711 900 läst · 11 004 svar
712k läst
11,0k svar
Allt om bilen
Det satt bak tidigare och jag hade glapp i bakre bärarmarna som nu är bytta, däcken har gått en sommar men det tog rätt hårt då det var rätt mycket husvagnsdragning
Får åka och höra med nån däckfirma om det finns ett beg däck.
Tror ju däcket håller för mina mil, både den här och nästa sommar
Får åka och höra med nån däckfirma om det finns ett beg däck.
Tror ju däcket håller för mina mil, både den här och nästa sommar
Medlem
· Västernorrland
· 10 887 inlägg
är det bara ett så släng på ett vinterdäck och låtsas som du har fått punktering om polisen ser det. SBP skiter i om du har dubb eller inte. Sen byt tillbaks hemma.nino skrev:
Tittade mer noga idag och däcket är slut, korden framme längs hela insidan så det måste bytas, även andra däcket är dåligt med fortfarande lagligt.
Får nog bli att sätta på dubbdäck runt om för att se om den går igenom innan man kostar på däck...
Enl besikta så får jag inte ha dubb på framaxeln och sommar bak
Får nog bli att sätta på dubbdäck runt om för att se om den går igenom innan man kostar på däck...
Enl besikta så får jag inte ha dubb på framaxeln och sommar bak
"Det där får du ta med polisen" brukar besiktningsgubbarna säga... tänk även på att inte köra fort långa sträckor; gummit i vinterdäck tål inte värmen.
Något sånt har jag nog inte på den här, har då aldrig fått varning om däcktryck på dom 12-13åren jag ägt den.Tokslut skrev:
Men kom på att jag har ju ett riktigt reservhjul så får besikta med det imorgon, så vet jag om det är skroten eller 2 nya däck som krävs
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bra nästan överallt...
Ja absolut, ska inte åka med dom där nå mer.richardtenggren skrev:
Det här borde väl gå igenom besiktningen?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har tid imorgon 15 men är på jobbet tills kvart i så jag hinner inte byta, ja iof så hade ingen några däck i rätt dim hemma heller
Mitt minne säger att det räcker med att 65% av ytan har ok mönsterdjup.nino skrev:
Du har väl gjort hjulinställning efter bytet?nino skrev: