Fin dörr annars

Ja inte ser dörren vacker ut direkt....:( Nu när du nämner det så valde jag nog MDF i speglarna, men då de onekligen tillverkar speglar i trä tycker man ju att de borde hålla ändå, alternativt att de starkt avråder INNAN köp.

Kan inte heller rekommendera allmoge, så mkt strul och inte en krona i kompensation den snickare dom använde då 2 år sedan erkände dessutom att den var han som gjort fel..... Nej använd inte dom!!!! Finns både bättre och trevligare i Stockholm . G

Ja, mina erfarenheter av Allmogesnickerier är allt annat än bra. Jag byggde en glasveranda i gammal stil åt en kund förra sommaren.

Kunden beställde i samråd med mig nio fönster, en parytterdörr och två parinnerdörrar, en order på runt 230000 kronor.

Fönstren var med nöd och näppe av godtagbar kvalitet, målningen var slarvigt utförd och precisionen var dålig på gångjärnsmontering och passform mellan karm/båge.

Parinnerdörrarna beställdes med utanpåliggande kammarlås som dock var felmonterade. Det krävdes många telefonsamtal och skickade filmer/bilder innan Allmogesnickerier gick med på att ta tillbaks dörrarna och göra om låsmonteringen. Efter mycket om och men fick vi tillbaks dörrarna med ommonterade lås, även denna gång felmonterade! Kunden gav upp försöken att få rätt och åtgärdade saken själv, på egen bekostnad.

Efter den cirkusen kommer jag aldrig att rekommendera Allmogesnickerier till någon.

Johan Gunverth skrev:
Tipsar som vanligt om RM-Snickerier. Jättenöjd och inget att anmärka på fönster och dörrar som nu suttit uppe 10 år på saltstänkt västkust. Nåja, de elgalvade ASSA-gångjärnen har rostat på något enstaka ställe. Bytt till varmgalvat.

[länk]
Trist slut på denna historia. Jag köpte en parytterdörr och och en massa fönster för drygt 400' av Allmoge snickerier till vårat nybygge och mitt intryck är mycket positivt. Visst det blev några fel på de 30 fönster jag beställde, men det var faktiskt RM som klantade sig eftersom det är de som tillverkar en viss typ av Allmoges fönster.

Det fattades bl. a. salningsspår på mer än ett fönster. 2 fönster glömdes bort att tillverkas (kom i och för sig någon vecka senare). Finishen på 2 av specialfönstren motsvarar inte prislappen.

Sedan var det något annat småfel som olika låskolvar för fönsterdörrar och ytterdörr, fel mått på salningen till ytterdörren. Trots detta tycker jag kontakten varit bra hela tiden och det har aldrig varit några bortförklaringar, utan det felaktiga har åtgärdats när jag påpekat det. Blev även kompenserad för dessa småfel.

Att jämföra den parytterdörr jag har med RM:s motsvarande är som att jämföra en KIA med en Maserati. Jo, jag har varit på plats i Vimmerby och klämt och känt på dörrarna i deras visningsrum. Prislappen är i och för sig den dubbla.

Jag har också haft en del problem med vårat nybygge så jag vet hur dj-a illa man kan må när det skiter sig med någon leverantör/entreprenör som inte vill kännas vid att det blivit fel.

Det var mina 50 öre.

Med tanke på att jag vet att Allmogesnickerier varit på folk i tråden och krävt att de ska ta bort negativa inlägg de skrivit, och när jag kollar runt lite, så får jag känslan av att de positiva inläggen som dykt upp kommer på begäran av allmogesnickerier. Kan det vara så tro?

thomasx skrev:
Med tanke på att jag vet att Allmogesnickerier varit på folk i tråden och krävt att de ska ta bort negativa inlägg de skrivit, och när jag kollar runt lite, så får jag känslan av att de positiva inläggen som dykt upp kommer på begäran av allmogesnickerier. Kan det vara så tro?
Inte för mig i alla fall. Jag har inte haft kontakt med dem på ca tre år då det var innerdörrar som skulle inhandlas. Då valde jag dock bort dem pga pris. ...men jag förstår att du undrar - antalet dåliga recensioner är ju i klar majoritet, och sen har vi min erfarenhet som i stort sett placerar den i toppen av sjysta-bolags-toppen... Jag tänkte ett tag att de kan ha bytt ägare eller så, men enligt deras hemsida är det ju samma ägare de senaste tio åren eller så.

axxa skrev:
Inte för mig i alla fall. Jag har inte haft kontakt med dem på ca tre år då det var innerdörrar som skulle inhandlas. Då valde jag dock bort dem pga pris. ...men jag förstår att du undrar - antalet dåliga recensioner är ju i klar majoritet, och sen har vi min erfarenhet som i stort sett placerar den i toppen av sjysta-bolags-toppen... Jag tänkte ett tag att de kan ha bytt ägare eller så, men enligt deras hemsida är det ju samma ägare de senaste tio åren eller så.
Plus att du inte skrivit något alls i forumet på ett par år, förrän nu plötsligt. ;)

thomasx skrev:
Plus att du inte skrivit något alls i forumet på ett par år, förrän nu plötsligt. ;)
Sant. Så kallat "försvårande omständigheter"...
Och tittar du dessutom djupare i VAD jag skrivit tidigare kan du hitta ytterligare försvårande omständigheter. Jag rekommenderade en KA som några år senare hamnade i blåsväder i TV4s Fuskbyggarna... ;-)

Ja, det var ju en utomordentligt lång utläggning om hur de påstår sig ha tagit "väl" hand om en av sina kunder som fått en dörr som spricker och inte passar i karmen.

Ska bli intressant att se när skitstövlarna hör av sig till alla andra kunder som fått dörrar som inte passar i karmen och som spricker, därtill var mina felaktigt målade, vill minnas att även det gällde också PHP.
Jag har väntat väl många år nu....

Sen glömde de visst nämna att de försökt påverka personer som skriver på forumet, på sätt som av vissa uppfattats som i det närmaste hotfullt.

Redigerat:
thomasx skrev:
Syftar du på mitt inlägg? Jag hade på på känn att någon kommer tycka att jag skriver "för positivt". Jag brukar inte skriva mycket här på forumet, dock läser jag lite då och då. Mitt inlägg har absolut ingenting med vad Allmogesnickerier tycker. Ledsamt om du tycker att alla måste tycka att det är skit bara för att du har den bilden.

Så otroligt positivt beskrev jag väl inte företaget, eller?

O
Det är tyvärr lätt att bli misstänksam mot inlägg från medlemmar som inte har varit speciellt aktiva när dessa skriver ett inlägg om att de tycker samma företag är bra.... Det händer tyvärr att det kliver in folk som är utsända av företaget för att skriva massa positiva ord....

Det är tyvärr alldeles för lätt att misstänka folk... Jag är väldigt duktig på det själv...
Det är oturligt när misstankarna man har drabbar någon "oskyldig"

Tur att det faktiskt finns nöjda kunder också... inte för företagets skull, utan för den enskilde konsumenten

Det är ingen som är utpekad och det är ingen som är anklagad för något.

Det är dock, tyvärr, inte sällsynt med att företag på olika vis försöker påverka diskussioner eller göra reklam på olika sätt och vis på forumet. I detta fallet råkar jag veta att det förekommit vissa försök till påverkan av det som framförts i tråden, och det finns/fanns alltså all anledning att ställa FRÅGAN.

Kort därefter kom så ett direkt inlägg från allmoge istället, i en systertråd till denna. Bra så.

Där visar ju tyvärr allmoge samma attityd som både jag och PHP2, och kanske fler, har upplevt, om något gått snett, så är det kundens fel.

thomasx skrev:
Det är ingen som är utpekad och det är ingen som är anklagad för något.

Ja, verkligen. Ändå passar du på att pika axxa för att hen inte skrivit på några år liksom mig själv. Det är väl ganska uppenbart att det är vi två som det handlar om, då vi är de enda som som inte öser skit över företaget? Både axxa och jag har varit med sedan -07.

Du hade lätt kunnat se på våra profiler att det inte var något skumt OM du hade lagt ett par minuter på att titta vad vi skrivit tidigare.

Vem vet, nästa gång jag skriver ett inlägg kanske detta gör en mig mer trovärdig eftersom jag varit "aktiv" på riktigt. Det är riktigt synd att man skall bli bedömd för antalet inlägg och hade det funnits statistik på hur många gånger och när man varit inloggad in på BH, så kunde man sett att jag varit inne minimum en gång i veckan under de senaste åren och periodvis mycket mer. Dock så har jag inget behov av att tala om för omvärlden vad jag tycker och tänker om allt jag läser, Denna tråd är dock ett av undantagen då jag faktiskt hade en åsikt som kanske TS skulle uppskatta, men tyvärr har den åsikten drunknat i någon personlig vendetta.

Så har man lagt några värdelösa minuter på det här tramset och mina inlägg har ökat med mer än 40 %.

Trevlig helg!
/Claes

Ps. Skulle jag brutit mot forumets regler genom att inte hålla en "god ton" får väl någon moderator ta bort inläggen så vi får fin och jämn ström av inlägg där alla tycker lika. Ds.

/Raderat personliga påhopp/Moderator

• Gilla
axxa
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.