711 518 läst · 11 004 svar
712k läst
11,0k svar
Allt om bilen
Men kravet kom först 2001 i Europa.
Men hur som helst har man en volvo 98-99? med falsk OBD2 kontakt så kan man läsa ut koder med hjälp av en bygling o voltmeter/led. Och jag tror att man kan aktivera vissa saker oxå typ tomgångsventil o spridare.
Liknande det sättet man kunde på b21 b23, med kontakten i motorrummet.
Men hur som helst har man en volvo 98-99? med falsk OBD2 kontakt så kan man läsa ut koder med hjälp av en bygling o voltmeter/led. Och jag tror att man kan aktivera vissa saker oxå typ tomgångsventil o spridare.
Liknande det sättet man kunde på b21 b23, med kontakten i motorrummet.
Aha, jag har åkt Jänk för länge, de implementerade det direkt. Skönt att slippa "OBD1" kablage till läsaren.K Keld skrev:Men kravet kom först 2001 i Europa.
Men hur som helst har man en volvo 98-99? med falsk OBD2 kontakt så kan man läsa ut koder med hjälp av en bygling o voltmeter/led. Och jag tror att man kan aktivera vissa saker oxå typ tomgångsventil o spridare.
Liknande det sättet man kunde på b21 b23, med kontakten i motorrummet.
Hålder på med en dragkrok jag inre förstår mig på.
På första bilden ser ni ett vitt streck, det är positionen för låskolven.
På nästa ser ni klacken som låskolven tar mot.
På 3e håller jag en mejsel där låskolven hamnar när själva draget gått i lås och visar grönt.
Kolven borde vara på andra sidan om klacken för att låsa, man öppnar genom att vrida motsols.
Blev så glad när jag efter 3 timmar fick låset att fungera, men nu låser ju inte skiten iaf 😡
På första bilden ser ni ett vitt streck, det är positionen för låskolven.
På nästa ser ni klacken som låskolven tar mot.
På 3e håller jag en mejsel där låskolven hamnar när själva draget gått i lås och visar grönt.
Kolven borde vara på andra sidan om klacken för att låsa, man öppnar genom att vrida motsols.
Blev så glad när jag efter 3 timmar fick låset att fungera, men nu låser ju inte skiten iaf 😡
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 735 inlägg
Nu kommer jag inte ihåg riktigt hur det var. Men där är väl någon sensor som sitter just före spjället. Om den blir smutsig eller går sönder så kan man få liknande symptom. Det borde väl inte sättas igen av smuts på den tiden men jag skulle ändå börja med att kolla luftvägarna är rena inklusive filter.
Ja det skulle ju kunna vara nåt sånt.
Han hade haft väldigt mycket löv, sand och skit i luftburken, slangen till intaget från fronten hade hoppat lös så det hade väl yrt in massa, frågan är ju om han gjorde rent när han bytte filter..
Han hade haft väldigt mycket löv, sand och skit i luftburken, slangen till intaget från fronten hade hoppat lös så det hade väl yrt in massa, frågan är ju om han gjorde rent när han bytte filter..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
När är all annan service gjord som tex tändstiftsbyte?nino skrev: