1 071 909 läst · 12 906 svar
1072k läst
12,9k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Grannen hittade en katt som de inte lyckades hitta urprungshemmet till och efter fyra månader bestämde de att den var deras. Det är en väldigt söt och social katt nu. Det gick ganska snabbt upp för den katten att den kommit till ett bra ställe. Det kommer det bli likadant för er hittekatt.hobbs skrev:En uppdatering om vår hittekatt.. Okastrerad hane utan chip. Drygt ett år gammal, trodde veterinären. Har fått svar från båda de lokala katthemmen att de inte fått in några efterlysningar som liknar honom, så det verkar som att vi helt plötsligt fått en till familjemedlem. Men det kan ju komma in efterlysningar senare, såklart. Vi tar hand om honom tills vidare i alla fall. På måndag blir det klippning, chippning och kastrering.
Han är fortfarande skeptisk till oss. Särskilt efter veterinärbesöket.. Men ikväll har jag suttit hela kvällen i hans rum och efter ett tag slappnar han av och börjar hoppa runt på hyllor och så.
[bild]
Har ni något arbetsnamn på den?
När ni slutat åka iväg med honom till stället de klämner på han( dessutom söver en och snöper) så kommer han bli polare ge han tid bara att inse vilka fördelar det är att bo hos erhobbs skrev:En uppdatering om vår hittekatt.. Okastrerad hane utan chip. Drygt ett år gammal, trodde veterinären. Har fått svar från båda de lokala katthemmen att de inte fått in några efterlysningar som liknar honom, så det verkar som att vi helt plötsligt fått en till familjemedlem. Men det kan ju komma in efterlysningar senare, såklart. Vi tar hand om honom tills vidare i alla fall. På måndag blir det klippning, chippning och kastrering.
Han är fortfarande skeptisk till oss. Särskilt efter veterinärbesöket.. Men ikväll har jag suttit hela kvällen i hans rum och efter ett tag slappnar han av och börjar hoppa runt på hyllor och så.
[bild]
Administrator
· Skåne
· 7 892 inlägg
När Doris inte kommer och det är riktigt akut, t ex när vi ska resa bort och hon ska med, då jamar jag högt som en ledsen katt - till familjens förskräckelse - men hon kommer i alla fall direkt. Kanske värt att testa om du misstänker att han är i närheten?AndersMalmgren skrev:Hunden markerade runt hela röda bergen. Tyvärr dök inte katten upp men det är ganska ovanligt den gör sade föraren pga den är rädd för hunden.. Men det var några ställen hunden markerade extra mycket på så vi ska koncentrera oss extra där.
Fick lite tips om matstationer och att man ska dra matspår dit och sedan sätta upp kamera
Vilken mardröm Anders hoppas verkligen att missen kommer hem snart igen!
En hittekatt kan bli den bästa katt man nånsin haft! Vår hittekatt som tyvärr inte finns kvar längre blev grabbens bästa vän och fick vara med i en skrivuppgift i engelska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Renoverare
· Stockholm
· 18 403 inlägg
Japp, det var uppfödaren tydlig med att det skulle in direkt så det gjordes. Reggad både på sverak och djuridmnils skrev:
Hoppas han kommer hem snart! Kan ni ställa ut kattlådan med begagnad kattsand på balkongen eller liknande. Katter känner den doften på långt håll. Han verkar vara en nyfiken katt, har ni kollat i förråd? Tänk på att även om man ropar så kan det ta en liten stund innan de kommer fram. Så håll dörren öppen och ha tålamod. Hemskt när de är borta och man inte vet att allt är väl med deAndersMalmgren skrev:
Så ledsen Anders, att katten inte kommit hem än! Jag håller alla tummar jag har tillgång till!
Min lille pöjk, som snart fyller 1 btw, ser så här glad ut när barnen återigen blandat ihop middagstid med skrikfest.
Min lille pöjk, som snart fyller 1 btw, ser så här glad ut när barnen återigen blandat ihop middagstid med skrikfest.
Logga in
Skapa konto
Krya på missen, säkert huggit efter en humla/geting.. (här cirklar de iaf många).. de är ju lockande att jaga för både hund och katt.B breakman skrev:Jaha, då har det hänt igen. Antar att han varit på något olämpligt då huvudet ser ut som en boll. Svullna kinder, ögonen ser ut att sitta en bra bit in och pannan är som en bula. Ser inga märken och han reagerar inte när man trycker och känner runt
Lite dåsig men äter och dricker, får vara innekatt till vi ser att svullnaden gått ner.
Svårt att få med hur han ser ut på bild
[bild] [bild]
Oavsett hoppas missen piggnar på sig fort.
Pratade vi inte om katterna redan?Mikael_L skrev:
Jag missförstod alltså!
Jäkla utesvirande på nätterna här.. och sovande hela dagarna..