Om jag vänder mig om där jag sitter och jobbar i hemmakontorer möts man av detta

Katt sover på en rufsig säng framför geometriska speglar på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
hobbs och 14 till
  • Laddar…
M Mseli skrev:
Åh men skrövlet då jag har för kallt hemma för att de nakna ska kunna trivas men dom är ju obetalbart charmiga, som små demoner från en annan dimension.:love:
De hittar varje solstrimma och gömmer sig under en filt, täcke eller varför inte en kudde när det blir för kallt. Annars är en kamin kattens bästa vän på vintern :)

• Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
J
T tpsoft skrev:
Har börjat släppa ut vår buse som snart är 1 år. Han är lite dålig på att komma när man ropar så vi funderar på ett GPS-halsband, är det någon som har erfarenhet av att använda ett?[bild]
Vi hade (!) en Tailit. Fungerade väl sådär så länge den fungerade - med fördelarna liten och bra battertid. Kunde dock ibland tappa signalen, gärna då katten tappade den vilket hände 1-2 gånger per dag. Lite jobbigt att hitta då, från början hade vi tur och kunde lokalisera var den tappats. Sen försvann den ca 1 vecka innan katten hittade den på promenad och tog med den hem. Sen tappade han den igen och den är fortfarande borta... så om man har en katt som är benägen att tappa halsbandet så är den inte att rekommendera.

Som bonus är det extremt svårt att säga upp abonnemanget....

• Gilla
  • Haha
TRJBerg och 2 till
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Katt ignorerar hund....
[bild]
Vad underbart att de ser ut att ha samma färgkombination! :heart::love:

Avslutade arbetsdagen från soffan idag, med datorn i knät. Fick sällskap. :p En grå katt sover hopkurad på en mörkblå soffa.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
hobbs och 11 till
  • Laddar…
Microkatten
En mycket Bestämd Dam fortsätter att dagligen anlita mina - och ingen annans - tjänster med att efter kvällsmaten (för både folk och fä) först ligga på min mage på soffan vid matbordet och sedan få en kamning på köksbordet.

En bild från dagens kamning:

Svart katt som ligger på ett rutmönstrat bord och blir kammad med en borste.
Skapa konto

I helgen hade vi en gäst till kvällsmaten som satt där jag brukar sitta, i soffan. Som vanligt visade den Bestämda Damen under vår måltid att det var hög tid för en myspysstund på min mage. Fast nu satt ju inte jag i soffan...gästens mage dög verkligen inte!

Vi förstod snart att det fanns bara en sak att göra. När vi ätit klart bytte jag plats med gästen och lade mig ner i soffan. Den Bestämda Damen lyste upp och lade sig genast till rätta på min mage med motorn på och med tassarna trampandes mot mina händer. Nu var ordningen återställd!

Vi talar inte samma språk men ändå förstår vi varandra så väl...:love:

• Gilla
  • Älska
hobbs och 12 till
  • Laddar…
Mikael_L
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Om jag vänder mig om där jag sitter och jobbar i hemmakontorer möts man av detta

[bild]
Men vad han stökar till bäddningen !!! :crysmile:

• Haha
Maria T och 2 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Nu har de fem katterna som ska få bli frimärken valts ut:
Över 18 000 katter tävlade – fem blir frimärken (msn.com)

Någon vars ägare (förlåt, tjänare) som finns här?

Verkar som att dom av någon outgrundlig anledning valde att inte ta med Maja!!??

Katt sitter på sten framför utgrävningsplats vid skymningen.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Wow
Paulina123 och 8 till
  • Laddar…
Nån som vet var man kan köpa ren tonfisk? Det finns ingenstans längre. Vet inte riktigt varför. Corona, krig?

ullberg
Du menar konserverad? Jag tror det ses som hållbara (shelf life) proteiner -> prepping. Så indirekt sannolikt krig men tror inte det är produktionsproblem utan konsumtionsproblem…

Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
Verkar som att dom av någon outgrundlig anledning valde att inte ta med Maja!!??

[bild]
Helt sjukt. Men så är det ju Postnord. De tog inte min snygging heller så uppenbarligen har de ingen smak. ;) Grå katt sover lugnt på en blå soffa.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Paulina123 och 15 till
  • Laddar…
ullberg ullberg skrev:
Du menar konserverad? Jag tror det ses som hållbara (shelf life) proteiner -> prepping. Så indirekt sannolikt krig men tror inte det är produktionsproblem utan konsumtionsproblem…
Hittade några på en affär, men de har varit slut länge ”överallt” och olika märken. Men de kanske bunkras.

H
Nästan helt osynlig :love:
Kattens svans sticker ut bakom en papperspåse på ett trägolv.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Paulina123 och 16 till
  • Laddar…
H husdrommaren skrev:
Nästan helt osynlig :love:
[bild]
Vad är det du syftar på, jag ser bara en papperspåse? :thinking:

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.