Alfredo Alfredo skrev:
Själv kör jag gärna hoj men föredrar ändå business class på flyget. ✈️😎
En svunnen tid, cykeln har inte luftats på 10 år och flyger sällan, men fick ett permanent "klubbkort" vid senaste jämna år, saknar inte resandet.
 
Oj nu har jag tagit en risk. Såg precis säsong 29 och avsnitt 1 med Frank.
Förklarar inte mera, den som varit med vet direkt programmet.😎
 
  • Gilla
yonna och 3 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Oj nu har jag tagit en risk. Såg precis säsong 29 och avsnitt 1 med Frank.
Förklarar inte mera, den som varit med vet direkt programmet.😎
Bonderoven som det hette på danska, betyder dock inte Bonderöven på svenska som många tror! :)
För övrigt ett av mina favoritprogram!
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
samlarpådetmesta samlarpådetmesta skrev:
Undrar om det är gubbigt att börja gilla The Rolling Stones och Bob Dylan helt plötsligt 🤔
Bruce hoppas jag att jag fortsätter att inte förstå mig på...
Det kan aldrig vara gubbigt att gilla Stones och Dylan! Bästa musiken i historien om du frågar mig ;)
Och The Boss! Är ju inte alls svår att förstå, kvalar ju in på samma nivå som de 2 ovan :)
 
  • Gilla
BengtH
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Det kan aldrig vara gubbigt att gilla Stones och Dylan! Bästa musiken i historien om du frågar mig ;)
Och The Boss! Är ju inte alls svår att förstå, kvalar ju in på samma nivå som de 2 ovan :)
Men du...
Mick Jagger och Bob Dylan är båda 80+. Chefen från Amerikat är 70+.

Nu får du tala om ungefär hur gamla artister som det är gubbigt och tantigt att lyssna på, om de ovannämnda inte kvalar in?
 
  • Gilla
Dan1891
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Men du...
Mick Jagger och Bob Dylan är båda 80+. Chefen från Amerikat är 70+.

Nu får du tala om ungefär hur gamla artister som det är gubbigt och tantigt att lyssna på, om de ovannämnda inte kvalar in?
Åldern på musikanten i fråga är ju ointressant! Det är ju vad musikern levererar som är intressant :)
 
Dan1891 Dan1891 skrev:
Åldern på musikanten i fråga är ju ointressant! Det är ju vad musikern levererar som är intressant :)
Du lever i förnekelse.
Men det är det inget fel med egentligen.
 
  • Haha
  • Gilla
a.o.f och 2 till
  • Laddar…
P
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Nu får du tala om ungefär hur gamla artister som det är gubbigt och tantigt att lyssna på, om de ovannämnda inte kvalar in?
Hur gubbigt är det att digga Vivaldi?
 
  • Haha
Dan1891
  • Laddar…
P pmd skrev:
Hur gubbigt är det att digga Vivaldi?
Next level gubbigt/tantigt!
 
P pmd skrev:
Hur gubbigt är det att digga Vivaldi?
Inte gubbigt alls, Vivaldi är odödlig.

Däremot ligger man definitivt i riskzonen om man gillar Harry Brandelius, gemenligen kallad för bräk - Harry, när han stämmer upp med Gamla Nordsjön!
 
  • Gilla
  • Älska
Bådablir9 och 1 till
  • Laddar…
A Abies koreana skrev:
Däremot ligger man definitivt i riskzonen om man gillar Harry Brandelius, gemenligen kallad för bräk - Harry, när han stämmer upp med Gamla Nordsjön!
Jag brukar köra Gamla Nordsjön, Flottarekärlek och Balladen om Gustaf Blom i ett svep, och jag har ännu inte fyllt 50.
 
  • Gilla
MagHam och 1 till
  • Laddar…
Jag förstår inte viljan att plocka bort den gamla hederliga dörrklockan med någon signalapparat i hallen, en knapp utanför dörren och någon form av hederlig sladd däremellan? Allt drivet av en ringklocketrafo så man slipper batteribyten, det bara funkar. Möjligen något knappbyte vart 30:e år eller så.
Varför ska detta ersättas av något wifi-blåtand-telefon-jox-baserat, eller bara bort?
Jag bara frågar.
 
  • Gilla
Tamak och 6 till
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
Jag brukar köra Gamla Nordsjön, Flottarekärlek och Balladen om Gustaf Blom i ett svep, och jag har ännu inte fyllt 50.
"......nej hellre snälla svarta barn än vita i Sing Sing" skrevs 1936 av en av våra förnämsta diktare. Han var långt före sin tid den gode Taube!

Du har bra smak måste jag säga 😃
 
A Abies koreana skrev:
..... Han var långt före sin tid den gode Taube!
Kan en stor del av Everts texter utantill och även frambringa lämpligt komp på gitarr 🎸
Sen var han inte före sig när det gäller "N" ordet 😉
Men var nog inte lätt att förutse att ett ord som beskriver afrikansk härkomst skulle kunna bli så laddat och förnedrande.
Det misslyckades ju Astrid Lindgren med också.
 
  • Gilla
Abies koreana
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Jag förstår inte viljan att plocka bort den gamla hederliga dörrklockan
Vilken tomte har den viljan?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.