5 072 läst · 57 svar
5k läst
57 svar
Används Torix fortfarande?
Du tänker som ett blåsrör? Haha det måste jag testa på praktikanten. Ska minsann spara en nästa gång jag hittar en i en dosa.E elmont skrev:
Medlem
· Korpilombolo
· 3 362 inlägg
Produkter som diskuteras: "eltejp"
Eltejp
Eltejp, även känd som isoleringstejp, är ett tryckkänsligt tejp som används för att isolera elektriska ledningar och andra material som leder elektricitet. Den har en rad egenskaper som gör den idealisk för användning inom elinstallation
Läs mer
Om allt man önskar är projektiler till VP-rör så går det att ordna utan toppklämmor. Man kan linda en strut av tejp på en spik eller skruv. Sedan sticker man in den i VP-röret så långt den kommer och klipper tejpen vid kanten. Mycket lättare att få tag på än conex och gamla VP-rör.
Sedan måste väl detta spår vara utanför ämnet om ingen kan tala om hur man skjuter torix med VP-rör.
Sedan måste väl detta spår vara utanför ämnet om ingen kan tala om hur man skjuter torix med VP-rör.
Medlem
· Korpilombolo
· 3 362 inlägg
Usch. Tänker på de otäcka projektilerna som var populära när jag var ung. Man (inte jag) tog röret/byxpinnen från en viss typ av klädgalgar som blåsrör. En knappnål försågs med garn som knöts fast runt nålen så det blev lagom passform i röret. Inte kul att bli beskjuten då nålen gick igenom kläderna och in en bit i kroppen där den träffade. Sorry för off topic och hoppas att ingen lockas att prova.A Avemo skrev:Om allt man önskar är projektiler till VP-rör så går det att ordna utan toppklämmor. Man kan linda en strut av tejp på en spik eller skruv. Sedan sticker man in den i VP-röret så långt den kommer och klipper tejpen vid kanten. Mycket lättare att få tag på än conex och gamla VP-rör.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 24 654 inlägg
Medlem
· Sverige
· 5 363 inlägg
Begreppet du använder för ammunitionen kan behöva förklaras kanske @Bo.Siltberg? Bara ett förslag i all ödmjukhet och välvilja.