40 436 läst · 111 svar
40k läst
111 svar
Attefalls-fabriken.se är med största sannolikhet en bluff
Helt klart kommer denna person till slut bara skapa en ny hemsida och annonser men jag tycker ni som blivit utsatta kan lämna omdöme på Trustpilot för att iaf få några färre att gå på bluffen. Än så länge har de ingen recension där: https://se.trustpilot.com/review/attefalls-fabriken.se
Stämmer. samma attefallshus med samma beskrivning finns på flera hemsidor.
https://attefalls-fabriken.se/attefallshus#!/products/attefallshus-lydia-30kvm
https://byggtronic.se/attefallshus-lydia/
https://www.negotiumhus.se/attefallshus-lydia/
https://attefalls-fabriken.se/attefallshus#!/products/attefallshus-lydia-30kvm
https://byggtronic.se/attefallshus-lydia/
https://www.negotiumhus.se/attefallshus-lydia/
Vi är också drabbade och kommer polisanmäla. Eftersom att det är så många drabbade blir det ganska fort stora summor vilket gör att detta hamnar i kategorin grovt bedrägeri. Jag är ingen jurist - men det känns som att bevisningen mot Jussi är enorm och han kommer åka dit och få ett fängelsestraff. Självklart ryms detta inom svensk lagstiftning men det kommer antagligen ta en del tid. Det var iaf vad min handläggare sa.
Det vi kan göra är att varna andra på sociala medier och även media. Vi borde organisera oss där vi kan prata med varandra. Exempelvis via en Facebook grupp eller Discord grupp.
Hur kommer vi i kontakt med varandra?
Det vi kan göra är att varna andra på sociala medier och även media. Vi borde organisera oss där vi kan prata med varandra. Exempelvis via en Facebook grupp eller Discord grupp.
Hur kommer vi i kontakt med varandra?
Hej, på er, jag är naturligtvis också drabbad.
En polisanmälan mot vad vi tror och hört mot Jussi leder inte till att några pengar utbetalas åter, det blir nog svårt.
Däremot så behöver man gå på den avtalspartern man har ,juridiskt, i tingsrätten, hur dom blivit "lurade" av Jussi är inte upp till oss, det får dom hantera sinsemellan juridiskt.
Som jag förstår det så finns det två bolag involverade, JC Byggkonslut & Weraton. Ingen har väll skrivit avtal med Jussi Direkt?
Jag tänker ta kostnaden att stämma in till tingsrätten, ni som önskar vara med meddela mig detta via PM. skriv gärna vilken juridisk part ni har i avtalet.
Vinner vi så är kostnaden 0:- , advokat står reda att stämma in när vi samlat all information.
En polisanmälan mot vad vi tror och hört mot Jussi leder inte till att några pengar utbetalas åter, det blir nog svårt.
Däremot så behöver man gå på den avtalspartern man har ,juridiskt, i tingsrätten, hur dom blivit "lurade" av Jussi är inte upp till oss, det får dom hantera sinsemellan juridiskt.
Som jag förstår det så finns det två bolag involverade, JC Byggkonslut & Weraton. Ingen har väll skrivit avtal med Jussi Direkt?
Jag tänker ta kostnaden att stämma in till tingsrätten, ni som önskar vara med meddela mig detta via PM. skriv gärna vilken juridisk part ni har i avtalet.
Vinner vi så är kostnaden 0:- , advokat står reda att stämma in när vi samlat all information.
Nja, det här handlar inte om något avtalsbrott eller liknande. Det är ett regelrätt bedrägeri som Jussi bedrivit. Bevisen mot honom är överväldigade. Det är ett ärende för polisen.D Dimman71 skrev:Hej, på er, jag är naturligtvis också drabbad.
Hej!
Jag är gärna med i en sådan Facebook grupp. "Vi som är lurade av Jussi" är mitt förslag på grupp. Jag har aldrig skapat en grupp. Hoppas att någon har erfarenhet av det.
Det är företaget JC Byggkonsultation och Entreprenad AB (Orgno; 559191-9286)som är involverad i mitt fall. På mitt kvitto står JC Byggkonsultation & Entreprenad AB, "och" är utbytt mot "&" men med samma organisationsnummer. Jag har redan anmält och ärendet är nedlagt utan förundersökning. Det var någon på Facebok som skrev ungefär: "Det känns som om de lägger ner för att få längre fikaraster.
Mvh Anne-Marie Lebek (ammi.lebek@gmail.com)
Jag är gärna med i en sådan Facebook grupp. "Vi som är lurade av Jussi" är mitt förslag på grupp. Jag har aldrig skapat en grupp. Hoppas att någon har erfarenhet av det.
Det är företaget JC Byggkonsultation och Entreprenad AB (Orgno; 559191-9286)som är involverad i mitt fall. På mitt kvitto står JC Byggkonsultation & Entreprenad AB, "och" är utbytt mot "&" men med samma organisationsnummer. Jag har redan anmält och ärendet är nedlagt utan förundersökning. Det var någon på Facebok som skrev ungefär: "Det känns som om de lägger ner för att få längre fikaraster.
Jag kan göra en Facebookgrupp! Förslag:ANNE-MARIE LEBEK skrev:Hej!
"Attefalls-Fabriken, Vi som är lurade av Jussi"
Exakt Anne-Marie, en polisanmälan leder ingenstans. OM det är som bolagerna säger så skall dom anmäla Jussi för bedrägeri, inte vi. Jag har ett avtal med JC Byggkonsulation om leverans enligt avtal. Levereras inte denna så skall HP samt skadestånd betala åter enligt konsumentköplagen.
Är deras argument att dom i sin tur blivit lurade så har jag svårt att se att rätten tar hänsyn till det. Dom får i sin tur stämma in Jussi för det skadan som dom lidit på grund av hans påstådda kapning av bolag.
Är deras argument att dom i sin tur blivit lurade så har jag svårt att se att rätten tar hänsyn till det. Dom får i sin tur stämma in Jussi för det skadan som dom lidit på grund av hans påstådda kapning av bolag.
Varför blev det nedlagt? Det kan handla om miljonbelopp med 40-50 drabbade, hur mycket bevisning som helst. Jag tror han kommer åka dit till slut bara vi kämpar och ligger på.ANNE-MARIE LEBEK skrev:Hej!
Han gjort detta systematiskt med noll intention att slutföra något projekt vilket är extremt lätt att bevisa då ingen fått något levererat.
Personligen struntar jag i pengarna. Jag kan betala lika mycket till bara karln åker i fängelse.
Min gissning är att det läggs ner då han inte är en juridsk part.Det räcker faktisk med att han meddelar att han visst har med bolagern att göra och att det är dom som inte levererar på grund av ...bla..bla..bla , så läggs det ner, då det anses som ett civilmål. För ingen har väll ett avtal med honom? Varför man anser att han är huvudman till bluffen är för att bolagerna säger det?
[/QUOTE]D Dimman71 skrev:
pga brist på tillräcklig bevisning. Inte kunde bevisa koppling mellan Jussi Hirvonen- attefalls-fabriken-JC Byggkonsultation och Entreprenad AB. Fast aldrig hade kontakt med Jussi utan det var Jonny som gjorde beställning hos oss som säljare på JC Byggkonsulation företag. Även om det står på vårt avtal attefalls-fabriken/JC Byggkonsultation och Entreprenad AB (Orgno; 559191-9286) , räckte inte till för domstolen.
JC Byggkonsulation hade egen argument de anmälde Jussi för identitetstöld, de inte känner attefalls-fabriken, inte känner mig.
Från kunds sidan var det Jussi eller JC Byggkonsulation som fick betalt för ritningar som jag utförde, ingen aning.
Det är ett privat bank (SEB) konto kunderna har betalt in deposition/handpenning, detta konto tillhör till Jussi eller något företag det kan bank jurist få reda på.
Men man vet faktiskt inte om den bevisningen räckte för domstolen eller inte. Målet tilläts inte att gå vidare då det drogs tillbaks. Jag har exakt som du inte haft någon kontakt med Jussi utan det är en Jonny ,så Jussi spåret är en ickefråga för mig, det är bara JC Bygg som skyller på honom. Sen tycker jag att det är lite märkligt att JC Bygg vet exakt vem denna Jussi är. Hur har dom hittat honom?
Att söka på ett kontonummer på banken är inte lätt, det är inte bara att ringa och fråga banken.
Den anmälan som JC gjort är olovlig identitetsanvändning och den är nedlagd.
Att söka på ett kontonummer på banken är inte lätt, det är inte bara att ringa och fråga banken.
Den anmälan som JC gjort är olovlig identitetsanvändning och den är nedlagd.