Patrik440
Katthulhu 8 år.
Svartvit katt med buskig svans utomhus, vid namn Katthulhu, 8 år gammal.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

/Patrik

• Gilla
  • Älska
Skåne2020 och 14 till
  • Laddar…
Varmt sa katten

Blått litet trädgårdshus med rött trädörr och katt som ligger på trappan i solen.
Skapa konto

Katt slappar i solen på en trästege framför en blå vägg med skuggor av träd.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Snigla och 9 till
  • Laddar…
Katt sitter på en grön gräsmatta framför en dekorativ trädgårdsbåge med utsikt över ett fält.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Paulina123 och 12 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Idag dags att hämta upp katten från kattpensionat. Man längtar ju så mycket efter det där lilla livet, trots att han oftast tittar på oss som att vi är något som han själv skulle ha släpat in. :crysmile::thinking: Pensionatet var i övrigt himmelriket på jorden, så fruktansvärt fint, så han lär nog inte komma och kasta sig i våra armar (som om han nånsin gjort det).
Nu vill vi ha svar på din ”cliffhanger”. Hur gick det? Är han hemma igen eller blev det fortsatt pensionatsvistelse?

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
hscn hscn skrev:
Nu vill vi ha svar på din ”cliffhanger”. Hur gick det? Är han hemma igen eller blev det fortsatt pensionatsvistelse?
Ursäkta, jag visste inte att ni satt på nålar. :rofl: Han hade haft det toppen och var mycket välkommen tillbaka, men nu är han hemma igen! :heart: Om han är tacksam och glad att se oss, undrar du? Nope. :crysmile:

• Gilla
  • Haha
  • Wow
Appendix och 8 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Ursäkta, jag visste inte att ni satt på nålar. :rofl: Han hade haft det toppen och var mycket välkommen tillbaka, men nu är han hemma igen! :heart: Om han är tacksam och glad att se oss, undrar du? Nope. :crysmile:
En normal katt med andra ord, det tar några dagar innan han förlåtit er.

• Älska
  • Gilla
Snigla och 5 till
  • Laddar…
Måste säga det fungerar mycket bra med katten på landet. Han håller sig nära oss hela tiden. Peppar, peppar. Katt som strövar på en stengång nära terrass på landet, med grönska och träd i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Snigla och 6 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
säg att katten ramlar ut genom fönstret man vet inte om den har interna skador. Man tar den till verrinären. Ingen skillnad mot lever och njurskador vid svält.
Du får inte ersättning för kontrollen i sig, precis som man inte får det för vaccinering eller för bilservice och vanlig lagning av tex bromsar eller nåt. Men OM undersökningen hade visat något så hade du fått ersättning.

• Gilla
Etrompa
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Du får inte ersättning för kontrollen i sig, precis som man inte får det för vaccinering eller för bilservice och vanlig lagning av tex bromsar eller nåt. Men OM undersökningen hade visat något så hade du fått ersättning.
Oseriös bransch

• Gilla
dicliff
  • Laddar…
V
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Oseriös bransch
Varför stöder du den?

• Gilla
dicliff
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Mikael_L Mikael_L skrev:
Vi har just nu försäkring på frasse, och jag anser att vi bör avsluta den om ett par år.
Ty de första åren som "vild" katt så tror jag skaderisken är större, de är mer framåt och gör mer dumheter och förstår inte på samma sätt vad som är farligt.
Sen lugnar katten ner sig, blir stillsammare och mer erfaren, och jag har tänkt att då kanske man kan avsluta försäkringen (väl medveten om att det är ett enkelriktat beslut).
Och då ser jag största framtida problemet skulle vara ifall det blir forl, den där tandsjukdomen.
Sen kan det ju förstås bli ålderskrämpor så småningom, men då lever katten på samma villkor som oss människor, man blir skröpligare, får mer ont osv, men det är bara att bita ihop, att bli gammal är en fas av livet.

Inget är skrivet i sten, men jag kan tänka mig att avsluta försäkringen typ nästa år, vi får se hur det blir.
Lill72 Lill72 skrev:
När vår katt Lisa blev sjuk i ett virus så fick vi som svar från försäkringsbolaget att undersökning och behandling ingick i försäkringen men ej provtagningar, samma sak när vår katt Sixten fick struma.
Gissa vad som var det dyraste på hela vetrinärkostnaden...... givetvis provtagningen.
J JohanLun skrev:
Det vore rimligt, jag ställde den frågan då vår katt var innekatt första 1.5 åren. Men så var iallafall inte vår försäkring.
Där skiljer sig nog olika försäkringar åt. L

Det är egentligen ingen skillnad mot hur det fungerar vid t ex besiktning av utförd tjänst eller arbete, t ex takbyte. Om jag som kund hävdar fel, och det krävs en förstörande besiktning för att kunna bekräfta eller dementera huruvida fel föreligger, är det också jag som ska betala för återställandet om inget fel kan bekräftas. Hade fel förelegat, ska utföraren stå för återställandet. Utöver att åtgärda själva felet. Är det inget fel på djuret vid undersökning, så utgår heller ingen ersättning. Inget konstigt med det.

E Etrompa skrev:
Där skiljer sig nog olika försäkringar åt. L

Det är egentligen ingen skillnad mot hur det fungerar vid t ex besiktning av utförd tjänst eller arbete, t ex takbyte. Om jag som kund hävdar fel, och det krävs en förstörande besiktning för att kunna bekräfta eller dementera huruvida fel föreligger, är det också jag som ska betala för återställandet om inget fel kan bekräftas. Hade fel förelegat, ska utföraren stå för återställandet. Utöver att åtgärda själva felet. Är det inget fel på djuret vid undersökning, så utgår heller ingen ersättning. Inget konstigt med det.
Fast i våra fall så var katterna sjuka och det krävdes provtagning för att bekräfta "felet" och ändå ingick inte provtagning i försäkringen.

Nä, det skiljer sig såklart mellan försäkringarna. Det innebär också att premien skiljer sig åt. Lägre premie, mindre som ingår. Bör ju skilja sig om du betalar 4000 kr/ år o katt eller om det landar på 1500 kr/år o katt…

Det som skiljer på Agria mellan den dyra vs den billigare är ersättningsbelopp, fast självrisk, rörlig självrisk samt tr/forl. Ingen skillnad annars.

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Finns ju andra bolag. Och däremellan skiljer både innehåll, och priser. Har tyvärr bara erfarenhet av akuta situationer med akut försämring i hälsotillstånd på husdjuret och där har aldrig varit några restriktioner, mer än ersättningsbelopp enligt det försäkringsbelopp som valts och legat till grund för premien. Och det har varit både hund o katt.

Redigerat:
  • Gilla
Sona2012
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.