Anna_H Anna_H skrev:
Fast det ordet finns inte kvar.
Jag har behållit det.

• Haha
  • Gilla
  • Älska
BengtH och 8 till
  • Laddar…
fahlis fahlis skrev:
Jag har behållit det.
I en gammal text läste jag om någon som runkade sit huvud. Betydde skakade på huvudet.
språket ändras hela tiden. Sorry om det blev OT men intressant ändå.

• Haha
galento
  • Laddar…
Runka är ett gammalt ord i svenskan som betyder "röra eller ruska och skaka"

• Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
fahlis fahlis skrev:
Jag har behållit det.
Får man låna det ibland, om man lovar att inte missbruka det?

• Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
galento
D dibb skrev:
Runka är ett gammalt ord i svenskan som betyder "röra eller ruska och skaka"
Så då är väl betydelsen lika i nutid :p

• Gilla
Sona2012 och 1 till
  • Laddar…
Oorganiserat linneskåp med omkullvälta textilier och fårskinnsfäll på hylla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gustav har fått en fin fårskinnsfäll på den hylla han brukar ligga på i mitt linneskåp men nu har han bytt våning.
Brun katt som ligger på en hylla bland hopvikta handdukar och lakan i ett linneskåp.
Skapa konto

Och ibland vill han möblera om lite också.

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Igen och 13 till
  • Laddar…
D dicliff skrev:
[bild] Gustav har fått en fin fårskinnsfäll på den hylla han brukar ligga på i mitt linneskåp men nu har han bytt våning.
[bild]

Och ibland vill han möblera om lite också.
Okej, jag har varit kattägare i bara 13 månader, men t.o.m jag har lärt mig att katter gör precis.vad.de.vill. :crysmile:

• Haha
  • Älska
  • Gilla
Anna_H och 5 till
  • Laddar…
Mycket nyfiken katt här hemma just nu. Det är skelett, spindelnät, ljusslingor och spöken precis överallt?! Nyfiken katt sitter på ett köksbord och betraktar en ljusslinga med pumpor i ett hemtrevligt kök.
Skapa konto

• Älska
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
AnneFi och 5 till
  • Laddar…
När man fastnar mitt i steget...
Tveksam långhårig orange katt mitt på vit trappa inomhus.
Skapa konto

Han vill nåt, mest troligt gå ut på balkongen men vi har provat 3ggr, tror det blåser för mycket.

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Marlen Eskilsson och 12 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
När man fastnar mitt i steget...
[bild]
Han vill nåt, mest troligt gå ut på balkongen men vi har provat 3ggr, tror det blåser för mycket.
Han vill visa hur otroligt snygg han är. :heart:
Det är ju en modellbild.

• Älska
  • Gilla
Snigla och 5 till
  • Laddar…
En till, Kasper, bror till Knubbis, men bara 1/3 del så stor, ingen aning om vad det är för fel på den.
För er som inte hänger med.
Hund Kerstin.
Vit katt Knubbis Karlsson.
Svart katt Kasper.
Svart kattunge Kasper på en säng nära en vit katt och hund i rörelse.
Skapa konto
Hund äter vid matskål, stor vit katt äter bredvid, liten svart katt tittar på i ett hem.
Skapa konto
Svart-vit katt Kasper tittar fram bakom krukväxter på en trähylla i hemmiljö.
Skapa konto

• Älska
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 13 till
  • Laddar…
Vi har ett fint kattorn med kojor, sängar, trappor och flygande möss..

SOM har utsikt genom tre fönster (på kort avstånd..) och dessutom har överblick mot alla dörrar, alla andra fönster.. vår soffa och tv..

Men det passar inte, vi tar fönsterkarmen istället.. (jag har lämnat en "lucka" i varje fönster typ.. ifall att - för han har inte medvetet ner något, utan är mycket försiktig.. så om jag lämnar en "lucka" nyttjar han den.. istället för att riva ner saker när han försöker "vara smidig")

Katt sitter på fönsterkarm bredvid krukväxter med kattorn i förgrunden.
Skapa konto

Katt sittande på fönsterkarmen bredvid en stor kattlekställning, med utsikt genom fönstret.
Skapa konto

:cool:

• Gilla
  • Älska
Marlen Eskilsson och 7 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Vi har ett fint kattorn med kojor, sängar, trappor och flygande möss..

SOM har utsikt genom tre fönster (på kort avstånd..) och dessutom har överblick mot alla dörrar, alla andra fönster.. vår soffa och tv..

Men det passar inte, vi tar fönsterkarmen istället.. (jag har lämnat en "lucka" i varje fönster typ.. ifall att - för han har inte medvetet ner något, utan är mycket försiktig.. så om jag lämnar en "lucka" nyttjar han den.. istället för att riva ner saker när han försöker "vara smidig")

[bild]

[bild]

:cool:
Har ni testat att ställa tornet framför fönstret? Opraktiskt för människor men kanske precis vad katten önskar sig. Fast ni kanske, helt förståeligt, vill ha tornet framför fönstret?

Själv vill jag bygga ngt snyggt istället för det fula torn vi har mot trappan. Men jag har inte riktigt vågat för det kommer att bli svårt att få allt på rätt plats tror jag, så att Katten blir nöjd.

• Gilla
dicliff
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
Har ni testat att ställa tornet framför fönstret? Opraktiskt för människor men kanske precis vad katten önskar sig. Fast ni kanske, helt förståeligt, vill ha tornet framför fönstret?

Själv vill jag bygga ngt snyggt istället för det fula torn vi har mot trappan. Men jag har inte riktigt vågat för det kommer att bli svårt att få allt på rätt plats tror jag, så att Katten blir nöjd.
Vi har funderat på att ställa det närmare ett fönster, men just det fönstret han verkar föredra.. går inte.. för det är en dörr som stängs o öppnas dagligen. Frågan är om han "godkänner" ett annat i närheten..

Jag antar att det är något strategiskt.. med hans val av plats - som att han ser de delar av tomten som han önskar just i det fönstret..

Han har numer hittat en fåtölj med kudde som han sover på.. (också precis bredvid kattornet haha). Men innan sov/låg han bara på golvet.

Han e lite lustig..

Imorse när jag o maken hade käkat frukost framför tv.. så kom han upp i soffan (efter vi ätit klart) .. och la sig på makens mage och filt.. för första gången.. med oss :) (han har liksom varit upp och kelat innan, men sen hoppar han ner o lägger sig på golvet)

• Gilla
  • Älska
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
EddieHansson
Katt med lysande ögon gömmer sig bredvid en kamouflagemönstrad tygpåse.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Wow
  • Älska
galento och 12 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.