DennisCA DennisCA skrev:
Jag undrar om man kan se i volvos VIN nummer om en V70 har elektroniskt gasspjäll eller gammaldags vajer? Det började komma i -99 så bilar där kan ha båda.
Varför inte bara kolla?
Eller är du intresserad av en bil och vill veta innan?
 
Patrik440
Isakare Isakare skrev:
Är i Dalarna och leker med moppen, det är några andra moppar här oxå, vet inte hur många, men jag fick Nr 450 när jag registrerade mig.
Jag var med å höll i ett mopedrally i helgen.

12 mil i strålande solsken blev det för de 160 som startade.
En stor samling människor, några i reflektionsvästar, står utanför en byggnad omgiven av mopeder. Det är en solig dag med träd i bakgrunden och flaggor som vajar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Person i svart hjälm kör en orange Zundapp-moped på en grusväg under mopedrally med gräs och parkerade bilar i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En grupp deltagare i ett mopedrally samlade utanför en röd byggnad med sina mopeder i det soliga vädret. Träden och gräset omger området.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En del gick rätt lagom å en del gick så in i...

 
  • Gilla
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
Patrik440
DennisCA DennisCA skrev:
Jag undrar om man kan se i volvos VIN nummer om en V70 har elektroniskt gasspjäll eller gammaldags vajer? Det började komma i -99 så bilar där kan ha båda.
Skulle väl vara om det blev bytt från ett visst chassinummer då. 🤔
 
DennisCA DennisCA skrev:
Jag undrar om man kan se i volvos VIN nummer om en V70 har elektroniskt gasspjäll eller gammaldags vajer? Det började komma i -99 så bilar där kan ha båda.
Fick inte alla MY99 bensinare elspjället? Dieseln är från Audi/VW och har wire
 
Patrik440 Patrik440 skrev:
Jag var med å höll i ett mopedrally i helgen.

12 mil i strålande solsken blev det för de 160 som startade.
[bild]
[bild]
[bild]

En del gick rätt lagom å en del gick så in i...
[video]
[video]
Var sugen på att åka ett rally i helgen, 16 mil, men de ville ha mopeder som orkade snitta 70, det gör inte min.
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Ni som går igång på gamla SAABar får dra till Gotland.
Bara nu på morgonen har jag sett 2 st rostfria 9000 och en 9 5.
 
  • Gilla
  • Wow
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Fick inte alla MY99 bensinare elspjället? Dieseln är från Audi/VW och har wire
Jag har hört att det kan vara olika med olika motorer. Men vet inte om det stämmer.

Sen finns det väl ett visst överlapp med 98:surprised:r som registrerades på 99 års sida. Är ju bara första registreringsdatum som man får fram lätt.

Eller finns där något i chassinummret som säger vilken årsmodell bilen är?
 
N Niq skrev:
Jag har hört att det kan vara olika med olika motorer. Men vet inte om det stämmer.

Sen finns det väl ett visst överlapp med 98:surprised:r som registrerades på 99 års sida. Är ju bara första registreringsdatum som man får fram lätt.

Eller finns där något i chassinummret som säger vilken årsmodell bilen är?
Ja, det ska det vara. Kommer inte ihåg så mycket från min tid med dom där eländiga gasspjällen (finns ju fix så ingen deal breaker)

Söka här?
https://shop.speedparts.se/sv/sidor/s70v70xc70.html
 
Känns lite för bra, Volvo 850 19,600 mil, 1500€ från en affär. Man undrar om det är nåt gömt fel, men den har just gått igenom besiktning, tills okt 25 är den godkänd.

Blå Volvo 850 kombi parkerad framför en bilverkstad med andra bilar i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Baksätet i en Volvo 850 med svarta lädersäten, vy från vänster bakdörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Interiören av en Volvo 850 med en ljusblå instrumentbräda, svart ratt och mörkblå lädersäten. Fotot är taget från förarsidans dörröppning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Blå Volvo 850 med registreringsnumret NBF-361 på en parkeringsplats, fotograferad framifrån.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Blå Volvo 850 kombi, med registreringsskylt NBF-361, parkerad på en asfaltplan bakom andra bilar. Bakrutan har texten "SIPS Side Impact Protection System".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
JohanLun och 1 till
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Känns lite för bra, Volvo 850 19,600 mil, 1500€ från en affär. Man undrar om det är nåt gömt fel, men den har just gått igenom besiktning, tills okt 25 är den godkänd.

[bild] [bild] [bild] [bild] [bild]
köp
 
  • Gilla
TommyC och 1 till
  • Laddar…
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Fick inte alla MY99 bensinare elspjället? Dieseln är från Audi/VW och har wire
Dieseln har motormärkbokstäver AEL i VAG-utförande och är en TDI som inte har en vajer utan elektrisk reglering.
 
Patrik440
Isakare Isakare skrev:
Var sugen på att åka ett rally i helgen, 16 mil, men de ville ha mopeder som orkade snitta 70, det gör inte min.
Ok, ja det är väl snudd på onödigt fort egentligen.

Det var med en gul Florida å en Compact som var otrimmade.
Det blir lite väl slött att åka mopedrally med tycker jag, men gör mopeden 50-55 så funkar det rätt bra ändå.

Collage med flera bilder från ett mopedrally, inklusive deltagare, olika mopeder, en mopedmotor och en liten hund i gräset.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kollage av nio bilder som visar äldre mopeder i olika färger, med förare som deltar i ett mopedrally på landsvägar och i naturmiljöer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Isakare och 2 till
  • Laddar…
Är det bara jag, eller känns det inte lite bakvänt att kräva att mopeder ska vara olagliga för att få vara med på en sån sammankomst?

Är inte hela grejen med moppe att man hinner se saker när man färdas?

Nu blev jag lite sugen att sparka igång min Zundapp Combinette -52 som har en toppfart på 25 en bra dag (ni vet, hemlängtan, nerförsbacke, skitnödig, medvind etc) .. 😄
 
  • Gilla
FredrikR och 8 till
  • Laddar…
G Greger_08 skrev:
köp
Typiskt min tur men den är redan reserverad.
 
DennisCA DennisCA skrev:
Typiskt min tur men den är redan reserverad.
Du skulle väl ändå inte köpa så dyr bil just nu?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.