Nissens Nissens skrev:
Apropå Mikkey Dee, han verkar vara sparsam. Såg honom bjuda någon på korv på Biltema för ett tag sedan. Verkade bara gå dit för korven, var inte inne o handlade. Han är inte purung. 😉
Har spelat med honom vid något tillfälle. Genuint trevlig kille, och en fantastisk trummis.
 
  • Gilla
Nissens och 3 till
  • Laddar…
Nissens
J jocke31 skrev:
Har spelat med honom vid något tillfälle. Genuint trevlig kille, och en fantastisk trummis.
Absolut!
Har aldrig hört något annat än gott om honom. ☺️
 
  • Gilla
jocke31 och 1 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Jag gjorde nåt supergubbigt i onsdags, knappt så jag vågar erkänna. Äh, skoja bara. Var på Biltema (av alla ställen) efter inhandling på Blomsterlandet, Granngården, Systembolaget och ICA Maxi, det sistnämnda tog fasiken udden av orken så på Biltema - har alltid ett artikelnummer så jag kan söka var prylen finns (varför leta?) hittade jag det jag skulle köpa och betalade på under 4 minuter. Rekord ta mig sjuttsingen så byggde på energin med en av deras grillkorvar för en tjuga. Klart godkänt då jag laddade på senap.

Fanns ingen annan tant i sikte kan jag säga 🙄
Det där är en riktigt gubbig shoppingrunda 😄

Men apropå Biltema och gubbigt ....... så passerade jag Biltema i helgen och gick in enbart för att käka. Och vad käkade jag .......? Raggmunk och fläsk 😎
 
  • Älska
  • Gilla
  • Haha
Maria T och 2 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Tyvärr hade jag inget papper att skriva surgubbslapp på igår.
"Lathet är inte ett handikapp!"
[bild]
En sådan skylt sitter utanför vår ICA-butik. Den är visst viral 😅
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
J jocke31 skrev:
Har spelat med honom vid något tillfälle. Genuint trevlig kille, och en fantastisk trummis.
Lyssnade på hans sommarprat i P1. Intressant och man hör på honom att det är en trevlig herre 👍😀
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
P
kashieda kashieda skrev:
Tyvärr hade jag inget papper att skriva surgubbslapp på igår.
"Lathet är inte ett handikapp!"
[bild]
Du skulle inte ha målat över registreringsskylten.
galento galento skrev:
Man ser en del som är rädda för dörruppslag parkera så.
I det här fallet blev risken för dörruppslag extra stor på höger sida :)
 
  • Gilla
vefyra
  • Laddar…
P
J jocke31 skrev:
Nä. Det är faktiskt sant. En låda på baksidan där man fick stoppa ner pengar och ett räkneverk som gick igång. Vi hade kvar den till någon gång tidigt på 70-talet då Televerket ”efterskänkte” TV:n till oss. Troligen hade vi betalt TV:n flera gånger om då. 😀
Var det verkligen Televerket som "hyrde ut" teven till er? I de historier jag har hört om myntteve handlade det om teveuthyrningsfirmor (typ Thorn, även om jag tror att just den inte fanns då).

Men det är ju tredjehandsuppgifter mot din förstahands.
 
P
tveksamt tveksamt skrev:
Att göra så på en halvtom parkering långt från entren är väl en sak, det kan jag leva med även om jag fortfarande tycker det är ett otyg. Men man gör det inte på en handikapparkering. Det gör man bara inte.
Om man är mentalt handikappad kanske det är svårt att sikta rätt?
 
J jocke31 skrev:
Har spelat med honom vid något tillfälle. Genuint trevlig kille, och en fantastisk trummis.
Medhåll på det, "sprungit på" honom några gånger och han har alltid varit riktigt jävla skön och lätt att ha med att göra.
 
  • Gilla
jocke31
  • Laddar…
P pmd skrev:
Var det verkligen Televerket som "hyrde ut" teven till er? I de historier jag har hört om myntteve handlade det om teveuthyrningsfirmor (typ Thorn, även om jag tror att just den inte fanns då).

Men det är ju tredjehandsuppgifter mot din förstahands.
Jag var så liten så jag låter det vara osagt. Det var iaf inte Thorn, så mycket vet jag. Får fråga morsan. 🙂
 
P pmd skrev:
Om man är mentalt handikappad kanske det är svårt att sikta rätt?
Då är det nog dags att personens gode man kliver in och begär att körkortet ska dras in. 🤔
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
galento
tveksamt tveksamt skrev:
Att göra så på en halvtom parkering långt från entren är väl en sak, det kan jag leva med även om jag fortfarande tycker det är ett otyg. Men man gör det inte på en handikapparkering. Det gör man bara inte.
Ja håller med dej , tyvärr bryr sej en del inte om att det är handikapp parkering.
Frun har kört handikappade så man har hört en del vad lite en del bryr sej om
rörelsehindrade personer.
 
M
Nissens Nissens skrev:
Apropå Mikkey Dee, han verkar vara sparsam. Såg honom bjuda någon på korv på Biltema för ett tag sedan. Verkade bara gå dit för korven, var inte inne o handlade. Han är inte purung. 😉
Jag såg han förra sommaren när han svängde ut från Max mittemot Biltema sisjön. En svart Lambo spider, stod mr uno eller liknande på nummerplåten😎
 
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
Kanske egentligen inte just gubb o tantmått..

Men ett tydligt tecken på ålderdom är när man börjar säga "Gud va mycket mat" .. "Oj va mycket mat" och får allt att låta negativt - när det i själva verket är bra att man får man och blir mätt. I normala fall klagar man när man får för lite mat..

Det är så intressant att se och höra.. de personerna har aldrig uttryckt sig så innan - snarare alltid talat om att "sådär ska jag aldrig säga när jag blir gammal".. och lik förbaskat så gör de nu samma sak! 😮

Synsättet blir mer negativt, utan att man tydligen märker det själv..

Just nu i hushållet, när vi har gäster... så är den frasen (i alla kombinationer) bannlyst.. då får de ingen mat punkt.

Det är inte kul att gå ut på restaurang heller med dessa personer.. när de beklagar sig för restaurangpersonalen att de får för mycket mat när de kommer med tallrikarna och serverar dem..

Det är heller inte kul att bjuda dem på mat, när det första de säger är att det är för mycket mat, de kan inte äta allt det där... förstör lite av stämningen runt bordet (ist för att säga "å va gott det ser ut" eller tack..)

Men för fåglarna.. man äter väl det man vill och lämnar resten?

Och så länge man är mätt och belåten och gillade sin mat.. så är det väl värt sina pengar, även om man får lämna något?
 
P
Det är i många fall resursslöseri att lämna mat. De personer som "klagar" på det vis du beskriver är kanske uppvuxna i små omständigheter?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.