Det satt bak tidigare och jag hade glapp i bakre bärarmarna som nu är bytta, däcken har gått en sommar men det tog rätt hårt då det var rätt mycket husvagnsdragning

Får åka och höra med nån däckfirma om det finns ett beg däck.

Tror ju däcket håller för mina mil, både den här och nästa sommar
 
nino nino skrev:
Det satt bak tidigare och jag hade glapp i bakre bärarmarna som nu är bytta, däcken har gått en sommar men det tog rätt hårt då det var rätt mycket husvagnsdragning

Får åka och höra med nån däckfirma om det finns ett beg däck.

Tror ju däcket håller för mina mil, både den här och nästa sommar
är det bara ett så släng på ett vinterdäck och låtsas som du har fått punktering om polisen ser det. SBP skiter i om du har dubb eller inte. Sen byt tillbaks hemma.
 
  • Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
Det får inte vara blandade däck (odubbat/dubbat) på samma axel vid besiktningen.
Att köra med corden framme är rent av farligt. Så det är inte bra för dig eller medtrafikanterna.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Tittade mer noga idag och däcket är slut, korden framme längs hela insidan så det måste bytas, även andra däcket är dåligt med fortfarande lagligt.
Får nog bli att sätta på dubbdäck runt om för att se om den går igenom innan man kostar på däck...

Enl besikta så får jag inte ha dubb på framaxeln och sommar bak
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
"Det där får du ta med polisen" brukar besiktningsgubbarna säga...;) tänk även på att inte köra fort långa sträckor; gummit i vinterdäck tål inte värmen.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
"Det där får du ta med polisen" brukar besiktningsgubbarna säga...;) tänk även på att inte köra fort långa sträckor; gummit i vinterdäck tål inte värmen.
Det sa inte han jag pratade med utan det var blankt nej
 
Har 215 55 16 på bilen och ett par 195 70 15 liggandes, förvisso C däck men det lär kvitta?

Diametern skiljer 11.1mm eller 1.73% det borde funka på en fwd bil? Vw passat -08?

Bara fälgen passar då...
 
Övervakar VW sitt däcktryck genom ABS-enheten? Isf. kan det väl punkteringsvarningen plinga om du har otur
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Övervakar VW sitt däcktryck genom ABS-enheten? Isf. kan det väl punkteringsvarningen plinga om du har otur
Något sånt har jag nog inte på den här, har då aldrig fått varning om däcktryck på dom 12-13åren jag ägt den.
Men kom på att jag har ju ett riktigt reservhjul så får besikta med det imorgon, så vet jag om det är skroten eller 2 nya däck :) som krävs

Slitet bildäck med synlig kordväv och slitna slitbanor, behov av byte innan besiktning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bra nästan överallt...
 
richardtenggren
nino nino skrev:
Bra nästan överallt...
Klen tröst när olyckan är där ;)
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Klen tröst när olyckan är där ;)
Ja absolut, ska inte åka med dom där nå mer.

Det här borde väl gå igenom besiktningen?

Slitet bildäck med synlig slitageindikator, troligen inte godkänt för besiktning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har tid imorgon 15 men är på jobbet tills kvart i så jag hinner inte byta, ja iof så hade ingen några däck i rätt dim hemma heller
 
  • Gilla
jeppe42
  • Laddar…
galento
Såg en som hade helt släta däck med corden framme på en sporthoj ,
en del tar risker :thinking:
 
nino nino skrev:
Ja absolut, ska inte åka med dom där nå mer.

Det här borde väl gå igenom besiktningen?

[bild]

Har tid imorgon 15 men är på jobbet tills kvart i så jag hinner inte byta, ja iof så hade ingen några däck i rätt dim hemma heller
Mitt minne säger att det räcker med att 65% av ytan har ok mönsterdjup:thinking:.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Räknar med någon 2a så få jag en på ett däck också är det inte hela världen men skulle det bli på bara det så vore det ju surt...
 
nino nino skrev:
Det satt bak tidigare och jag hade glapp i bakre bärarmarna som nu är bytta, däcken har gått en sommar men det tog rätt hårt då det var rätt mycket husvagnsdragning

Får åka och höra med nån däckfirma om det finns ett beg däck.

Tror ju däcket håller för mina mil, både den här och nästa sommar
Du har väl gjort hjulinställning efter bytet?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.