De var snabba, kommer inte ihåg exakt. Gissar 2 veckor.
Hej, jag undra det samma som Skalhamn. Jag gjorde en offert enligt deras kalkylprogram på hemsidan och fick efter det ett mail där de frågade om jag ville boka en tid. Det var nog en månad sedan. Efter det så har jag skickat 2-3 mail där jag frågat om de diskhoar jag tänkt mig passar för deras underfräsning men inte fått ett endast svar... jag får väl prova att ringa nästa vecka Så får vi se. Börjar bli hög tid att bestämma mig då allt annat är beställt..
//Henrik
//Henrik
Jag har faktiskt lyckats få svar nu. Enda sättet verkar vara att använda adressen sales@andrewsgranite.com. Helt plötsligt fick jag svar på mina frågor direkt. Nån gång fick jag svar på en följdfråga via mail efter bara några timmar. Formuläret på hemsidan och telefonnummer verkar dödfött att försöka på dock. Tror det får bli att beställa från dem ändå. Priset är ju lockande...
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 904 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 904 inlägg
Det var många år sedan jag beställde så det kan har ändrats, men då vill jag minnas att det var ”manuell” mätning typmåttband (kanske [laser]avståndsmätare) och mallning av vinklar, ingen 3D lasermätnkng iaf...
/U
/U
Produkter som diskuteras: "avståndsmätare"
Avståndsmätare
Avståndsmätare med laser är ett mycket exakt och effektivt verktyg för att mäta avstånd. De kan användas i flera olika situationer, från att uppskatta dimensioner av ett rum för renovering, till mer komplexa uppgifter inom byggbranschen,
Läs mer
Även om jag nu lyckas få tag på de för att ställa frågor och sedan boka tid så behövs ju tillgängligheten för att följa upp saker o ting.....vi vågar nog inte beställa där men man kanske får tillgång till en annan kontaktkanal när man väl beställt?P Peligroso skrev:
Hej, jag underar om du är nöjd med dina bänkskivor så här några år senare Vi funderar på att köpa Carrara marmor från just Andrews nu. Har läst allt det negativa och positiva om marmor. Vore kul att se hur skivorna ser ut efter ett par år, så man vet vad man kan vänta sig...E eeekarlsson skrev:Jag köpte mina bänkskivor till köket där (Carraramarmor, mattslipade, 20mm).
De kom ut och mätte en 1:a gång, men de var inte nöjda med min skåpsmontering, det diffade ca 4mm i framkant av den långa (7m) bänken. De vill att jag skulle fixa till detta och det gjorde jag. De kom och mätte en andra gång och ritade uppskivorna i sitt CAD-verktyg. Jag blev nöjd med resultatet, kvaliteten, responsen och inte minst priset. Tyckte dessutom att priset stämde ganska bra med priset som man kunde räkna ut med deras Webb-verktyg.
Nanny Fine
Medlem
· Västra Götaland
· 445 inlägg
Nanny Fine
Medlem
- Västra Götaland
- 445 inlägg
Vi har haft våra i 8 år nu. Jättenöjd. Men stenen tål inte syror, så du kan inte söla med citroner eller rödvin o sedan inte torka direkt, för då blir det vita fläckar (har jag hört). Vi har klarat oss från detta, är noga med att torka upp snabbt.K krihed skrev:
Hej,
Vi är också nöjda med skivorna från Andrews. De var väldigt noga när de mätte upp skivorna, min uppsättning av skåpen diffade några mm. Det ville de ha åtgärdat innan de kunde gå vidare med beställning, positivt att de är nog!
Men visst är Carrara en känslig sten, det blir etsningar om man har sura livsmedel på skivan. Citrusfrukter kan ge väldigt fula märken om de får ligga kvar ett tag på skivan. Jag har försök "försegla" min bänkskiva med Nano-olja, men jag tycker inte att det hjälper.
Tar gärna emot tips på andra bra behandlingar som skyddar marmorskivor.
Mvh Erik
Vi är också nöjda med skivorna från Andrews. De var väldigt noga när de mätte upp skivorna, min uppsättning av skåpen diffade några mm. Det ville de ha åtgärdat innan de kunde gå vidare med beställning, positivt att de är nog!
Men visst är Carrara en känslig sten, det blir etsningar om man har sura livsmedel på skivan. Citrusfrukter kan ge väldigt fula märken om de får ligga kvar ett tag på skivan. Jag har försök "försegla" min bänkskiva med Nano-olja, men jag tycker inte att det hjälper.
Tar gärna emot tips på andra bra behandlingar som skyddar marmorskivor.
Mvh Erik
Vi beställde en granitskiva från Andrews, väldigt positiv erfarenhet. Vi hade kontakt någon månad innan, när bänken var monterad så kom de ut och mätte, vi ringde på onsdagen och de kom på måndagen. Exakt två veckor senare kom de med skivorna vilka passade exakt trots en lite krånglig vinkel med spisen i ett hörn.
Vi var lite nervösa efter att snickaren berättat att en annan kund fått en leverans av en skiva som diffade 10cm samma dag (annan firma).
Vi var lite nervösa efter att snickaren berättat att en annan kund fått en leverans av en skiva som diffade 10cm samma dag (annan firma).
Produkter som diskuteras i tråden