711 980 läst · 11 004 svar
712k läst
11,0k svar
Allt om bilen
Har besiktigat bilar med sämre sköld eller ingen alls utan problem 😉 kan ju vara större risk att nån sten ligger och skrapar lite med brukar hjälpa att backa lite 😎😎😎Andreas_Hansson skrev:
Är en smula orolig.
Ska ha med min moped på dragkroken till Gotland, har en hemmabyggd hållare min särbos moped åkt på många gånger, men min moped väger 68 kg, särbons 35.
Jag vet att det håller, folk åker ju runt med crossar bakom bilen eller drar en husvagn som väger 1,5 ton.
Sen läste jag här om dagen att hemmamålad regskylt är lika olagligt som ingen skylt alls, jag har glömt beställa en extra.
Frågan är hur knepig Haffa är om jag flyttar den bakre skylten till hållaren.
Nu har jag inte träffat på Haffa på många år, vet knappt om trafikpoliser ens existerar längre....men iaf.
Ska ha med min moped på dragkroken till Gotland, har en hemmabyggd hållare min särbos moped åkt på många gånger, men min moped väger 68 kg, särbons 35.
Jag vet att det håller, folk åker ju runt med crossar bakom bilen eller drar en husvagn som väger 1,5 ton.
Sen läste jag här om dagen att hemmamålad regskylt är lika olagligt som ingen skylt alls, jag har glömt beställa en extra.
Nu har jag inte träffat på Haffa på många år, vet knappt om trafikpoliser ens existerar längre....men iaf.
Är väl fram det är viktigast att ha, men nu har dom väl börjat med kamera i fronten med automatisk avläsning så kanske lika griniga då.
Jag skulle gjort en egen och satt på bilen och den riktiga bak, om jag gjort nåt alls.
Jag skulle gjort en egen och satt på bilen och den riktiga bak, om jag gjort nåt alls.
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 736 inlägg
Beställ en extra skylt direkt, går fort att fåIsakare skrev:Är en smula orolig.
Jag gissar att det inte är 17" hjul på mopeden? Michelins City Grip är ett vanligt moppedäck.N Niq skrev:Har lite funderingar om dotterns mopeddäck. Eftersom vi diskuterar alla sorters motorfordon här så kan vi säkert tala lite moped också.
Jag behöver köpa nya däck till dotterns moped.
Jag såg att det finns både radial och diagonaldäck att välja på. Har det någon större skillnad vilken sort man använder på en moped?
Jag har sett på bla [länk]
Någon som vet ett bra ställe på nätet att köpa mopeddäck?
Japp, det är riktigt bra grejer. Om jag inte mins fel gör de däck till tävlingscyklar. Köpte Heidenau till särbons moped för 6 år sen, när jag öppnade paketet luktade det gummiverkstad, inte plast som Kinadäck gör.N Niq skrev:
Men Michelin är aldrig fel det heller.
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 736 inlägg
Heidenau är ett väletablerat märke och gör bra däck. Michelin däremot är alltid top of the line.N Niq skrev:
Vad för egenskaper prioriterar du? Vart ska det köras? och vilka dimensioner är aktuellt?
Nabbadäck vibrerar alltid lite på gatan, men tycker inte det är störande. Har man däremot obalanserad eller krokig fälg kan det bli lite jobbigt
Det kommer att köras mest på asfalt men eftersom vi bor på landsbygden så finns det lite grusvägar också. Asfaltsvägarna är inte heller dom bästa. Jag gissar att det kommer köras en del på blöt vägbana och även när det blir lite kallare troligen inte vid köldgrader.Johannes Carlsson skrev:Heidenau är ett väletablerat märke och gör bra däck. Michelin däremot är alltid top of the line.
Vad för egenskaper prioriterar du? Vart ska det köras? och vilka dimensioner är aktuellt?
Nabbadäck vibrerar alltid lite på gatan, men tycker inte det är störande. Har man däremot obalanserad eller krokig fälg kan det bli lite jobbigt
Såg nu att Michelin adventurer har M+S stämpel så det jag tror det kommer att bli dom. Det är ingen stor prisskillnad till Heidenau så priset är inte avgörande.