755 305 läst · 11 435 svar
755k läst
11,4k svar
Allt om bilen
Nu ploppar det upp 9000s här, en 2.3 Turbo från -95 med lädersäten och mycket hästar + manuellt växlad, precis vad jag söker.... Fast 44,000 mil. Lite väl mycket. Allting är det nånting.DennisCA skrev:
Undra hur många med flakmoppe som har triangeln med sig ??
Vet ens nån att man måste ha det ?? Själv har jag aldrig hört det.
"1997 blev det obligatoriskt att ha en varningstriangel i bilar, motorredskap klass I, motorcyklar med sidovagn och trehjuliga motorcyklar eller mopeder. Att inte ha det är belagt med böter på 500 kronor"
"1997 blev det obligatoriskt att ha en varningstriangel i bilar, motorredskap klass I, motorcyklar med sidovagn och trehjuliga motorcyklar eller mopeder. Att inte ha det är belagt med böter på 500 kronor"
Jag har sedan ett antal år sällat mig med att komplexiteten inom fordonsjuridiken idag överträffar raketvetenskapen, och att ingen människa med fog kan påstå sig ha koll på vad som gäller. Möjligen skulle någon professor i fordonsjuridik komma i närheten.Isakare skrev:
Regelverken har i praktiken blivit en dysfunktionell papperstiger, i praktiken gäller det bara att ha minst lika bra koll som farbror polisen, besiktningsmannen eller vem man nu råkar bli granskad av.
Skicket är helt avgörande på äldre bilar och vid högt miltal. Högt miltal är mindre viktigt än roststatus hos de flesta bilar. Har du hittat en Saab 9000 2.3 Turbo i vettigt skick så är det bara att slå till.DennisCA skrev:
Har triangel på fyrhjulinen när jag besiktar denIsakare skrev:Undra hur många med flakmoppe som har triangeln med sig ??
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 949 inlägg
Den såg trevlig ut. Finns ju några intressanta om man skulle orka skruva.DennisCA skrev:
Här en V70 som troligen fungerar länge än
https://www.nettiauto.com/volvo/v70/14282792
Den gör liksom inget för mig, och allt som är silver-metallic eller vitt går bort. Det är också flera gånger över min budget.
Det är egentligen så jag borde inte köpa nån bil just, borde spara ett år till. Jag kan bara tänka mig lägga ut pengar (1000 helst inte mera) om det är en extremt bra deal på en modell som kryssar alla rutorna. Så knappast kommer jag köpa nån bil just nu vad jag än skriver.
e: här är en volvo som jag verkligen gillar looken på...
https://www.nettiauto.com/volvo/850/14542733
Det är egentligen så jag borde inte köpa nån bil just, borde spara ett år till. Jag kan bara tänka mig lägga ut pengar (1000 helst inte mera) om det är en extremt bra deal på en modell som kryssar alla rutorna. Så knappast kommer jag köpa nån bil just nu vad jag än skriver.
https://www.nettiauto.com/volvo/850/14542733
Redigerat:
Är för att jag just hade nollat trippmätaren och bara åkt på en 50 väg, alla värden nollas då (går att nolla värdena separat, men det är mer knappande)Johannes Carlsson skrev:
Snitthastigheten är normal för Stockholmtrafiken, men förbrukningen ligger på runt 0,9.
Ja den såg bra ut.DennisCA skrev:Den gör liksom inget för mig, och allt som är silver-metallic eller vitt går bort. Det är också flera gånger över min budget.
[länk]
Här är en ovanlig Volvo tror inte jag sett någon sådan på vägen i Finland.
https://www.nettiauto.com/volvo/480/13550832
Fast dom lär ha haft problem med det mesta.
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 949 inlägg
0,9 är Autobahn med släpvagn och kanske takbox för mig, och då i en superaerodynamisk XC70Isakare skrev:
S
swirve
Elektroniktokig
· Östergötland
· 1 335 inlägg
swirve
Elektroniktokig
- Östergötland
- 1 335 inlägg
En sån hade farsan som extrabil som jag fick låna när jag va 18-19 o precis tagit kortet! Va lite rolig, och strulade faktiskt inget under tiden vi hade den 😁 men ryktet säger att de är struliga...N Niq skrev:
Den 480 modellen tillhör deras 400-sortiment och ursprung i Holland, fanns tillsammans med deras 300-modeller, vill påstå att det kommer från DAF-sidan. Jodå det har man sett ett antal rulla på vägarna.N Niq skrev:
Tror att de hade Renault-motorer.