Glufsglufs skrev:
I ån vid festivalområdet eller :)

Jag håller dig på det där till jag åker på SRF nästa gång :)
Vi får väl byta ett pooldopp med lite eljobb;)

Nimajneb skrev:
Vi får väl byta ett pooldopp med lite eljobb;)
hehe...varianter finns ju alltid men en halvt onykter elektriker???

Göran.W
31,5 grader i poolen och jag behöver inte en elektriker men väl en som svetsar en husvagns axel som är kapad mitt av för att minska bredden på mitt bygge av kombinerad påhängsvagn och koja till ungarna.
Klarar väl svetsa själv men det känns bättre om ett proffs svetsar axlen.

Badar utomhus gör barn å tokar :rolleyes: ibland blir föräldrar tvungna att bada utomhus med sina barn, det gjorde jag i Egypten för 6 år sen :O men sen dess duschar jag inomhus ibland.
Pool skulle jag inte bygga ens om jag vann 100 mille på lotto q(;^;)p

Men jag känner folk som tycker det är underbart att bada :p själv tycker jag det är underbart att få låta bli :wow:

Mina första dopp sker senare och senare för varje år. Det är inte i april längre om jag säger så. :)

Jan-Å skrev:
Men jag känner folk som tycker det är underbart att bada :p själv tycker jag det är underbart att få låta bli :wow:

Samma här. :)

Glufsglufs skrev:
hehe...varianter finns ju alltid men en halvt onykter elektriker???
Lite spänning (!) måste det ju va

Göran.W
Locke skrev:
Mina första dopp sker senare och senare för varje år. Det är inte i april längre om jag säger så. :)
Kan bara in stämma.
När man var liten slängde man sig gladerligen i vattnet när det var typ 16 grader och blev i en god stund:S

Skulle man göra samma sak i dag hade man fått ringa efter plåster taxin innan det ens gått 5 minuter:p

elektronikfreak skrev:
Nix, trots att jag bor på Öland (åretruntboende) så badar jag inte i dypölen Östersjön/Kalmarsund - världens skitigaste innanhav. :(

OBS! all som bor i Norrland åker inte skidor o snöskoter. :D
Måste citera mitt egna inlägg då jag kom på att det inte är bra för den Öländska turistnäringen at vi som är åretruntboenda på Öland tycker att Östersjön o Kalmarsund är skitigt. Hade väl ett nyligen sett TV program i SVT2 i färskt minne som visade hur ryska bönder i Sankt Petersburg med tusentals (3.700 kor om jag inte minns fel) släppte ut "allt" rakt ut i Östersjön ORENAT. :@ :@ :@ :@ :@ :@

Men nu glömmer vi det o tycker istället att Östersjön o Kalmarsund är som Söderhavet. :D

Hemmakatten
Även om jag doppat mig tidigare, så var idag första gången jag simmade ut i sjön och låg o flöt o njöt o bara tittade mig omkring, Det var också första gången jag tvättade mig i sjön och tvättade håret. En alldelse speciell känsla. Nu hädanefter blir det alltid minst ett dopp i sjön varje dag med hårtvättning. Orkar jag upp på morgonen blir det kaffe o frukost på bryggan varje dag - efter morgon doppet.

Nu var det gjort! Dock inte i havet men väl i en vacker sjö. Riktigt skönt faktiskt!

12 grader var det i vikarna på Ålands hav så inget bad blev det denna helg......

Nimajneb skrev:
Lite spänning (!) måste det ju va
Minst sagt....;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.