36 821 läst · 474 svar
37k läst
474 svar
Att bli gubbe/tant.....
Det kan aldrig vara gubbigt att gilla Stones och Dylan! Bästa musiken i historien om du frågar migsamlarpådetmesta skrev:
Och The Boss! Är ju inte alls svår att förstå, kvalar ju in på samma nivå som de 2 ovan
Husägare
· Småländska höglandet
· 4 177 inlägg
Men du...Dan1891 skrev:
Mick Jagger och Bob Dylan är båda 80+. Chefen från Amerikat är 70+.
Nu får du tala om ungefär hur gamla artister som det är gubbigt och tantigt att lyssna på, om de ovannämnda inte kvalar in?
Åldern på musikanten i fråga är ju ointressant! Det är ju vad musikern levererar som är intressantSågspånPappspikEternit skrev:
Husägare
· Småländska höglandet
· 4 177 inlägg
Husägare
· Småländska höglandet
· 4 177 inlägg
Renoverare
· Uppsala
· 1 835 inlägg
Jag förstår inte viljan att plocka bort den gamla hederliga dörrklockan med någon signalapparat i hallen, en knapp utanför dörren och någon form av hederlig sladd däremellan? Allt drivet av en ringklocketrafo så man slipper batteribyten, det bara funkar. Möjligen något knappbyte vart 30:e år eller så.
Varför ska detta ersättas av något wifi-blåtand-telefon-jox-baserat, eller bara bort?
Jag bara frågar.
Varför ska detta ersättas av något wifi-blåtand-telefon-jox-baserat, eller bara bort?
Jag bara frågar.
"......nej hellre snälla svarta barn än vita i Sing Sing" skrevs 1936 av en av våra förnämsta diktare. Han var långt före sin tid den gode Taube!Henningelvis skrev:
Du har bra smak måste jag säga 😃
Kan en stor del av Everts texter utantill och även frambringa lämpligt komp på gitarr 🎸A Abies koreana skrev:
Sen var han inte före sig när det gäller "N" ordet 😉
Men var nog inte lätt att förutse att ett ord som beskriver afrikansk härkomst skulle kunna bli så laddat och förnedrande.
Det misslyckades ju Astrid Lindgren med också.