12 400 läst ·
222 svar
12k läst
222 svar
Är det kaklat direkt på betongen?
Så kommer dom på måndag!
Någon som har några lovord, eller råd eller saker jag bör vara uppmärksam på, eller frågor jag borde få svar på, eller liknande? =)
Någon som har tester för mögel föresten eller vet vart man köper?
Någon som har några lovord, eller råd eller saker jag bör vara uppmärksam på, eller frågor jag borde få svar på, eller liknande? =)
Någon som har tester för mögel föresten eller vet vart man köper?
Jo, mellan 10-14 m3i varje månad!Pjosk75 skrev:
MEN det anser dom ha utrett och det "ärendet" är avslutat.
Dom kollade mätaren (som sitter bakom lås utanför lägenheten),
Läste av,
Fyllde en dunk på 30 literr varmvatten från duschen,
Hällde ut,
Läste av mätaren igen, som hade registrerat och ökat med 30 liter,
Konstaterade att mätaren fungerar som det ska och gick!
Jag hanndock påpeka atr problemet nog inte ligger i att den INTE läser av, utan isåfall tickar även nör det intw förbrukas varmvatten och jag bad om att lämna olåst till mätaren qå jag kunde studera den ett dygn,
Men nej. Dom sa att det inte är något fel.
dom har satt in en fläkt med en slang som dom lagt i hålet i handfatet I badrummet. blir dock 30 grader varmt i badrummet, så dom ska komma och koppla om det idag pga badrummet inte gick att använda.H HJ-C skrev:
ang möglet så tog dom bort möglet och jag fick sparat endel bitar av det för jag vill skicka det på analys.
Han killen som kom hade inte hört någonting om något fotande eller filmande och hade inget emot att jag tog bilder. Han hade ingen åsikt om det över huvudtaget.
är det någon som vet vart man kan få möglet analyserat och fastställt vad för typ av mögel det rör sig om?
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 214 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 214 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 214 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 214 inlägg
Eurofins verkar erbjuda det här: https://analyskatalog.eurofins.se/S...6l3ZZk0Z81jC0Zi0Z6h30ZgZ81fCZeZ6d3Zc091bD8aA6
Sök på mögel.
Sök på mögel.
jobbar du?resting_in_mold skrev:
Jo, mellan 10-14 m3i varje månad!
MEN det anser dom ha utrett och det "ärendet" är avslutat.
Dom kollade mätaren (som sitter bakom lås utanför lägenheten),
Läste av,
Fyllde en dunk på 30 literr varmvatten från duschen,
Hällde ut,
Läste av mätaren igen, som hade registrerat och ökat med 30 liter,
Konstaterade att mätaren fungerar som det ska och gick!
Jag hanndock påpeka atr problemet nog inte ligger i att den INTE läser av, utan isåfall tickar även nör det intw förbrukas varmvatten och jag bad om att lämna olåst till mätaren qå jag kunde studera den ett dygn,
Men nej. Dom sa att det inte är något fel.
verkar gå åt rätt mycket tid till allt detta?
inget illa menat!
Dörrkarmen i hallen är kapad cirka 20 cm nedifrån och det ska sättas dit en ersättningsbit, men jag ser rakt in i badrummets dörrkarm då det är ca 4 cm mellan väggens kortsida och badrumsdörren och i från kaklet rill dörrkarmen?
Det är alltsä helt öppet in i konstruktionen !! Vilket endast skylts med listerna!
Om det vore ett tätskikt bakom kaklet borde väl det varit synligt samt fortsatt efter kaklet slutade?
för tätt är det sannerligen inte och inte heller något synligt skikt
dvs tätskikt, vilket det inte finns några spår efter
Det är alltsä helt öppet in i konstruktionen !! Vilket endast skylts med listerna!
Om det vore ett tätskikt bakom kaklet borde väl det varit synligt samt fortsatt efter kaklet slutade?
Menar du att det skulle vara tätskikt hela vägen mot dörrkarmen?resting_in_mold skrev:
Dörrkarmen i hallen är kapad cirka 20 cm nedifrån och det ska sättas dit en ersättningsbit, men jag ser rakt in i badrummets dörrkarm då det är ca 4 cm mellan väggens kortsida och badrumsdörren och i från kaklet rill dörrkarmen?
Eller ser du in bakom kaklet menar du?
Är fotot taget från badrummet?