869 675 läst · 12 613 svar
870k läst
12,6k svar
Allt om bilen
Det där verkar märkligt, trodde att begränsad motorfunktion bara gällde den vanliga drivmedelsmotorer. Här borde det väl funktionsmässigt istället vara så att eldriften kopplas bort av systemet och bilen kan köras vidare med enbart drivmedelsmotor.FredrikR skrev:
Ja det kan man tycka.A AndersS skrev:
Minns inte riktigt vad teknikern sa, men det var prat om dubbla kylsystem mm.
Men om det var anledningen till att limp mode gick in vet jag inte, kanske AWDn påverkas.
Känns som en väl tilltagen säkerhetsåtgärd, att nya mjukvaran begränsar om en någon cell är skadad.
På v60 cc som vi hade så gick kabeln till en abs sensor av. Jag tror varenda varningslampa började lysa. I displayen stod det något i stil med att abs systemet inte fungerar och att köra genast till verkstaden då det kan uppkomma skador på växellåda och andra delar i drivlinan samt att adas systemen inte fungerar. Samt säkert något annat fel.A AndersS skrev:
Själv tycker jag ju att bilen inte är problemfri att köra om den är jätteslö och inte går över 80 och skulle varit ganska högljudd om en lånebil.FredrikR skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 2 386 inlägg
Jösses!T Thomas_Blekinge skrev:Idag observerade jag på en P-plats utanför affären en gammal gubbe som försökte krångla sig in i sin Volvo. Gubben var så skröplig att det tog säkert 50 minuter av ultralångsamma rörelser innan han satt.
Det var klart att gubben inte alls var istånd att köra säkert. Vad ska man göra i så fall? Ringa snuten? De kommer väl aldrig eller så har dom inget att ingripa för.
Men man blir ju klart rädd när sådan kör bil. Trist för alla.
Jag hade nog inte haft tålamod att stanna och kolla längre än en halvtimma
Jag sålde till https://www.vikoperdinbil.se/ och är nöjd, men bilen är kvar i Sverige.J john.h skrev: