711 598 läst · 11 004 svar
712k läst
11,0k svar
Allt om bilen
Tänkte kolla oljan i diffen bak på Subarun men är det nån som har koll på vad det för för givare som sitter i påfyllningspluggen ?
Såg ingen sån givare i handboken.
Svarar mej själv , verkar vara en temp sensor.
Såg ingen sån givare i handboken.
Svarar mej själv , verkar vara en temp sensor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Bilen är roligt att köra definitivt, men har några skavanker som bör åtgärdas.
-Nyckeln går att ta ut trots växeln inte är i backen, fick ett specialverktyg för att plocka ut nyckeln om jag ska jobba med det. Inget man inte kunde gjort från en hylsa och lite jobb med metallfräsen dock.
- Olika rostproblem (bilder)
-Behöver nog ett gäng nya olika vakuumslangar och sånt tror jag
-Säljaren sade jag borde byta rotor och pekade ut två remmar som han tyckte att jag skulle byta ut, det var generatorn och den som ligger bredvid.
-Jag försökte titta på drivaxeltunnlarna men de såg inte dåliga ut eller kändes rostiga men en närmare undersökning sedan får visa det.
-Vissa jord- och anslutningsproblem med bakljusen, jordproblemet var fixat men fortfarande problem att få ström till en lampa, tror var lampan för belysning av skylten
-blinkersspaken vill inte återställa sig själv i en riktning, säljaren säger att en bit saknas men reservdelar kan köpas.
-Förarstolen "hänger" längs bak i sätet där du sitter så du sjunker ner där, det gör inte passagerarstolen. Jag måste fixa detta eftersom det inte var bra för min rygg. Hoppas det inte blir jobbigt att fixa.
-Jag älskar farthållare... Mätte förbrukningen efter mycket landsvägskörande och den låg runt 0,8 - 0,85l men tror jag kan få det till 0,7 efter lite motorservice
-Säljaren har bara någonsin använt helsyntetisk 5W-40 motorolja och jag tror att serviceboken visade att den använts under mycket lång tid. Ska gå igenom den noggrannare sen. Vill ha en manual på svenska dock också. Brukar ju dock vara ganska vanligt att folk säger dessa ska ha mineralolja.
-Hathyllan hänger, borde kunna åtgärdas ganska lätt.
-Innertaket är nytt, säljaren gjorde det själv.
-Tror den har sjuans primär då den varvar 3000rpm vid 120km/h
Jag fick en extra uppsättning fälgar med dubbade vinterdäck, däcken är nästan splitternya ut och fälgarna är saab aeros tror jag, ser ut att vara i fint skick också. Men jag föredrar fälgarna på bilen nu över dessa och jag ska inte köra bilen på vintern. Så jag tror däcken behåller jag till Mazdan (tror den ska ha samma) och fälgarna säljs vidare.
Värsta jag hittat
-Nyckeln går att ta ut trots växeln inte är i backen, fick ett specialverktyg för att plocka ut nyckeln om jag ska jobba med det. Inget man inte kunde gjort från en hylsa och lite jobb med metallfräsen dock.
- Olika rostproblem (bilder)
-Behöver nog ett gäng nya olika vakuumslangar och sånt tror jag
-Säljaren sade jag borde byta rotor och pekade ut två remmar som han tyckte att jag skulle byta ut, det var generatorn och den som ligger bredvid.
-Jag försökte titta på drivaxeltunnlarna men de såg inte dåliga ut eller kändes rostiga men en närmare undersökning sedan får visa det.
-Vissa jord- och anslutningsproblem med bakljusen, jordproblemet var fixat men fortfarande problem att få ström till en lampa, tror var lampan för belysning av skylten
-blinkersspaken vill inte återställa sig själv i en riktning, säljaren säger att en bit saknas men reservdelar kan köpas.
-Förarstolen "hänger" längs bak i sätet där du sitter så du sjunker ner där, det gör inte passagerarstolen. Jag måste fixa detta eftersom det inte var bra för min rygg. Hoppas det inte blir jobbigt att fixa.
-Jag älskar farthållare... Mätte förbrukningen efter mycket landsvägskörande och den låg runt 0,8 - 0,85l men tror jag kan få det till 0,7 efter lite motorservice
-Säljaren har bara någonsin använt helsyntetisk 5W-40 motorolja och jag tror att serviceboken visade att den använts under mycket lång tid. Ska gå igenom den noggrannare sen. Vill ha en manual på svenska dock också. Brukar ju dock vara ganska vanligt att folk säger dessa ska ha mineralolja.
-Hathyllan hänger, borde kunna åtgärdas ganska lätt.
-Innertaket är nytt, säljaren gjorde det själv.
-Tror den har sjuans primär då den varvar 3000rpm vid 120km/h
Jag fick en extra uppsättning fälgar med dubbade vinterdäck, däcken är nästan splitternya ut och fälgarna är saab aeros tror jag, ser ut att vara i fint skick också. Men jag föredrar fälgarna på bilen nu över dessa och jag ska inte köra bilen på vintern. Så jag tror däcken behåller jag till Mazdan (tror den ska ha samma) och fälgarna säljs vidare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Värsta jag hittat
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mattan i coroneten är nog original mörkgrön eller liknande men har troligen blivit färgad svart, eller så är den bara solblekt...
Finns det nåt medel man kan färga in mattan med? Gärna på plats.
Har googlat och fått lite olika tips men någon kanske har gjort det själv och kan tipsa?
Finns ju medel för tvättmaskin där man kan färga, kanske går det att lägga på med blomspruta airbrush och bara låta torka?
Finns det nåt medel man kan färga in mattan med? Gärna på plats.
Har googlat och fått lite olika tips men någon kanske har gjort det själv och kan tipsa?
Finns ju medel för tvättmaskin där man kan färga, kanske går det att lägga på med blomspruta airbrush och bara låta torka?
Tycker inte ACn i min BMW kyler tillräckligt, ny kondensor, fylld och läcktestad förra sommaren.
Fick syn på när jag pysslade med dotterns bil att man även kan se livedata på värme/ kyla med min iCarsoft.
Tycket är samma som på dotterns bil (som jag upplever kallare)
8 bar vid start, upp till 10, för att sen sjunka sakta till 5.5 och hålla sig där. Ingen aning om det är bra värden ??
Evapulatorn (kylelementet i bilen) höll +1 grad när jag provade i kväll, +22,5 ute.
Av luften vid golvet 19, på panelen 18.
Inställt 16 grader, fläkten på 2 av 6.
Känndes skönt nu när solen gått ner, men jag får köra med full fläkt om jag åker med solen i vindrutan.
Solsensorn verkar funka, visade 0% nu, 100 om jag lyser på den med en ficklampa.
Kört alla spjällmotorer, både separat och ett testprogram, de funkar som de ska.
I auto om det är soligt och varmt går oxå fläkten för fullt = väldigt jobbigt att lyssna på.
Går era fläktar för fullt nu när det är 28-30 grader ute varje dag ??
Fick syn på när jag pysslade med dotterns bil att man även kan se livedata på värme/ kyla med min iCarsoft.
Tycket är samma som på dotterns bil (som jag upplever kallare)
8 bar vid start, upp till 10, för att sen sjunka sakta till 5.5 och hålla sig där. Ingen aning om det är bra värden ??
Evapulatorn (kylelementet i bilen) höll +1 grad när jag provade i kväll, +22,5 ute.
Av luften vid golvet 19, på panelen 18.
Inställt 16 grader, fläkten på 2 av 6.
Känndes skönt nu när solen gått ner, men jag får köra med full fläkt om jag åker med solen i vindrutan.
Solsensorn verkar funka, visade 0% nu, 100 om jag lyser på den med en ficklampa.
Kört alla spjällmotorer, både separat och ett testprogram, de funkar som de ska.
I auto om det är soligt och varmt går oxå fläkten för fullt = väldigt jobbigt att lyssna på.
Går era fläktar för fullt nu när det är 28-30 grader ute varje dag ??