4774 4774 skrev:
Gud jag höll på att skratta ihjäl mig av din beskrivning 😂. Undrar bara en sak, är han okastrerad? För förutom Fia-Lotta så har jag aldig haft äran att ha en kattfröken tidigare utan bara killar och ingen av dem har kissat på det sättet
Nix, det är det som är så konstigt! När vi hämtade honom när han var 15 veckor så var han redan kastrerad, trots det är han väldigt ”macho” och småskvätter där grannkatten kissat om han får vara ute en stund. Jag är glad att vi inte får veta hur macho han varit om han var okastrerad 😄

• Gilla
  • Haha
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Svart katt som vilar på sängkläder med fågelmönster, inomhus, ljust, fridfullt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Katten: "Matte har en extremt fånig idé om att jag måste flytta mig när hon ska bädda på morgonen. Trams, jag ligger bra här."

• Gilla
  • Älska
  • Haha
4774 och 9 till
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
[bild]
Katten: "Matte har en extremt fånig idé om att jag måste flytta mig när hon ska bädda på morgonen. Trams, jag ligger bra här."
Katten" den där hooman behöver skaffa sig ett liv", kanske borde byta ut henne till någon som begriper att inte störa överheten!?
Jiji Jiji skrev:
[bild]

• Gilla
  • Haha
4774 och 5 till
  • Laddar…
4774
Jumos Jumos skrev:
Nix, det är det som är så konstigt! När vi hämtade honom när han var 15 veckor så var han redan kastrerad, trots det är han väldigt ”macho” och småskvätter där grannkatten kissat om han får vara ute en stund. Jag är glad att vi inte får veta hur macho han varit om han var okastrerad 😄
Britten som vi hade i min ungdom var nog den mest macho katt jag har sett trots kastrering. Jagade glatt alla och allt han kunde med en djävulusisk glimt i ögonen 😂. Folk var verkligen rädda för honom och de var en granne som hade en stor polishund som fick promenera en annan väg för hunden vägrade gå förbi vår tomt. Fiskmåsar skattor mer eller mindre utplånade han men mot oss var han hur mysig och go som bara den 😸😸😸

• Gilla
  • Haha
Maria T och 6 till
  • Laddar…
4774
Postar här, även om den passar bättre i "vad dricker du idag" Burk med grönt kattmotiv på rosa bakgrund, står på ett bord, datum och tid synliga.
Skapa konto

• Gilla
Etrompa och 5 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Britten som vi hade i min ungdom var nog den mest macho katt jag har sett trots kastrering. Jagade glatt alla och allt han kunde med en djävulusisk glimt i ögonen 😂. Folk var verkligen rädda för honom och de var en granne som hade en stor polishund som fick promenera en annan väg för hunden vägrade gå förbi vår tomt. Fiskmåsar skattor mer eller mindre utplånade han men mot oss var han hur mysig och go som bara den 😸😸😸
Fanns en liknande katt på kvarteret där min klasskompis bodde. En svart bondkatt som inte var särskilt stor, medelstorlek. Men han toppred, bokstavligen ,en 30 kg schäfer som utan problem klådde upp rottweilers på 70-80 kg. Men denna slagskämpe gick runt kvarteret för att undgå en 4 kg katt så han slapp vara transportör. Katten brukade hoppa upp och sitta på huvudet så tvingades hunden gå dit katten ville. Men annars var det en snäll katt som lätt småbarn klia magen, det var bara hundar han visade vem som bestämmer!!!

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Elektra och 3 till
  • Laddar…
4774
S Sona2012 skrev:
Fanns en liknande katt på kvarteret där min klasskompis bodde. En svart bondkatt som inte var särskilt stor, medelstorlek. Men han toppred, bokstavligen ,en 30 kg schäfer som utan problem klådde upp rottweilers på 70-80 kg. Men denna slagskämpe gick runt kvarteret för att undgå en 4 kg katt så han slapp vara transportör. Katten brukade hoppa upp och sitta på huvudet så tvingades hunden gå dit katten ville. Men annars var det en snäll katt som lätt småbarn klia magen, det var bara hundar han visade vem som bestämmer!!!
Ja vår hatade tyvärr allt förutom familjen. Småbarn var nog det värsta han visste. Dock stack han som en avlöning snarare än att gå till atack på dem som tur är 😀

• Gilla
Sona2012
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
dom säga att det är så mycket som möjligt men är det en vanlig pizza och pasta och t55tta vår hatade tyvärr allt förutom familjen. Småbarn var nog det värsta han visste. Dock stack han som en avlöning snarare än att gå till atack på dem som tur är 😀
Tja katten Kurre var snäll mot alla, han jagade inte småfåglar, skator dödade han men inget mindre än Nötskrikor!?!?!?? Däremot hade han dresserat Rocco ( schäfern);att jaga bort kringströvande löshundar så katten sträckte ut tassen och pekade på strykarna så jagade Rocco bort inkräktarna!!!

• Gilla
  • Haha
  • Wow
kashieda och 5 till
  • Laddar…
Mikael_L
S Sona2012 skrev:
Däremot hade han dresserat Rocco ( schäfern);att jaga bort kringströvande löshundar så katten sträckte ut tassen och pekade på strykarna så jagade Rocco bort inkräktarna!!!
Låter rimligt.
Hundar är genetiskt konstruerade för att lyda och katter är genetiskt konstruerade för att bestämma, så resultatet är väl rätt givet ... 🤔

• Gilla
  • Haha
SusoDus och 7 till
  • Laddar…
4774
S Sona2012 skrev:
Tja katten Kurre var snäll mot alla, han jagade inte småfåglar, skator dödade han men inget mindre än Nötskrikor!?!?!?? Däremot hade han dresserat Rocco ( schäfern);att jaga bort kringströvande löshundar så katten sträckte ut tassen och pekade på strykarna så jagade Rocco bort inkräktarna!!!
Tror att något är fel när det i den citerade texten står något om pizza hahaha

• Gilla
dicliff
  • Laddar…
Kungen över alla..

Grå och vit katt ser uppåt, vita morrhår, gula ögon, inomhus, trävägg, mysigt.
Skapa konto

.. ser ut över sina undersåtar (husse måste vara där någonstans.. ;) )

• Gilla
  • Älska
Per Eskilsson och 7 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Ingen av våra två bryr sig.
Däremot är jag övertygad om att åtminstone Rasmus ser saker på tv'n. 😍
Min katt kollade bakom Tv när den såg fåglar på skärmen. Nu vet den att de inte finns men kan se på djur på tv om de visas en stund och om de ser ut att vara i kattens storlek.

• Gilla
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
Tobbe.A
Vår kattunge verkar trivas bra i vår säng.

• Fluffig trefärgad katt sover upp och ner på säng med randigt överdrag.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
PixieEddie och 13 till
  • Laddar…
Maria T
Tobbe.A Tobbe.A skrev:
Vår kattunge verkar trivas bra i vår säng.
Vad heter Skönheten?

Tobbe.A
Maria T Maria T skrev:
Vad heter Skönheten?
Smilla.

• Gilla
  • Älska
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.