1 122 106 läst · 13 343 svar
1122k läst
13,3k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Nix, det är det som är så konstigt! När vi hämtade honom när han var 15 veckor så var han redan kastrerad, trots det är han väldigt ”macho” och småskvätter där grannkatten kissat om han får vara ute en stund. Jag är glad att vi inte får veta hur macho han varit om han var okastrerad 😄4774 skrev:
Katten" den där hooman behöver skaffa sig ett liv", kanske borde byta ut henne till någon som begriper att inte störa överheten!?Jiji skrev:
Jiji skrev:
Britten som vi hade i min ungdom var nog den mest macho katt jag har sett trots kastrering. Jagade glatt alla och allt han kunde med en djävulusisk glimt i ögonen 😂. Folk var verkligen rädda för honom och de var en granne som hade en stor polishund som fick promenera en annan väg för hunden vägrade gå förbi vår tomt. Fiskmåsar skattor mer eller mindre utplånade han men mot oss var han hur mysig och go som bara den 😸😸😸Jumos skrev:
Fanns en liknande katt på kvarteret där min klasskompis bodde. En svart bondkatt som inte var särskilt stor, medelstorlek. Men han toppred, bokstavligen ,en 30 kg schäfer som utan problem klådde upp rottweilers på 70-80 kg. Men denna slagskämpe gick runt kvarteret för att undgå en 4 kg katt så han slapp vara transportör. Katten brukade hoppa upp och sitta på huvudet så tvingades hunden gå dit katten ville. Men annars var det en snäll katt som lätt småbarn klia magen, det var bara hundar han visade vem som bestämmer!!!4774 skrev:
Britten som vi hade i min ungdom var nog den mest macho katt jag har sett trots kastrering. Jagade glatt alla och allt han kunde med en djävulusisk glimt i ögonen 😂. Folk var verkligen rädda för honom och de var en granne som hade en stor polishund som fick promenera en annan väg för hunden vägrade gå förbi vår tomt. Fiskmåsar skattor mer eller mindre utplånade han men mot oss var han hur mysig och go som bara den 😸😸😸
Ja vår hatade tyvärr allt förutom familjen. Småbarn var nog det värsta han visste. Dock stack han som en avlöning snarare än att gå till atack på dem som tur är 😀S Sona2012 skrev:Fanns en liknande katt på kvarteret där min klasskompis bodde. En svart bondkatt som inte var särskilt stor, medelstorlek. Men han toppred, bokstavligen ,en 30 kg schäfer som utan problem klådde upp rottweilers på 70-80 kg. Men denna slagskämpe gick runt kvarteret för att undgå en 4 kg katt så han slapp vara transportör. Katten brukade hoppa upp och sitta på huvudet så tvingades hunden gå dit katten ville. Men annars var det en snäll katt som lätt småbarn klia magen, det var bara hundar han visade vem som bestämmer!!!
Tja katten Kurre var snäll mot alla, han jagade inte småfåglar, skator dödade han men inget mindre än Nötskrikor!?!?!?? Däremot hade han dresserat Rocco ( schäfern);att jaga bort kringströvande löshundar så katten sträckte ut tassen och pekade på strykarna så jagade Rocco bort inkräktarna!!!4774 skrev:
Låter rimligt.S Sona2012 skrev:
Hundar är genetiskt konstruerade för att lyda och katter är genetiskt konstruerade för att bestämma, så resultatet är väl rätt givet ... 🤔
Tror att något är fel när det i den citerade texten står något om pizza hahahaS Sona2012 skrev: