6 439 läst · 32 svar
6k läst
32 svar
Amerikanskt hus, Schuko uttag och påstått 220v, hur gjort och vågar man använda?
Det är även krav på dragavlastning i dosorna i Sverige vid förläggning av lös kabel i vägg.
Kravet tycker jag är vettigt, ibland är väggar och tak öppna på "baksidan", exvis under trappor eller i oinredda källare och vindar. Sedan kan ju någon i andra änden av huset få för sig att dra i en kabel, och då är inte olyckan/glappet långt borta.
Kravet tycker jag är vettigt, ibland är väggar och tak öppna på "baksidan", exvis under trappor eller i oinredda källare och vindar. Sedan kan ju någon i andra änden av huset få för sig att dra i en kabel, och då är inte olyckan/glappet långt borta.
Tack för svaren, jo det har funnits många sådana lösningar i mitt huvud, då jag är uppväxt i ett elektriker hem (farsan hade firma i Lund) och vis av detta, visste jag hur mycket ingående snack där skulle bli kring införskaffandet av en trafo. Farsan lindade ihop en sådan på några timmar, men skulle den klara av någon högre effekt, så blev den stor och tung. Maskinerna från usa, var B&D lågpris, $ 9 per styck, tror jag det varkolvas skrev: