1 064 911 läst · 12 865 svar
1065k läst
12,9k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Samma här.. köper tom några "lyxburkar" ibland för att omväxlingen ska bli ännu större hehe..D dicliff skrev:Stor igenkänningsfaktor på blötfodret, bara såsen äts i första omgången.
Jag köper flerpack påsar med olika smaker eftersom jag hört
att katter vill ha omväxling men det hjälps inte.
Köttbitarna lämnas i första vändan.
Värst är det med den som har oxkött.
Den gillar han inte alls.
Tur man har hund som glatt slafsar i sig överbliven kattmat.❤️
Har hundens fodertunna.. som jag häller ner kartonger med olika blötfoder.. i en salig blandning.. det är gourmet.. Sheba.. Lantz .. burkar.. påsar.. (alla med "olika smaker" i sina kartonger dessutom). Det är sällan han behöver äta samma smak mer än ett par gånger i veckan (jag och husse samkör ju inte vilka smaker vi plockar upp ur tunnan.. jag håller bara reda på vad jag ger katten)
Även torrfoder är lite växlande..
(men lite samma rutiner jämt.. oavsett smaker..)
Jag tror att du behöver tänka; hm skulle jag vilja äta från samma tallrik från morgonen tills jag går och lägger mig eller dricka ur ett glas vatten som har stått ett dygn 😉. Du vet väl att när en katt blinkar sakta mot dig så betyder det att katten älskar dig 😻. Den flörtar med dig helt enkelt hahaha. Underbar berättelse iaf, så tack för den och skrattet 🥰Snigla skrev:Undrar över hur elak jag är.. eller hur kinkig Nisse är 🤔 igårmorse fick han tydligen jätteäcklig mat.. han brukar gå dit käka upp såsen eller gelen.. och sen gå därifrån o "spara" köttbitarna..
Normalt går han o lägger sig ett tag på elementet.. och sen går han tillbaka och "snackar" lite senare.. men igår.. gick han bara dit.. sniffade lite.. och sedan försökte han övertala mig om att det var "matdags".. men det gick jag inte på.. så jag gick och diskade.. och efter lite samtalande (från kattens sida).. där jag svarade att jag inte tyckte ett skvatt synd om honom (!).. så gick han bestämt till dörren och visade att han ville ut..
Jaja.. visst är det klart du ska gå ut sa jag och släppte ut honom och han satte sig på trappen och spanade ut över ägorna..
5 minuter senare, när jag diskat klart.. kikade jag ut och såg han sittandes med typ huvudet nere på backen.. mitt på grusgången.. sen skakade han lite på huvudet och så stack det upp en lång svans 😳
Han tyckte "min" mat var så äcklig att han gick ut och fångade en mus istället.. *killar dödsskönt i kistan*
Duktig musjägare/sorkjägare.. men hmpf.. på matbetyget inne..
Och elak som jag är (tolkningsfråga)... så hade jag inte tagit bort den äckliga maten när han kom in på kvällskvisten.. (allt var ju kvar!) och jag gillar inte matsvinn själv.. så det blir inget större matsvinn. för katten heller!
Han försökte tala om att det var dags för middag.. och jag är inte helt omöjlig (om du frågar mig... även det en tolkningsfråga).. han fick en portion torrfoder!
Besvikelsen var stor.. han satt och stirrade på mig ett bra tag (tror han funderade på hur han skulle kunna hämnas...).. sen blinkade han lite med ögonen och gick och åt torrfodret...
På morgonen var det inget kvar .. av nått och han fick ny mat såklart.. han åt upp såsen.. och ligger nu på elementet.. (han har inte hämnats än iaf!).
Jadå.4774 skrev:
När vi håller på med mat/frukost vid matbordet så hoppar Frasse snabbt upp på en stol och sitter sen och kisar och blinkar lite sakta. Noggrann koll, men ändå inte stirrande.
Jag har kommit på att det nog är inställsamhet jag ser.
Har också provat någon lite lyxigare pate' men den fnös han bara åt,Snigla skrev:Samma här.. köper tom några "lyxburkar" ibland för att omväxlingen ska bli ännu större hehe..
Har hundens fodertunna.. som jag häller ner kartonger med olika blötfoder.. i en salig blandning.. det är gourmet.. Sheba.. Lantz .. burkar.. påsar.. (alla med "olika smaker" i sina kartonger dessutom). Det är sällan han behöver äta samma smak mer än ett par gånger i veckan (jag och husse samkör ju inte vilka smaker vi plockar upp ur tunnan.. jag håller bara reda på vad jag ger katten)
Även torrfoder är lite växlande..
(men lite samma rutiner jämt.. oavsett smaker..)
tills jag kom på att blanda ut den med lite vatten, såsom jag ändå alltid
gör med blötmaten.
Annat var det med en burk tonfisk som jag köpt, med mindre salt i,
speciellt framtagen för katter.
Den formligen kastade han i sig! Lika attraktiv som Dreamies!😂
Ja, det är kul med variationen hos våra pälsklingar.😍
Vilken otrolig täckning 😻. Cool kisse. Kan säga att jag hittar mina kissar med samma stilpoäng allt som oftast när jag råkar väcka dem ur Törnrosa sömn. Försöker att inte skratta åt dem då men det slutar alltid med att jag skrattade trycker ner ansiktet i deras mysiga nackar och då är mitt skratt förlåtet 😽😽😍Snigla skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 402 inlägg