ullberg
Wesserbisser skrev:
Jag har haft samma marginal i snart 9 år och inte omförhandlat denna alls. Jag har iofs inte gjort om lånen och jag månadsamorterar ingenting utan kontaktar SEB:s intenetbank när jag gör engångsamorteringar då jag ju blir en mindre lönsam kund med mindre belopp i lån. JAg fick marginalen på lån på 1,6 Mkr.
Vad står det på den undre av dessa två rader på ditt lån? (Från internetbanken i webbläsare)
ImageUploadedByTapatalk1409672746.423496.jpg
Jag har inte uppfattat att 2-års regeln är förhandlingsbar men du kanske har tomt på denna rad.
 
ullberg skrev:
Vad står det på den undre av dessa två rader på ditt lån? (Från internetbanken i webbläsare)
[bild]
Jag har inte uppfattat att 2-års regeln är förhandlingsbar men du kanske har tomt på denna rad.
Det står 2014-12-28 på båda lånen jag har men det var troligtvis inte drygt 9 år till förlängningsdatumet när jag tog dom. Min bankman har aldrig kontaktat mig och jag har kollat med jämna mellanrum att räntan stämmer med upplåningsränta + 0.65 och det har stämt. Blir du kontaktad av din bankman eller hur funkar det?

Datum för räntejustering: 2014-10-17
Förlängningsdag: 2014-12-28
 
Jag anser mig ha fått en ganska trevlig ränta på lånet till vårt nya hus, även om jag såklart hade hoppats på ännu bättre. Nordea drog till med storsläggan och gav en ordentlig rabatt, detta utan att min sambo eller ens jag måste bli helkund. Han kör fortfarande SEB och jag är otrogen med en massa banker, men lånet är hos Nordea, iallafall just nu.
 
Hur stor var rabatten då, och vad blev räntan?
 
På mitt lån? 63 punkter på deras listränta, så det slutade på 1,8 och "no questions asked". Nåja, inte riktigt, men inget krav på helkund eller sparande eller att sambon skulle byta bank.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.