711 900 lĂ€st · 11 004 svar
712k lÀst
11,0k svar
Allt om bilen
Ja och blir bilen "hÀngande" pÄ parken i uppförsbackar sÄ Àr det inget vidare attDennisCA skrev:Min toyota har ju trumbromsar dÀr bak sÄ fördel yaris dÀr Ätminstone. De bromsarna har vÀl servats en gÄng under sina 42,000 mil...
Amerikaner verkar annars oförmögna att anvÀnda handbromsen, sÄ mÄnga gÄnger man lÀser de lÀgger bilen i park och aldrig anvÀnder den dÄ de har automat för det mesta. MÄnga problem dÀr bilen rullat ivÀg har berott pÄ att Àgaren inte lÀrt sig nyttja handbromsen och förlitar sig pÄ park lÀget.
dra i spaken đ . Tycker pedal fungerar bra och anvĂ€nder den ofta. HĂ„ller pĂ„
med hjullagerbyte i en 10 bultad GM axel hÀr och det var rena vÀllingen som kom
ur klumpen. Det fick stÄ och rinna under natten. Ska mÀta drivaxlarna men de ser
faktiskt fina ut dÀr lagerrullarna gÄtt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan sjÀlv!
· Trelleborg
· 16 149 inlĂ€gg
Behöver inte vara samma uppkoppling, vÄr VW Passat GTE hade en för nav och sÄnt, och en för allt det andra.M Mortsken skrev:Mercedes E klass frÄn 2018.
Kan helt plötsligt inte lÀngre gÄ till google maps och skicka adressen till gps:en i bilen.
Har varit sÄ nÄgon gÄng innan, men kommer inte ihÄg om det bara löste sig av sig sjÀlv eller om jag gjorde nÄgot dÄ.
NÄgon som vet hur man löser det?
Jag kan sÀtta igÄng vÀrmen frÄn Mercedes appen, sÄ nÄgon form av koppling finns det.
NÄn eu lag eller patent tror jag gjort att Google och Apple stÀngt av massa lÀnk funktioner mellan browsers och kartfunktioner. UngefÀr som nÀr Apple försökte hindra Android anvÀndare att kunna klicka pÄ telefonnr för att ringa upp... Ibland tycker jag lagar och patent fÄr vÀl mycket makt...M Mortsken skrev:Mercedes E klass frÄn 2018.
Kan helt plötsligt inte lÀngre gÄ till google maps och skicka adressen till gps:en i bilen.
Har varit sÄ nÄgon gÄng innan, men kommer inte ihÄg om det bara löste sig av sig sjÀlv eller om jag gjorde nÄgot dÄ.
NÄgon som vet hur man löser det?
Jag kan sÀtta igÄng vÀrmen frÄn Mercedes appen, sÄ nÄgon form av koppling finns det.
Dock Àr detta en killgissning i just detta specifika fall...
Nu kommer jag inte ihÄg golf sÄ dÀr specifikt det kan ocksÄ skilja mellan Ärsmodeller förstÄs men skulle pÄstÄ att alla bilar jag kört med hillhold har en knapp som Àr enkel att komma Ät för att stÀnga av den funktionen.J JohanLun skrev:Man ska nog aldrig stÀlla bilen en lÀngre tid i fukt / kyla med handbromsen ansatt.
Jag har tyvÀrr en tomt som lutar, det Àr dÄligt dÄ man Mà STE anvÀnda handbroms och att avrinning ur dörrar, ventilation etc troligen inte Àr designat för detta sÄ att det blir vatten stÄende hÀr och var. MÄste försöka fixa en bÀttre stÀllplats / infart pÄ tomten Àn dÀr det lutar. Det Àr dessutom kass pÄ vintern nÀr man ska ivÀg - sÀmst Àr dÄ bilar med DSG och elektrisk handbroms kopplat till hillhold. Golf / passat hÄller handbromsen lÄst till framhjulen börjar röra sig, vilket innebÀr att vid is sÄ kommer man aldrig ivÀg. Jag lyckades aldrig lura ut hur komma loss lÀget aktiverades, om det fanns... Med konventionell automat, manuell bil eller manuell handbroms Àr det sÀllan problem. Passaten var en GTE, el Àr överlÀgset att "köra ivÀg" men pga DSG och elhandbroms sÄ sög Àven denna bil...
Absolut, men iom den inte har "draglÀge" sÄ blir det jÀvligt knepigt i en isig backe. Antingen rullar man bakÄt eller spinner man. Om det dessutom stÄr en annan bil 5dm bakom och en smal grind framför Àr det inte enkelt. Förutom pÄ de flesta andra bilar Àn de med dsg.N Niq skrev:
DSG Ă€r NĂSTAN lika kass som saab sensonic. Bara att det var före sin tid.
Verktygstokig
· E
· 14 175 inlĂ€gg
Verktygstokig
· E
· 14 175 inlĂ€gg
Jag har samma problem med lutande garageplan, har köpt ett par klotsar sÄ stÄr bilen lÀngre Àn ett par dar sÄ blir det P-lÀge och klotsar, ingen handbroms.J JohanLun skrev:
https://www.biltema.se/bil---mc/lasta-och-dra/bilslap/tillbehor-till-bilslap/stoppkloss-2000040391
Dom flesta robotvÀxellÄdor Àr ju ganska dÄliga pÄ det dÀr med draglÀge Àven om dom blivit mycket bÀttre. Jag kommer ihÄg nÀr dom började komma. Körde en transit pÄ jobbet som var bland dom första transiterna med det sÄdan lÄda och det var helt hopplöst. Vi behövde ofta kunna smygköra och det gick vÀldigt dÄligt. Tidiga Vw Dsg var ju vÀldigt osmidiga dom ocksÄ.J JohanLun skrev:Absolut, men iom den inte har "draglÀge" sÄ blir det jÀvligt knepigt i en isig backe. Antingen rullar man bakÄt eller spinner man. Om det dessutom stÄr en annan bil 5dm bakom och en smal grind framför Àr det inte enkelt. Förutom pÄ de flesta andra bilar Àn de med dsg.
DSG Ă€r NĂSTAN lika kass som saab sensonic. Bara att det var före sin tid.
[media]
Allvetare
· VĂ€stra Götaland
· 10 736 inlĂ€gg
Har man inte förstÄelse för varför gÄr det sÀker att tycka det Àr störigt. Monopolskydd kan vi kalla det