Andreas_Hansson Andreas_Hansson skrev:
Tror jag struntar i skölden,
Besiktningen gnällde bara på brosskivan så jag fixar den bara.

Tack för hjälpen 👍
Kör du mycket grusväg så kommer du snart montera en ;)

• Gilla
Bjober
  • Laddar…
galento
Andreas_Hansson Andreas_Hansson skrev:
Tror jag struntar i skölden,
Besiktningen gnällde bara på brosskivan så jag fixar den bara.

Tack för hjälpen 👍
Har besiktigat bilar med sämre sköld eller ingen alls utan problem 😉 kan ju vara större risk att nån sten ligger och skrapar lite med brukar hjälpa att backa lite 😎😎😎

• Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Är en smula orolig.
Ska ha med min moped på dragkroken till Gotland, har en hemmabyggd hållare min särbos moped åkt på många gånger, men min moped väger 68 kg, särbons 35.
Jag vet att det håller, folk åker ju runt med crossar bakom bilen eller drar en husvagn som väger 1,5 ton.

Sen läste jag här om dagen att hemmamålad regskylt är lika olagligt som ingen skylt alls, jag har glömt beställa en extra.
Frågan är hur knepig Haffa är om jag flyttar den bakre skylten till hållaren.
Nu har jag inte träffat på Haffa på många år, vet knappt om trafikpoliser ens existerar längre....men iaf.

• Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Jag hade inte orkat flytta skylten öht

• Gilla
vcx
  • Laddar…
Mera bilar med ansikten

Tecknad serie med en jeep främifrån som talar om sina off-road-färdigheter, en tecknad karaktär som ifrågasätter och sedan en jeep med sorgset ansikte.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
Fotografen och 3 till
  • Laddar…
Är väl fram det är viktigast att ha, men nu har dom väl börjat med kamera i fronten med automatisk avläsning så kanske lika griniga då.
Jag skulle gjort en egen och satt på bilen och den riktiga bak, om jag gjort nåt alls.

• Gilla
vcx
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Är en smula orolig.
Ska ha med min moped på dragkroken till Gotland, har en hemmabyggd hållare min särbos moped åkt på många gånger, men min moped väger 68 kg, särbons 35.
Jag vet att det håller, folk åker ju runt med crossar bakom bilen eller drar en husvagn som väger 1,5 ton.

Sen läste jag här om dagen att hemmamålad regskylt är lika olagligt som ingen skylt alls, jag har glömt beställa en extra.
Frågan är hur knepig Haffa är om jag flyttar den bakre skylten till hållaren.
Nu har jag inte träffat på Haffa på många år, vet knappt om trafikpoliser ens existerar längre....men iaf.
Beställ en extra skylt direkt, går fort att få

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Patrik440
Isakare Isakare skrev:
Är en smula orolig.
Ska ha med min moped på dragkroken
🤔
Vintage sportbil med öppen motorhuv och moped fastsurrad på taket, inomhus i ett garage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Wow
  • Haha
  • Älska
camaro z28 och 10 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Har lite funderingar om dotterns mopeddäck. Eftersom vi diskuterar alla sorters motorfordon här så kan vi säkert tala lite moped också.

Jag behöver köpa nya däck till dotterns moped.
Jag såg att det finns både radial och diagonaldäck att välja på. Har det någon större skillnad vilken sort man använder på en moped?

Jag har sett på bla [länk]

Någon som vet ett bra ställe på nätet att köpa mopeddäck?
Jag gissar att det inte är 17" hjul på mopeden? Michelins City Grip är ett vanligt moppedäck.

• Gilla
Patrik440
  • Laddar…
galento
Dexon har de dimensioner du skrev Niq 110/80-18 och 90/90-21 , kör denna
typen på offroad mc,n och de funkar bra ✌️👍 kolla länken ovan.

N Niq skrev:
Vad tror ni om Michelin anakee street?
[länk]

Känner ni till heidenau däck?

Japp, det är riktigt bra grejer. Om jag inte mins fel gör de däck till tävlingscyklar. Köpte Heidenau till särbons moped för 6 år sen, när jag öppnade paketet luktade det gummiverkstad, inte plast som Kinadäck gör.
Men Michelin är aldrig fel det heller.

• Gilla
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
galento galento skrev:
Dexon har de dimensioner du skrev Niq 110/80-18 och 90/90-21 , kör denna
typen på offroad mc,n och de funkar bra ✌️👍 kolla länken ovan.
Fungerar dom bra i låg hastighet också. Upp till 50 km/tim? Inga vibrationer? Har du kört på blöt vägbana med dom?

N Niq skrev:
Vad tror ni om Michelin anakee street?
[länk]

Känner ni till heidenau däck?

Heidenau är ett väletablerat märke och gör bra däck. Michelin däremot är alltid top of the line.

Vad för egenskaper prioriterar du? Vart ska det köras? och vilka dimensioner är aktuellt?

Nabbadäck vibrerar alltid lite på gatan, men tycker inte det är störande. Har man däremot obalanserad eller krokig fälg kan det bli lite jobbigt

Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Heidenau är ett väletablerat märke och gör bra däck. Michelin däremot är alltid top of the line.

Vad för egenskaper prioriterar du? Vart ska det köras? och vilka dimensioner är aktuellt?

Nabbadäck vibrerar alltid lite på gatan, men tycker inte det är störande. Har man däremot obalanserad eller krokig fälg kan det bli lite jobbigt
Det kommer att köras mest på asfalt men eftersom vi bor på landsbygden så finns det lite grusvägar också. Asfaltsvägarna är inte heller dom bästa. Jag gissar att det kommer köras en del på blöt vägbana och även när det blir lite kallare troligen inte vid köldgrader.

Såg nu att Michelin adventurer har M+S stämpel så det jag tror det kommer att bli dom. Det är ingen stor prisskillnad till Heidenau så priset är inte avgörande.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.