13th Marine 13th Marine skrev:
Det var bara en beskrivning av omständigheterna, inget försök att skylla ifrån sig.
Föraren märkte inte ens det förrän skadan observerades vid hemkomst.
Jag försöker bara hjälpa till, man vill ju inte ha på sitt samvete att inte se ett helt hus.

Alfredo Alfredo skrev:
Brukar det inte oftast vara fasaden som backar in i den stillastående bilen?
Här hemma är det inte fasaden utan min fru som backar in i saker.

• Wow
Alfredo
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Jag försöker bara hjälpa till, man vill ju inte ha på sitt samvete att inte se ett helt hus.
Jag tror huset sågs, det var väl snarare att man missbedömde hur nära det stod ;)

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Detta är inte från en bil, det stämmer bra med en ojämn fasad.
Har inte påstått att din skada var från en bil, utan endast att jag har haft en liknande skada men där var det en bil rattad av en italienare som påverkade utseendet på den bakre plaststötfångaren....

MathiasS MathiasS skrev:
Här hemma är det inte fasaden utan min fru som backar in i saker.
Den har man hört förr, även bara frugan som får punktering.

• Haha
fribygg och 1 till
  • Laddar…
På tal om bilar som ser ut som de varit med sju svåra år, våra vänner i Grekland kan både lyckas med det, och köpa sjukt specifikt konstiga modeller... Såg fler OPC-Opelbilar på en vecka än jag sett i hela livet i Sverige..
Och den här pärlan;
20260530_183244.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Brabus-Smart.. 😄

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Såg fler OPC-Opelbilar på en vecka än jag sett i hela livet i Sverige..
Var tvungen att Googla "OPC-Opel" har jag vetat vad det stod för så har jag glömt det.

"OPC (Opel Performance Center) was the in-house tuning and motorsport division of the German automaker Opel, responsible for developing high-performance derivatives of standard Opel models. Founded in 1997, the division created iconic, enthusiast-focused hot hatches and sports sedans until the sub-brand was discontinued"

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
På tal om bilar som ser ut som de varit med sju svåra år, våra vänner i Grekland kan både lyckas med det, och köpa sjukt specifikt konstiga modeller... Såg fler OPC-Opelbilar på en vecka än jag sett i hela livet i Sverige..
Och den här pärlan;
[bild]

Brabus-Smart.. 😄
En riktig värsting... "...lanserades med 21 % mer effekt än standardmodellerna, vilket gav 109 hk"

• Haha
TommyC och 3 till
  • Laddar…
Och den här pärlan;
[bild]

Brabus-Smart.. 😄
Mittmotor!

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
G
Såg fler OPC-Opelbilar på en vecka än jag sett i hela livet i Sverige..
Vill minnas att grekland hade tidernas köpfest för kanske 15 år sedan.
EU gav dem stora nödlån för att ta sig igenom krisen som följde.

• Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
Kuslake Kuslake skrev:
Den har man hört förr, även bara frugan som får punktering.
Ja det är lite skumt det där, men statistiken är tydlig. Den enda gången jag haft närkontakt med ett annat föremål så gick det att polera bort resterna av det. Det gäller inte frugans äventyr. Punktering har vi varit förskonade från under 25 år men soppatorsk......jag kör alltid tills det är SLUT och har aldrig fått torsken, men fru som är lite nojig med det där tankar vid halvtank men är ändå den som blivit stående flera gånger utan soppa. Mitt fel alla gånger trots att jag inte ens varit i bilen....

• Haha
TommyC och 3 till
  • Laddar…
G
Tur att man inte är dumsnål och bara bytte slavcylinder 🙃. Lite konstigt att det inte fanns missljud när man körde.

• Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
MultiMan
GAH, tight parkeringsplats ledde till närkontakt med en fasad som backvarnaren inte lyckades se.

[bild]

Körde ett ärevarv till de lokala lackverkstäderna.
En lackade på plats, för ca 3500kr.
Nästa vill ha av hela stötfångaren så då får det gå på försäkringen med självrisk på 5000kr.
Var sitter backsensorerna egentligen?

Jag som precis fått min första bil på många år med sådana finesser har sensorer både baktill men även ungefär där din skada är, åt sidan, och den reagerar även för mindre saker som kabelvindor.

Nätbild:

1780557180817.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

MultiMan
G Greger_08 skrev:
Tur att man inte är dumsnål och bara bytte slavcylinder 🙃. Lite konstigt att det inte fanns missljud när man körde.
[video]
Ser ut som till Ford Mondeo. En av kompisarna som vägrar lämna märket byter sådana kopplingar vartannat år ungefär.

Hans bilar brukar dock höras ~100 meter när kopplingarna börjar glappa. Väldigt skarpt metalliskt bankande.

• Haha
  • Wow
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Var sitter backsensorerna egentligen?

Jag som precis fått min första bil på många år med sådana finesser har sensorer både baktill men även ungefär där din skada är, åt sidan, och den reagerar även för mindre saker som kabelvindor.

Nätbild:

[bild]
Den svarta runda cirkeln till vänster och den runda gröna om det finns flera av dem. Är det bara en så kan det vara skyddslock där dragögla kan fästas.

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.