6 403 läst · 64 svar
6k läst
64 svar
Åtgärder och insatser vid inbrott - skydda ditt hus
Om jag minns rätt är det mer än 10 gånger vanligare med inbrott i Italien än i Sverige.trots galler och kanske vapen hemma.M Markarbetaren skrev:
Det Maria skrev var inte att man måste ha vapen i köket när man bjuder någon på mat utan att folk har vapen i köket hela tiden oavsett om de har gäster eller inte. Hon har observerat att de har vapen i köket och det är knappast upphängt bara för att de har bjudit folk på mat. Capicce!M Markarbetaren skrev:
Inte riktigt så jag menade. Det du nämnde tidigare att man bör ha vapen i varje rum för att skapa trygghet och att går man på annan mark är det helt okej att blir bortkörd med vapen . Jag upplever att du tycker det är något positivt men det är ju en helt fel utveckling. Ingen jag vill uppleva iaf det är väldigt tragiskt. Utvecklingen bör gå framåt inte bakåt.Istället bör man satsa resurser och ordna upp en bättre fungerande poliskår och rättssamhälle. och det kanske fanns anledningar som gjorde att denne polis lät bli att släppa sin hund som varken du eller dina gapande vänner varken såg eller förstod.! Om man nu är kunnig inom detta bör man känna till att det är polisen som känner och har hand om hunden och det är dennes bedömning som gäller inte några andras.M maria01 skrev:
Dessutom.det bygger ju knappast upp förtroende som kunnig när man står och gapar åt en polis på det viset. så nu hoppas jag du förstår vad jag syftade på
En liten fundering till. Kännde polisen er?
Redigerat:
Ja det är lite svårt att se kontexten när det saknas seriös meningsuppbyggnad och stor bokstav och punkt.B Bengt Numelin skrev:
vart skrev jag att man ska ha vapen i varje rumK Krux skrev:Inte riktigt så jag menade. Det du nämnde tidigare att man bör ha vapen i varje rum för att skapa trygghet och att går man på annan mark är det helt okej att blir bortkörd med vapen . Jag upplever att du tycker det är något positivt men det är ju en helt fel utveckling. Ingen jag vill uppleva iaf det är väldigt tragiskt. Utvecklingen bör gå framåt inte bakåt.Istället bör man satsa resurser och ordna upp en bättre fungerande poliskår och rättssamhälle. och det kanske fanns anledningar som gjorde att denne polis lät bli att släppa sin hund som varken du eller dina gapande vänner varken såg eller förstod.! Om man nu är kunnig inom detta bör man känna till att det är polisen som känner och har hand om hunden och det är dennes bedömning som gäller inte några andras.
Dessutom.det bygger ju knappast upp förtroende som kunnig när man står och gapar åt en polis på det viset. så nu hoppas jag du förstår vad jag syftade på
En liten fundering till. Kännde polisen er?
att han inte släppte hunden vet jag inte varför han inte gjorde men jag tycker ett hundbett är det minsta tjuven kan få för själva brottet kommer han ju inte straffas för en då för det lägger polisen ner en då
jag har sagt det för det bästa för att slippa inbrott är att ha en riktig hund larm och annat är bara bortkastade pengar
men sen är det så att dom flesta behöver inte nånting idag för att skydda sina hus med dom flesta har ju inget hemma som är intressant att ta för tjuven en då normal svensken har ju inte guld och konst hemma eller kontanter för var det vanligt att tjuven tog tv vitvaror allt möjligt men sånt har knappt nåt värde som stöldgods idag
Nej det är inget du ordagrant sagt, jag syftar på inlägg 12 där man får en uppfattning att du ser positivt på detta, verkar var fler som får den uppfattningen.M maria01 skrev:vart skrev jag att man ska ha vapen i varje rum
att han inte släppte hunden vet jag inte varför han inte gjorde men jag tycker ett hundbett är det minsta tjuven kan få för själva brottet kommer han ju inte straffas för en då för det lägger polisen ner en då
jag har sagt det för det bästa för att slippa inbrott är att ha en riktig hund larm och annat är bara bortkastade pengar
men sen är det så att dom flesta behöver inte nånting idag för att skydda sina hus med dom flesta har ju inget hemma som är intressant att ta för tjuven en då normal svensken har ju inte guld och konst hemma eller kontanter för var det vanligt att tjuven tog tv vitvaror allt möjligt men sånt har knappt nåt värde som stöldgods idag
Jo men det kan varit yttre omständigheter eller annat som gjorde att denna polis valde att avvakta , det vet vi ju inte.
Angående att det läggs ner är ju åter som nämnts innan ett misslyckande för båda polis och rättssamhället , då detta gör att brott faktiskt lönar sig, vilket uppmuntrar.
Att ha hund är en klar fördel ( jag har själv en ) det avskräcker . Till skillnad från andra husdjur så får man ju väldigt mycket vakt eller iaf uppmärksammade skall från en hund , Men tyvärr är det många som inte kan ha hund pga allergi , eller att tid och intresse inte finns. Då är ju larm inte dumt alls.
Uppmärksammade grannar är också väldigt bra om man kan ha den sammanhållningen det gynnar ju alla.
Dessutom går det ju illa för dig om du släpper din hund efter någon i Sverige, speciellt om denna är på väg ifrån ditt hem
Men du glömde svara på frågan om Polisen i fråga kände någon av er?
nej det var ingen jag kände, har bekanta med allergi fast dom har gårdshundar en vakthund behöver inte vara inomhus behöver inte ha tid till dom heller många vakthunds raser har inget behov av mänsklig kontaktK Krux skrev:Nej det är inget du ordagrant sagt, jag syftar på inlägg 12 där man får en uppfattning att du ser positivt på detta, verkar var fler som får den uppfattningen.
Jo men det kan varit yttre omständigheter eller annat som gjorde att denna polis valde att avvakta , det vet vi ju inte.
Angående att det läggs ner är ju åter som nämnts innan ett misslyckande för båda polis och rättssamhället , då detta gör att brott faktiskt lönar sig, vilket uppmuntrar.
Att ha hund är en klar fördel ( jag har själv en ) det avskräcker . Till skillnad från andra husdjur så får man ju väldigt mycket vakt eller iaf uppmärksammade skall från en hund , Men tyvärr är det många som inte kan ha hund pga allergi , eller att tid och intresse inte finns. Då är ju larm inte dumt alls.
Uppmärksammade grannar är också väldigt bra om man kan ha den sammanhållningen det gynnar ju alla.
Dessutom går det ju illa för dig om du släpper din hund efter någon i Sverige, speciellt om denna är på väg ifrån ditt hem
Men du glömde svara på frågan om Polisen i fråga kände någon av er?
Okej då måste ju polisen gå enbart på egen bedömning eftersom polisen inte känner er. Tror inte du skulle vilja att en polis gick på någon okänds bedömning i skarpt läge eller?M maria01 skrev:
spelar ingen roll, enligt svensk lag får du inte lämna en hund ensam och utan uppsyn hur länge som helst. Så det funkar inte här
Och personligen tycker jag inte det är en okej behandling av en hund utan helt åt helvete
så är det med många jakt och lösgående vakthundar i sverigeK Krux skrev:Okej då måste ju polisen gå enbart på egen bedömning eftersom polisen inte känner er. Tror inte du skulle vilja att en polis gick på någon okänds bedömning i skarpt läge eller?
spelar ingen roll, enligt svensk lag får du inte lämna en hund ensam och utan uppsyn hur länge som helst. Så det funkar inte här
Och personligen tycker jag inte det är en okej behandling av en hund utan helt åt helvete