710 767 läst · 10 994 svar
711k läst
11,0k svar
Allt om bilen
Medlem
· Korpilombolo
· 3 346 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 140 inlägg
Klart den ska gå i arv, jag som fattig student fick en tår i ögonvrån när jag fick reda på att mormor och morfar gett bort sin 900 till min morbror som sålde den direkt 😢
Sent svar angående tjuvströmmar och instrument för att hitta dem.nino skrev:
Tipset är att ha minst en tångamperemeter. De är inte så väldigt dyra. Finns på t.ex. Biltema.
Har man två likadana så är det mycket lätt att jämföra två mätpunkter (kablar) i realtid. Och hitta var det försvinner ström "på vägen".
Körde ner med Yarisen i en "grop" (orsakad av smältande is) som slog sönder fästena till plasten där under fronten, de som håller fast hjulhusen. Från fabrik sitter allt fast med nitar i plast. Låg lösa och viftade för vinden längst nere.
Jag sydde ihop skiten igen med buntband. Jag borde gå tillbaka och sy lite mera på förar sidan sen men det duger nu. Det håller bättre än plastnitarna iallafall.
Jag sydde ihop skiten igen med buntband. Jag borde gå tillbaka och sy lite mera på förar sidan sen men det duger nu. Det håller bättre än plastnitarna iallafall.
Du borde kontakta Tiepalvelu eller vad det heter och begära ersättning. Ta en bild på gropen om det ännu går.DennisCA skrev:Körde ner med Yarisen i en "grop" (orsakad av smältande is) som slog sönder fästena till plasten där under fronten, de som håller fast hjulhusen. Från fabrik sitter allt fast med nitar i plast. Låg lösa och viftade för vinden längst nere.
Var det på allmän väg så är det nog inte skolan du ska kontakta. Om det var på skolans gård kanske dom kan ses som anses som ansvariga men jag skulle nog inte begära någon ersättning från skolan. Fast det är väl iofs kommunen som är ansvariga om det är en kommunal skola.DennisCA skrev:
Det var på skolans gård, frågan är om det är värt det oavsett, skräpig gammal bil, delar som är värda under 100 euro att köpa nya.
e: Cirka 20 euro stycket enligt autodoc... Och jag tror inte jag kommer köpa nya, funkar bra med "repaklämmor"
e: Cirka 20 euro stycket enligt autodoc... Och jag tror inte jag kommer köpa nya, funkar bra med "repaklämmor"
Före
Efter
Riktigt nöjd faktiskt. Trodde färgen gjort sitt, uppenbarligen inte.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Efter
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Riktigt nöjd faktiskt. Trodde färgen gjort sitt, uppenbarligen inte.