1 054 253 läst · 12 728 svar
1054k läst
12,7k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Medlem
· Västra Götaland
· 2 298 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Och ibland vill han möblera om lite också.
En till, Kasper, bror till Knubbis, men bara 1/3 del så stor, ingen aning om vad det är för fel på den.
För er som inte hänger med.
Hund Kerstin.
Vit katt Knubbis Karlsson.
Svart katt Kasper.
För er som inte hänger med.
Hund Kerstin.
Vit katt Knubbis Karlsson.
Svart katt Kasper.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Vi har ett fint kattorn med kojor, sängar, trappor och flygande möss..
SOM har utsikt genom tre fönster (på kort avstånd..) och dessutom har överblick mot alla dörrar, alla andra fönster.. vår soffa och tv..
Men det passar inte, vi tar fönsterkarmen istället.. (jag har lämnat en "lucka" i varje fönster typ.. ifall att - för han har inte medvetet ner något, utan är mycket försiktig.. så om jag lämnar en "lucka" nyttjar han den.. istället för att riva ner saker när han försöker "vara smidig")
SOM har utsikt genom tre fönster (på kort avstånd..) och dessutom har överblick mot alla dörrar, alla andra fönster.. vår soffa och tv..
Men det passar inte, vi tar fönsterkarmen istället.. (jag har lämnat en "lucka" i varje fönster typ.. ifall att - för han har inte medvetet ner något, utan är mycket försiktig.. så om jag lämnar en "lucka" nyttjar han den.. istället för att riva ner saker när han försöker "vara smidig")
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Har ni testat att ställa tornet framför fönstret? Opraktiskt för människor men kanske precis vad katten önskar sig. Fast ni kanske, helt förståeligt, vill ha tornet framför fönstret?Snigla skrev:Vi har ett fint kattorn med kojor, sängar, trappor och flygande möss..
[bild]
[bild]
Själv vill jag bygga ngt snyggt istället för det fula torn vi har mot trappan. Men jag har inte riktigt vågat för det kommer att bli svårt att få allt på rätt plats tror jag, så att Katten blir nöjd.
Vi har funderat på att ställa det närmare ett fönster, men just det fönstret han verkar föredra.. går inte.. för det är en dörr som stängs o öppnas dagligen. Frågan är om han "godkänner" ett annat i närheten..Jiji skrev:Har ni testat att ställa tornet framför fönstret? Opraktiskt för människor men kanske precis vad katten önskar sig. Fast ni kanske, helt förståeligt, vill ha tornet framför fönstret?
Själv vill jag bygga ngt snyggt istället för det fula torn vi har mot trappan. Men jag har inte riktigt vågat för det kommer att bli svårt att få allt på rätt plats tror jag, så att Katten blir nöjd.
Jag antar att det är något strategiskt.. med hans val av plats - som att han ser de delar av tomten som han önskar just i det fönstret..
Han har numer hittat en fåtölj med kudde som han sover på.. (också precis bredvid kattornet haha). Men innan sov/låg han bara på golvet.
Han e lite lustig..
Imorse när jag o maken hade käkat frukost framför tv.. så kom han upp i soffan (efter vi ätit klart) .. och la sig på makens mage och filt.. för första gången.. med oss (han har liksom varit upp och kelat innan, men sen hoppar han ner o lägger sig på golvet)