4774
Stefan N Stefan N skrev:
Jag tror Sudden har fĂ„tt i sig nĂ„t svansgödsel för den vĂ€xer sĂ„ det knakar. 😄
[bild]
Ser precis ut som Pelles svans 😀. Pelle lĂ€gger upp sin i en knorr pĂ„ baken. Pompadur stil ungefĂ€r đŸ˜»
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Hur gör du? Vi anvÀnder en halv tablett per katt, bakar in halvan i Bregott eller leverpastej och eftersom de Àlskar dessa tvÄ produkter sÄ Àter de glupskt upp den lilla kulan som blir av ihopbakandet. VÀldigt enkelt mao
Vi hÄller i henne, klÀmmer i mungipan sÄ hon öppnar munnen och masserar strupen tills hon svalt den. Lite nÄgot gott efter som belöning.

Vi Àr inte betrodda pÄ en stund, men det glömmer hon efter nÄgra timmar...
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
4774
DennisCA DennisCA skrev:
Bara vanligt kattgrÀs sÄ han har nÄgot att tugga pÄ
Det var det jag misstĂ€nkte men lite udda reaktion 😀. VĂ„ra kissar blir som galna och lĂ„ter inget eller ingen komma mellan dem och grĂ€set. De beter sig som om att de Ă€r drogpĂ„verkade. Ögonen bara rullar i deras smĂ„ söta huvuden hahahaha 😄
 
  • Älska
kashieda
  • Laddar…
4774
kashieda kashieda skrev:
Vi hÄller i henne, klÀmmer i mungipan sÄ hon öppnar munnen och masserar strupen tills hon svalt den. Lite nÄgot gott efter som belöning.

Vi Àr inte betrodda pÄ en stund, men det glömmer hon efter nÄgra timmar...
SÄ gjorde jag med mina tvÄ förra pojkar men med de hÀr tvÄ sÄ fick jag komma pÄ nÄgot annat dÄ Pelle snabbt lÀrde sig att gömma tabletten och lÄtsas att han hade svalt den och Fia gÄr det inte dÄ hon beter sig som att jag ska döda henne.
 
  • Ledsen
kashieda
  • Laddar…
4774
4774 4774 skrev:
SÄ gjorde jag med mina tvÄ förra pojkar men med de hÀr tvÄ sÄ fick jag komma pÄ nÄgot annat dÄ Pelle snabbt lÀrde sig att gömma tabletten och lÄtsas att han hade svalt den och Fia gÄr det inte dÄ hon beter sig som att jag ska döda henne.
Vet inte varför hon beter sig sĂ„ men hon Ă€r inte mycket för att bli upplyft eller fasthĂ„llen men gosa och trampa runt pĂ„ hela mig nĂ€r hon sjĂ€lv vill ca 400 gĂ„nger om dagen Ă€r minsann inget problem hahaha 😄. Men jag Ă€r iofs inte heller mycket för att vare sig bli upplyft eller att bli fasthĂ„llen sĂ„ hon har vĂ€l tagit efter mig 😉
 
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Fadai
Ja, jag hotade med fler bilder. Första Àr med Lillebror. TvÄ katter som leker pÄ grÀset, en grÄ och en grÄ-vit.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
GrÄ kattunge som kallas Lillebror sover pÄ en grÄ textil yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
NÀrbild pÄ grÄ kattunge med stora ögon som tittar in i kameran.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Älska
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 10 till
  • Laddar…
En katt upp och ner som gÀspar med texten "Nisse" och glittriga stjÀrnor dekorerar bilden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 7 till
  • Laddar…
4774
Fadai Fadai skrev:
Ja, jag hotade med fler bilder. Första Àr med Lillebror. [bild][bild][bild]
Snuttisar đŸ˜»đŸ˜»đŸ˜»đŸ˜»đŸ˜»
 
4774 4774 skrev:
Hur gör du? Vi anvÀnder en halv tablett per katt, bakar in halvan i Bregott eller leverpastej och eftersom de Àlskar dessa tvÄ produkter sÄ Àter de glupskt upp den lilla kulan som blir av ihopbakandet. VÀldigt enkelt mao
Efter att Gustav spottat och frÀst och spytt ner halva tvÀttstugan,
hittade jag ett avmaskningsmedel som man droppar i pÀlsen,
samma som med fĂ€stingmedel. đŸ€©
Det accepterar han direkt! đŸ„°
 
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
4774
Samma sak med det, veterinĂ€ren avrĂ„der pga tvĂ„ katter. Men tack för tipset 👍. Förr fick vi avmaska dem minst en gĂ„ng per Ă„r men nu hĂ€nder det kanske vartannat/var tredje Ă„r. De Ă€r 12 Ă„r och Ă€ven fast de dödar och Ă€ter sorkar och nĂ€bbmöss i mĂ€ngder (om inte skatan tar bytet frĂ„n dem alt de ges som gĂ„vor till husse och matte i förhoppning om att fĂ„ nĂ„got gott frĂ„n kylskĂ„pet sĂ„ verkar bestĂ„ndet numera vara ovanligt friska individer. FĂ„glar har jag förbjudit dem att jaga.
 
  • Gilla
dicliff
  • Laddar…
4774
Snigla Snigla skrev:
[bild]
Han ser alltid sĂ„ himla glad och söt ut din lilla Nisse. Som att han verkligen Ă€lskar livet đŸ˜»đŸ˜»đŸ˜ș
 
  • Älska
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Samma sak med det, veterinĂ€ren avrĂ„der pga tvĂ„ katter. Men tack för tipset 👍. Förr fick vi avmaska dem minst en gĂ„ng per Ă„r men nu hĂ€nder det kanske vartannat/var tredje Ă„r. De Ă€r 12 Ă„r och Ă€ven fast de dödar och Ă€ter sorkar och nĂ€bbmöss i mĂ€ngder (om inte skatan tar bytet frĂ„n dem alt de ges som gĂ„vor till husse och matte i förhoppning om att fĂ„ nĂ„got gott frĂ„n kylskĂ„pet sĂ„ verkar bestĂ„ndet numera vara ovanligt friska individer. FĂ„glar har jag förbjudit dem att jaga.
Äter de verkligen nĂ€bbmöss? Mina katter har gladeligen jagat/ fĂ„ngat och dödat men tror inte nĂ„gon Ă€tit mer Ă€n ett enstaka huvud, nĂ€bbmöss lĂ€r vara osmakliga....

Hur fÄr du dem att inte jaga fÄglar???
 
  • Gilla
dicliff och 1 till
  • Laddar…
S Sona2012 skrev:
Hur fÄr du dem att inte jaga fÄglar???
Genom förbud skrev hon ju! 😉😂🙃
 
  • Gilla
  • Haha
BĂ€sterortarn och 2 till
  • Laddar…
Tittade pÄ gamla bilder av katterna
TvÄ katter som myser tÀtt intill varandra pÄ en stol.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Katt ligger gömd mellan blÄ kuddar och en röd filt pÄ en hylla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Snigla och 9 till
  • Laddar…
S Sona2012 skrev:
Äter de verkligen nĂ€bbmöss? Mina katter har gladeligen jagat/ fĂ„ngat och dödat men tror inte nĂ„gon Ă€tit mer Ă€n ett enstaka huvud, nĂ€bbmöss lĂ€r vara osmakliga....

Hur fÄr du dem att inte jaga fÄglar???
Ingen av vÄra katter vi haft har Àtit nÀbbmöss
 
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.