Jeg har lige testet min og knap 1 giver ikke lys, men jeg kan godt åbne håndtaget, så det er sikkert ret at det er oxidering på kredsløbet. Jeg har samme problem med mit instrumentbräda paa min volvo V70 fra 2023. Iblandt funger det andre gange ikke. Jeg klare mig med min navigator til bilen skal skiftes :) Trevlig aften

• Gilla
Bobone
  • Laddar…
Tänkte ge lite tips på hur jag löste mitt problem.
Först och främst har jag inte samma erfarenhet som många andra i tråden, jag har ägt två lås som fungerat klanderfritt under alla åren de varit i bruk (7-8 år).

Mitt problem var liknande som flera över har nämnt, att även om jag slog in rätt kod så blinkade låset grönt utan att faktiskt låsas upp. Typ liknande förfarande som när man märker att låset börjar gå tomt på batteri.
Därför var det just det jag testade först, att byta batterier och jag testade 4x nya batterier utan framgång.

Det var då jag började googla och hamna här - tack alla andra för bidrag och tips!

Det som löste det för mig, vilket jag tyckte var skumt, var att jag monterade av hela dörrhandtaget och endast det gjorde att det löste sig. När jag höll handtaget i handen så testade jag att slå in koden och då funkade det - ytterst förvånande.

Jag ”snurrade” handtaget i handen, eller ”bollade” med det (svårt att förklara), och märkte något missljud i handtaget. Det är möjligt att de här små kulorna som refererats i ovan inlägg hade hamnat i kläm eller liknande och att det räckte med att lyfta ut handtaget för att de skulle lägga sig tillrätta.

Oavsett - det fungerade! Möjligt det kommer börja kärva igen och då får jag kanske testa att undersöka låset ytterligare (som var tanken när jag monterade av det).

Det kanske hjälper någon, tack för mig!

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.