Nanny Fine
Någon här som har erfarenhet av detta företag? Positivt? Negativt? Håller de vad de lovar? Stämmer priskalkylen man gör själv innan beställning? Hur tjocka är bänkskivorna?

Nanny Fine
Jo, jag har sett nån annan tråd också, men fick inte svar på de frågor jag hade. Tjockleken på skivan fick jag svar på i denna tråden, 3 cm. Tack!

Vill dock ändå gärna ha in fler synpunkter på bl.a. priskalkylen, stämmer den? Tar de extra betalt om de levererar vid två tillfällen?

Är det något annan jag borde tänka på?

Är det något annan jag borde tänka på?

Ja....att Du har pengarna redo, när skivorna är monterade......

Har inte hört att det skulle vara några problem med Andrews granite. Mina egen skivor från dem levererades enligt överenskommelse, och med alla måtten rätt. Det pris som lämnas vid måttagningen stämmer. Men skall dom köra flera gånger till Dig, får du nog allt betala extra för. Se till att stommarna är monterade och sitter där de skall, när de kommer för måttagning.

Väldigt tveksam. Eftersom de har så låga priser, gäller fler som importerar färdiga bänkskivor, så känns det som att man prutat på något kvalitet, bearbetning eller personalvård. Vet hur det funkar med garantier iheller. Nä, jag backar och letar på annat håll

Lenasv skrev:
Väldigt tveksam. Eftersom de har så låga priser, gäller fler som importerar färdiga bänkskivor, så känns det som att man prutat på något kvalitet, bearbetning eller personalvård. Vet hur det funkar med garantier iheller. Nä, jag backar och letar på annat håll
Jo....helt klart Lenasv, skall Du vara försiktig, för vem vet, dom använder kanske barnarbetare eller att chefen inte har något bonusavtal, men å andra sidan kan man undra vem som sätter priser på granitbänkskivor. Men räkna inte med att de är gratis, för de kommer från Andrews Granite..........
Får verkligen hoppas Du håller koll på vad kommungubbarna använder våra skattepengar till.

så här fina är skivorna från Andrews Granite, mycket hög glans
IMG_1134-1.jpg

IMG_1215.jpg

Redigerat:
Vad rör det sig om för leveranstider?

vojma skrev:
Vad rör det sig om för leveranstider?
räkna med 2--3 veckor

Jo, ser väldigt snyggt ut. Men det är som med allt kvalitetsskillnaden syns inte så mkt i början, en lågpris tröja är också väldigt snygg i början. Jag kan ha fel men detta är min åsikt. En vännina till mig har köpt sin bänkskiva från ett annat importföretag, alltså inte Andrews, och skarvarna på den skivan blev inte bra, förlåt. Så det handlar inte bara om skivorna.

Har sett ganska många kök med sten från Andrews granite och även en del från svenska stenhuggeri bla boalts granit som har ett väldigt högt anseende och kan inte se någon skillnad, men vad vet jag som simpel besiktningsman?

Jag är inte på något sätt partisk då jag inte ens själv köpt från andrews då jag får tag i från svenskt stenhuggeri för jag får avsevärt lägre pris. Tycker ändå att Andrews är ett bra alternativ

Gällande billigare eller ej kan man egentligen inte säkerställa någon fakta baserat på priset - det kan utan tvekan vara lika illa eller värre på ett svenskt stenhuggeri fast med högre löner och marginaler. Det enda korrekta är att ta referenser och faktiskt undersöka dessa

Redigerat:
  • Gilla
Misse
  • Laddar…
Helt rätt var och en måste bilda sig en egen uppfattning, ref. är bra att kolla med. Men en liten undran bara som besiktningsman brukar man då fråga var bänkskivor, köksluckor mm kommer ifrån?

Lenasv skrev:
Jo, ser väldigt snyggt ut. Men det är som med allt kvalitetsskillnaden syns inte så mkt i början, en lågpris tröja är också väldigt snygg i början. Jag kan ha fel men detta är min åsikt. En vännina till mig har köpt sin bänkskiva från ett annat importföretag, alltså inte Andrews, och skarvarna på den skivan blev inte bra, förlåt. Så det handlar inte bara om skivorna.
Du menar....de kan bli urtvättade. När man gör en investering av det här slaget, skall det kännas rätt, annars är det bättre att låta bli. För mig personligen, är det ingen höjdare med granitskivor, har en känsla av att någon en dag drämmer stekpannan i skivkanten. Hade många funderingar på skivvalet, när jag byggde upp det enkla billiga IKEA köket, men till slut platsade det endast med granit. Drygt 20 papp kostade skivorna, så nu har väl köket kommit upp i normalvärde.......

Kom precis på att man kan ju faktiskt be om provbitar av de stenar man är intresserad av. Sen kan man själv jämföra de olika proverna man fått från t ex 2 olika företag. Även när man får hem sin beställda stenskiva så kan man se så det är rätt stensort man fått. Vet själv nu när vi letar svart granit att stensorterna ser ungefär likadana ut men att det är stor prisskillnad på de olika sorterna. Företagen borde gladeligen vilja dela ut prover för då vet de att det är en affär på G. Och man kan själv jämföra så att det inte är äpple och päron utan äpple och äpple man jämför. Så ska jag faktiskt själv göra nu när vi letar granit och kompositsten.

Lenasv skrev:
Helt rätt var och en måste bilda sig en egen uppfattning, ref. är bra att kolla med. Men en liten undran bara som besiktningsman brukar man då fråga var bänkskivor, köksluckor mm kommer ifrån?
Ja de besiktningar som gjordes då innefattade materialspecifikation också, ingenting som har med en vanlig överlåtelsebesiktning att göra dock

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.