Följer AM308 alltid guidekabeln när den ska hem och ladda eller kan den följa begränsningskabeln ibland också ?
 
Hej! Den följer ALLTID guiden när det vankas laddning.
 
Vet den vart guidekabeln ligger eller är det slumpen som avgör om den hittar den (i kombination med hur bra jag drar den) ?
 
Slumpen
 
Finns det någon härinne som kan bidra med måtten på transformatorn till 308:an ?
 
mortimer skrev:
Finns det någon härinne som kan bidra med måtten på transformatorn till 308:an ?
Inte exakt, men typ 25x8x5. Spelar inte så stor roll med exakta mått, för den får inte byggas in, det ska vara luft omkring.
 
Tanken var först ja att bygga in den i en överdimensionerad låda som kunde få in luft underifrån men hittade en bättre placering med tanke på att jag behöver tänka om kring placering mot vad jag först tänkte mig för att guidekabeln ska bli optimalt placerad. Den hamnar under en stentrappan vid vår entrédörr; då är placeras den svalt från direkt sol, luft kan cirkulera runt, skyddad från regn och stör inte estetiskt.
 
Hej,
Finns det någon här med erfarenheter av om en AM 308 funkar med 300-350 m slingkabel?
Vi funderar på att utöka området den går på och pga trädgårdens komplexitet blir det en väldigt lång slinga. Manualen säger ju max 250m.
 
Idag stod klipparen mitt på gräsmattan med felkoden "Tomt batteri". Hur många timmar förväntas batteriet hålla? Mitt har rullat c:a 550 timmar. Det va ju rätt kallt nu på morgonen och kyla i kombination med att han inte hittade guidekabeln direkt, kan ju gjort att han tömt sej fullständigt! :D
 
OpiMaza
Jeck skrev:
Idag stod klipparen mitt på gräsmattan med felkoden "Tomt batteri". Hur många timmar förväntas batteriet hålla? Mitt har rullat c:a 550 timmar. Det va ju rätt kallt nu på morgonen och kyla i kombination med att han inte hittade guidekabeln direkt, kan ju gjort att han tömt sej fullständigt! :D
Det förväntas nog hålla betydligt längre än så.
Det kan ju vara en tillfällighet att det blev så annars så får du väl kontakta din leverantör.
 
Tror och hoppas att det var en tillfällighet!
 
M
Jeck skrev:
Tror och hoppas att det var en tillfällighet!
Kolla vilken söktid den hade. Hålla inne 0:an länge och kika i historik.
 
Skärmavbild 2013-09-28 kl. 12.21.46.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Dags för avställning och rengörning.
Hur gör ni när ni gör rent?

Skruvade loss kåpan och plockade väck nåt kilo packat gräs, som inte luktar vidare gott :D
Spolar lätt runt hjulen, och borstar det värsta.
Tänkte låta den torka nu i solen, därefter varsamt blåsa med tryckluft.

Första året jag haft den, fungerat perfekt, jättenöjd med den.
Ska koppla loss laddplattan efter att jag testat att "Lille Skutt" fungerar efter rengörningen.
Får läsa igenom manualen igen hur man gör underhålllsladdningen, minns inte vad det stod om den.
 
Tack för länken till manualen

tyska är inte min starka sida, men den kanske inte finns på svenska
 
  • Gilla
johan63
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.