nino nino skrev:
Fan man börjar bli gubbe känner jag 😄
Det kanske bättre att "gubbe" köper bil av "gubbe" som helst har ägt den från första början möjligtvis att den fått gå som tjänstebil med annan ägare de första 3 åren.

Annars är det väl garage + mkt verktyg + billyft + tid + Youtube som gäller 🙃
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Ja inte alltid man har den lyxen. Säljaren har skannat bilen, verkliga miltalet är 22,000 mil, ditåt jag gissade också. Det låter ändå helt bra för en 850.

Bilens instrumentpanel med en dator som visar avläsning på 220,224 km för en Volvo 850 år 1996.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
DennisCA DennisCA skrev:
Ja inte alltid man har den lyxen. Säljaren har skannat bilen, verkliga miltalet är 22,000 mil, ditåt jag gissade också. Det låter ändå helt bra för en 850.

[bild]
Kamremsintervallet ligger på 12000 mil vad jag förstår. Även om remmen byttes då så är det ändå bara 2000 mil kvar till nästa byte. Värt att beakta eller förhandla till ett byte redan nu.
 
galento
nino nino skrev:
Fan man börjar bli gubbe känner jag 😄
Det var längesen sen den känslan infann sej 😜 Kollar efter en 940 men vore ju bra
med en äldre ägare än de bilar vi har/haft med yngre förmågor som meckat.
 
  • Gilla
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
ClasseClas ClasseClas skrev:
Kamremsintervallet ligger på 12000 mil vad jag förstår. Även om remmen byttes då så är det ändå bara 2000 mil kvar till nästa byte. Värt att beakta eller förhandla till ett byte redan nu.
Ja antingen får jag in bytet i priset eller så gör jag det själv direkt jag kommer hem.
 
  • Gilla
ClasseClas
  • Laddar…
ClasseClas ClasseClas skrev:
Det kanske bättre att "gubbe" köper bil av "gubbe" som helst har ägt den från första början möjligtvis att den fått gå som tjänstebil med annan ägare de första 3 åren.

Annars är det väl garage + mkt verktyg + billyft + tid + Youtube som gäller 🙃
Jo så klart är det så, men verkar vara många nya unga svenskar som åkt det jag vill ha och det känns inte helt bra 😄

Svårt när man är fattig att köpa bil, många ligger på samma eller tom högre pris idag än för 2-3år sen
 
Äldre bilar verkar ha blivit attraktivare för många de senaste åren.
 
DennisCA DennisCA skrev:
Ja inte alltid man har den lyxen. Säljaren har skannat bilen, verkliga miltalet är 22,000 mil, ditåt jag gissade också. Det låter ändå helt bra för en 850.

[bild]
Jo det är inte så mycket på en gammal bil.
Det låter som du antingen hittat en riktigt fin gammal bil eller som att någon försöker dölja något dyrare fel. Du har ju en bit att åka men det känns som att man skulle vilja kontrollera den noga.
 
nino nino skrev:
Ja inte är det lätt att köpa en beg bil idag...

Bilar finns det, men sen kollar man historiken och bilen har bytt ägare 5-10ggr de senaste 2åren, eller så har nån ungdom ägt den, satt i klädsel som ser sportig ut, tejpat mitten på ratten...
Har dom gasat järnet och plågat livet ur bilen, eller såg det bara fränare ut?

En bil hade svart huv och grill, skickade ett meddelande och frågade om huven var lackad eller folierad
Du ser allt på bild, fick jag till svar...
Frågade då om man kunde få bort det svarta, det är läst men inget svar.
Den bilen såg fin ut förutom att man bytt färg på huven, men det skulle väl också så sportigare ut...

Fan man börjar bli gubbe känner jag 😄
Den går mycket snabbare om huven är lackad med hagmans rallysvart😀
 
  • Haha
nino och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Jo det är inte så mycket på en gammal bil.
Det låter som du antingen hittat en riktigt fin gammal bil eller som att någon försöker dölja något dyrare fel. Du har ju en bit att åka men det känns som att man skulle vilja kontrollera den noga.
Den uppfattningen jag också har.
 
N Niq skrev:
Den går mycket snabbare om huven är lackad med hagmans rallysvart😀
Jo om man är 20-25 men inte för en snart 50åring 😄
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
nino nino skrev:
Jo om man är 20-25 men inte för en snart 50åring 😄
Tycker mest det är äldre som åker snabba dyra bilar nuförtiden. Fast dom ser ut att vara över pensionsåldern.

Trodde svart huv hade dött ut men det verkar ha blivit populärt igen. Eller bilar som är helt mattsvarta.
 
N Niq skrev:
Tycker mest det är äldre som åker snabba dyra bilar nuförtiden. Fast dom ser ut att vara över pensionsåldern.

Trodde svart huv hade dött ut men det verkar ha blivit populärt igen. Eller bilar som är helt mattsvarta.
Det kanske stämmer men nu var det en billig diesel jag var ute efter 😄
 
galento
N Niq skrev:
Eller bilar som är helt mattsvarta.
Det står en matt helsvart här , mkt praktiskt 😉
( och jag är +65 😁 )
 
Hur kollar man enklast och billigast om bilen har några skatteskulder?
Ber ägaren logga in på mina fordon?
Hur är det med p-böter, följer dom med bilen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.