784 239 läst · 11 784 svar
784k läst
11,8k svar
Allt om bilen
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 128 inlägg
Ibland säger dom körkort/alkohol och fordonskontroll.
Sist jag blev stoppad va slumpmässigt mitt i natten när jag hade kört med släp från Rumänien hem till Sverige.
Jag slapp blåsa 😜
Sist jag blev stoppad va slumpmässigt mitt i natten när jag hade kört med släp från Rumänien hem till Sverige.
Jag slapp blåsa 😜
Tänker att det är skillnad på en rutinkontroll och om du misstänker nåt skumt, men det är det kanske inteDan_Johansson skrev:
Inte omöjligt.J john.h skrev:Har en Tiguan 2.0 TDI CBAB 2010. Dålig värme i kupén. Kör man spjällkalibrering genom att hålla inne AC-knapp och knappen för främre spjäll så kommer det betydligt bättre värme i några sekunder för att sedan återgå till ljummet.
Inga felkoder. Detta säger mig att inget är mekaniskt fel. Kan det vara en givare i kupén?
Läste om nån, tror det var en BMW, där hålet till en givare var igensatt av damm.
Efter blåst rent det med tryckluft kom värmen.
Långa sträckor är inget stort problem på en diesel. Är bilen bara startad spelar det knappast nån roll om man sen kör 5 eller 50 mil, det är främst kallstarterna och 'småkörning' som sliter.useless skrev:
Du ska kanske ställa frågan i juridikdelen istället så kanske du får ett riktigt svar om vad som gäller.nino skrev:
Så du menar att det knappast spelar någon roll om oljan i motorn har gått 400 eller 4000 mil?F fribygg skrev:
Utan att väga ekipaget har dom inget att komma med. För du kan ju ha demonterat tex motorn på skotern och då stämmer helt plötsligt inte angiven vikt längre. Däremot kan det ju bli så att dom får dit utrustning för vägning efter att ha kollat vad pappret säger att sakerna ska väga.nino skrev:
Jo det är ju sant, man kan ju ha annat skrot på också.P Prodigys skrev:
Frågan var om dom har rätt att kräva att man öppnar, förstår ju att man blir misstänkt direkt om man nekar. Var mest intresserad om man har rätt att göra det.
Men det är nog som någon skrev, bara å tala om vad man har och öppna, då kanske man får åka ändå eller backa av en skoter för vidare färd 🙂
Jag lånade ibland ett täkt bilsläp när jag körde banracing med bil.nino skrev:
Ägaren hade efter blivit stoppad en gång, dekalat hela kåpan med en motorcykel på sidorna och texten MC racing team.
Han hade aldrig blivit stoppad sen dess.
Du kanske skulle måla upp den som om det skulle vara cykelteam 🙂
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 453 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 453 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 9 437 inlägg