22 843 läst · 156 svar
23k läst
156 svar
Arbetstid byta fönster
Ja, ungefär i den storleksordningen. Vill minnas att det tog dem ungefär 2 dagar att göra vardagsrummet som också var den svåraste biten på huset. Stora fönster (150*160) samt altandörr och ändring av yttervägg med ny panel delvis.Clarken37 skrev:Det är alltså mellan 5-6 fönster per dag, visst så gör du en del invändigt själv men 4 fönster per dag lär ju två man kunna lösa. Det är vad min lokala snickare + 1 kollega räknar med att hinna minst
Och firmorna nu säger i flera av fallen att två man inte ens hinner med 2 fönster per dag, trots att det är samma dimensioner.
Dessutom har vi redan rivit ut alla foder invändigt så det slipper de…
Resten gick jättefort, någon timma per fönster vis själva bytet och sen ytterligare en stund när de fixade till utvändigt.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 004 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 004 inlägg
1,5 timma per fönster, max 2 timmar för drevat och fodrat.Clarken37 skrev:Ursäkta flera trådar men försöker sondera denna jungel.
Vad är rimlig arbetstid för att byta ett fönster!?? Får HELT spridda offerter på detta.
Träfasad
Alla fönster är exakt samma storlek som de som byts. Ingen håltagning eller dylikt.
Inklusive smygar, foder och bleck (ej fönsterbrädor)
Inklusive sophantering
23 fönster ska bytas. 2/3 öppningsbara.
Vissa firmor uppskattar 200 arbetstimmar. Andra drygt 100 arbetstimmar
Ja en viss slant borde försvunnit med tanke på att man tryckte på egen produktion dvs inga mellanhänder.Clarken37 skrev:
Men det är väl klart, någon ska ju se till att säljaren har råd och köra Tesla? 😂
Ny Tesla varje år.Oskick skrev:
Hade chefen för den lokala rörmockar och plattsättarfirman på plats i mitt hus i höstas. Det var bilar som med råge kostade över sjusiffrigt på uppfarten
24 fönster och 4 altandörrar byttes av två man på tre dagar, och då var det inte ens 8 timmars dagar. Då hade allt skickats i förväg och jag tog hand om det som revs. Det var fast pris så det låg väl i deras eget intresse att arbeta effektivt.
Mina offerter uppger 5 man 5 hela dagar för samma jobb. 200 atbetstimmar.P Pin skrev:
Jag gjorde ett jobb i höstas 16 fönster och 3 dörrar. Färdigt in o utv, samt att vi tog ur fönstren och dörrarna hela. = 100 Tim tog det.