711 707 läst · 11 004 svar
712k läst
11,0k svar
Allt om bilen
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Körde runt en hel del idag, och lampan tändes först när motorn blev varm, men sen slockande den och var fortsatt släckt, trots varm motor och flera stopp/starter... Ska börja med att köpa en ny givare och se...hsd skrev:
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 356 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 356 inlägg
Hmm, har Du kollat oljan
En bekant som köpte en vw, golf tror jag de var, råkade ut för liknande fel men det visade sig vara oljepumpen som var sliten och dessutom kostade skjortan, både pump och jobbet att byta överskred vildaste fantasier
En bekant som köpte en vw, golf tror jag de var, råkade ut för liknande fel men det visade sig vara oljepumpen som var sliten och dessutom kostade skjortan, både pump och jobbet att byta överskred vildaste fantasier
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Japp, nivån är bra, och det är ingen bensin eller vatten i den...hsd skrev:
Pump verkar kosta runt 1000-lappen, tror jag ska passa på att köpa ett T och sätta dit en oljetrycksmätare när jag ändå byter givaren...
Är pumpen dålig så får jag se om jag byter den (inkl kamrem och allt sånt) som ett litet "lär-projekt" eller om man har tur och hittar en lågmilare på skroten....
-08. Du har väl inte Eco Boost motorn ?? Den där kamremmen går i bitar och sätter igen pumpen ??Dan_Johansson skrev:Japp, nivån är bra, och det är ingen bensin eller vatten i den...
Pump verkar kosta runt 1000-lappen, tror jag ska passa på att köpa ett T och sätta dit en oljetrycksmätare när jag ändå byter givaren...
Är pumpen dålig så får jag se om jag byter den (inkl kamrem och allt sånt) som ett litet "lär-projekt" eller om man har tur och hittar en lågmilare på skroten....
Det mesta du skriver om just Tesla verkar bara uppsnappat och inte speciellt insiktsfullt.RoTe skrev:Så du menar att Tesla INTE haft problem med dörrhandtagen? För det är vad jag menar, samt att Tesla väljer att behålla dessa totalt poänglösa handtag som fortsätter att krångla trots nya revisioner på designen. Eftersom Tesla invändigt älskar touch påvisade jag att en annan tillverkare lyckats med touchknappar utvändigt i dörren för jättelängesedan. Vad du nu håller på med för jävla påhopp på mig förstår jag inte alls.
Jag tänker intensivt och försöker komma på något som inte Tesla haft problem med men kommer inte på, då skulle de inte tillverka fler bilar öht, och vid närmare eftertanke inte någon av de andra heller för de har också haft problem med allt på sina bilar, nu blev det tråkigt
Allvetare
· Västra götaland
· 9 119 inlägg
Nej, det är den "gamla" 1,25 DOHC motorn..Isakare skrev:
Har inte hört att det ska vara ett problem på den.. men man kan ju titta under kåpan... Simmar det runt kamrem i oljetråget kan ju trycket komma och gå lite som det vill... 😂
Så nu är inte din teori aktuell längre utan bara min uppfattning om Tesla? Snygg fokusskiftning bara för att du råkade ha fel.D djac skrev:Det mesta du skriver om just Tesla verkar bara uppsnappat och inte speciellt insiktsfullt.
Jag tänker intensivt och försöker komma på något som inte Tesla haft problem med men kommer inte på, då skulle de inte tillverka fler bilar öht, och vid närmare eftertanke inte någon av de andra heller för de har också haft problem med allt på sina bilar, nu blev det tråkigt
Märkligt då att motoriserade dörrhandtag är kvar ännu, samt att man valde måsvingedörrar med en ohyggligt avancerad konstruktion osv osv. Jag hävdar att det är häftighetsfaktorn som styr, inte ekonomi och borttagande av pryttlar primärt. Folk tycker touch är häftigt, alltså blir det mer touch, folk tycker handtag som åker ut och in är häftigt, alltså är dom kvar. Måsvingedörrar är häftigt osv osv. Häftigt säljer bilar.D djac skrev:
Att de inte följer de prioriteringar som du önskar är säkert korrekt men det ändrar inte fakta, varje ny hårdvara innehåller mängder av förenklingar och komponenter bantas bort hela tiden.RoTe skrev:Märkligt då att motoriserade dörrhandtag är kvar ännu, samt att man valde måsvingedörrar med en ohyggligt avancerad konstruktion osv osv. Jag hävdar att det är häftighetsfaktorn som styr, inte ekonomi och borttagande av pryttlar primärt. Folk tycker touch är häftigt, alltså blir det mer touch, folk tycker handtag som åker ut och in är häftigt, alltså är dom kvar. Måsvingedörrar är häftigt osv osv. Häftigt säljer bilar.
Touch är billigt och saknar mekaniska risker, det kan dessutom enkelt ändras funktion vid framtida uppgraderingar, helst ska ju antalet reglage minska över tid, då är det dumt att ha mekaniska och statiska knappar.