869 642 lÀst · 12 613 svar
870k lÀst
12,6k svar
Allt om bilen
Disaster. Projektchefen eller vem det var erkÀnde att de plockade ihop vad de hade pÄ hyllan i form av godkÀnda komponenter sÄ det blev inget bra. Allt för att fÄ ut bilen sÄ fort som möjligt pÄ marknaden. IntegrationsnivÄ nÀra noll. Vet inte om det hunnit fixa det till facelift/gen2 Ànnu. ProduktkostnadsnivÄn Àr inget rolig för dem.Tokslut skrev:
Ă fan, det har jag missatClasseClas skrev:
Disaster. Projektchefen eller vem det var erkÀnde att de plockade ihop vad de hade pÄ hyllan i form av godkÀnda komponenter sÄ det blev inget bra. Allt för att fÄ ut bilen sÄ fort som möjligt pÄ marknaden. IntegrationsnivÄ nÀra noll. Vet inte om det hunnit fixa det till facelift/gen2 Ànnu. ProduktkostnadsnivÄn Àr inget rolig för dem.
Kan sjÀlv!
· Trelleborg
· 17 191 inlÀgg
Kan sjÀlv!
· Trelleborg
· 17 191 inlÀgg
Du behöver inte skruva isÀr allt för att mÀta slangarna. Enligt filmen sÄ Àr Mach-E nÀst bÀst efter Tesla och alla andra Àr sÀmre. Inte helt tydligt kanske.
Edit: jag har gamla bilar för att kunna skruva đ
Edit: jag har gamla bilar för att kunna skruva đ
MÄnga motgÄngar idag. BlÀstringsutrustning som jÀvlas för det mesta. Planen var att blÀstra och fosfatera lÀnkarmen. Men sen ser jag att den behÄllare jag trodde lÀnkarmen skulle passa i var för liten. Det mÄste vara en rostfri behÄllare om man ska fosfatera.
SÄ det blir inget denna vÄr. Jag mÄlar istÀllet lÀnkarmen och nu blir det bara enkelt, bromsoksfÀrg som grund och sen tröskelmassa över det. SÄ hÄller det sÀkert tills jag har det som behövs. Kan hÀnda jag vÄgar prova pÄ förzinkning dÄ, dÀr kan man köra pÄ med en plasthink istÀllet.
Oj nej... KÀndes lite kexigt hÀr och skruvmejseln gick igenom. Nu blir det drivaxeln ut och svetsa...
FÀstena fick lite fÀrg ocksÄ. Tror de ska fÄ en slÀng med tröskelskyddsmassa sen ocksÄ.
LÀnkarmen mÄlad och tröskelmassa applicerad:
Tidigare idag passade jag pÄ att stÀlla in vÀxelspaken ocksÄ dÄ jag har ut styrvÀxeln och krÀngningshÀmmaren.
Ska vara en 5mm rundstÄng hÀr med vÀxeln i trean.
Och en 6mm i bilen för att fixera vÀxelspaken. Sen spÀnner man muttern igen.
FÄr se sen om man mÀrker nÄn skillnad.
SÄ det blir inget denna vÄr. Jag mÄlar istÀllet lÀnkarmen och nu blir det bara enkelt, bromsoksfÀrg som grund och sen tröskelmassa över det. SÄ hÄller det sÀkert tills jag har det som behövs. Kan hÀnda jag vÄgar prova pÄ förzinkning dÄ, dÀr kan man köra pÄ med en plasthink istÀllet.
Oj nej... KÀndes lite kexigt hÀr och skruvmejseln gick igenom. Nu blir det drivaxeln ut och svetsa...

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
FÀstena fick lite fÀrg ocksÄ. Tror de ska fÄ en slÀng med tröskelskyddsmassa sen ocksÄ.

Logga in
Skapa konto
LÀnkarmen mÄlad och tröskelmassa applicerad:

Logga in
Skapa konto
Tidigare idag passade jag pÄ att stÀlla in vÀxelspaken ocksÄ dÄ jag har ut styrvÀxeln och krÀngningshÀmmaren.
Ska vara en 5mm rundstÄng hÀr med vÀxeln i trean.

Logga in
Skapa konto
Och en 6mm i bilen för att fixera vÀxelspaken. Sen spÀnner man muttern igen.

Logga in
Skapa konto
FÄr se sen om man mÀrker nÄn skillnad.
Kan sjÀlv!
· Trelleborg
· 17 191 inlÀgg
Jo, har en v90 -24 och funkar bra, eller den Àr bÀttre Àn jag sjÀlv pÄ att blÀnda av (kör inte sÄ mycket mörker, sÄ glömmer lÀtt att blÀnda av vid möte) men Àr irriterande att den ibland blÀndar av för hus och gatlyktor mm.FredrikR skrev:
Ska sÀtta fönsterfilm pÄ alla fönster i campingvanen, för att förenkla har jag maskerat och lackat en svart kant pÄ glaset runt fönsterna, mycket enklare att skÀra till filmen dÄ Àn Ànda ut i kanterna.

Logga in
Skapa konto