Kanske förvisso skiljer sig mellan olika modeller?13th Marine skrev:
De mindre nätdelarna antyder att de skulle kunna vara konstantström 2200 mA, men inte den stora ADP-200MR.
https://www.liljekvists.com/produkt/husqvarna-transformator/
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 403 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 403 inlägg
Jag hade då inte tytt det där som konstantström, men jag skulle inte kalla mig expert på området.C cpalm skrev:
Ja, bilden på 4.2A är fel.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 403 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 403 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 403 inlägg
Om vi säger såhär: att använda inbyggd strömbegränsning i nätdelen var inget jag förväntade mig av en seriös tillverkare som HQ...
Är det inte ytterligare ett sätt att försvåra för oss som vill använda billigare varianter än deras "originalprodukter" då?