J
2a bästa katten just nu. Brukar vara rätt lika (även om det finns en favorit...) men den här veckan är Zorro är på klar andraplats just nu efter att fått spel i veckan och bitit av en herrans massa kablar... fibern bl.a. Han bet även av en kabel med starkström för första gången :sweat: smäll, blåsa på läppen och katt som luktade rätt grillad. Tror tyvärr inte att han lärt sig ett dugg så nu har vi spenderat veckan med att utrusta hemmet med diverse kabelkanaler...

En kattong utgör kortvarig distraktion.

Undrar hur gammal denna katten kommer blir... han har iaf bra livförsäkring....
Svartvit katt med blåsa på läppen spelar med snöre, skador efter att ha bitit kablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svartvit katt sitter i en uppriven kartong på ett trägolv i ett vardagsrum.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
  • Haha
  • Älska
  • Ledsen
dicliff och 13 till
  • Laddar…
J
Och här är favoriten Yoda, förutom kl 4-6 på morgonen då han vaknat och högljutt meddelar övriga familjemedlemmar det. Mycket verbal och klok kisse. Svar alltid då man pratar med honom.

Dagligt bus. Zorro är mycket tyngre så det slutar alltid med att Yoda ligger på golvet och skriker. De är bra kompisar trots oljudet!

När man tittar på fåglar.

Katt som ligger på rygg i någons knä, med tassarna uppåt och mage synlig.
Skapa konto

Favoritaktivitet. Höjdpunkten på dagen är att få vara med på toan, och det det bästa är att sitta i knäet. Enda gången Yoda spinner :crysmile: Herregud vad det klagas om man försöker gå på toa på egen hand...

Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Paulina123 och 11 till
  • Laddar…
J Jonobe skrev:
En kattong utgör kortvarig distraktion.

Undrar hur gammal denna katten kommer blir... han har iaf bra livförsäkring....
[bild] [video]

Haha, trodde min Wiira var ensam om att gnaga på kattonger. :rofl:
"Kul" att fler än jag får uppleva den eh... "fina"... känslan att sopa kattongbitar i hela huset :sweat:

Läskigt med kablarna dock... Det har jag faktiskt aldrig haft en katt som gnager på, som tur är.

J Jonobe skrev:
Och här är favoriten Yoda, förutom kl 4-6 på morgonen då han vaknat och högljutt meddelar öveig familjemedlemmar det. Mycket verbal och klok kisse. Svar alltid då man pratar med honom.

[video]
Dagligt bus. Zorro är mycket tyngre så det slutar alltid med att Yoda ligger på golvet och skriker. De är bra kompisar trots oljudet!

[video]
När man tittar på fåglar.

[bild]
Favoritaktivitet. Höjdpunkten på dagen är att få vara med på toan, och det det bästa är att sitta i knäet. Enda gången Yoda spinner :crysmile: Herregud vad det klagas om man försöker gå på toa på egen hand...
Vår äldsta har en fläck på nosen sedan han nosade på vägguttag under tapetsering...:oops:
Gick bra, men jag undrar om det inte var 8 liv kvar efter det...:heart:

• Gilla
  • Haha
  • Wow
  • Ledsen
dicliff och 4 till
  • Laddar…
J
L Lucif3r skrev:
Haha, trodde min Wiira var ensam om att gnaga på kattonger. :rofl:
"Kul" att fler än jag får uppleva den eh... "fina"... känslan att sopa kattongbitar i hela huset :sweat:

Läskigt med kablarna dock... Det har jag faktiskt aldrig haft en katt som gnager på, som tur är.
Ja, han har hållit sig till tunna kablar innan som ju är mer dyra än farliga. Men i veckan så hörde jag en smäll då han satte tänderna i en lampsladd. Då blev det mer än en ekonomisk fråga.. denna katt är otroligt dyr i drift :surprised:

• Ledsen
dicliff
  • Laddar…
Har också en kabelgnagare, i måndags rök en laddsladd till telefonen. Vet inte hur många nya jag köpt :thinking: Ska testa att tejpa nya sladden med metalltejp och hoppas det kan avskräcka.
Skadad röd laddsladd med tydliga bett och trasig plast nära USB-kontakten.
Skapa konto

• Wow
dicliff och 4 till
  • Laddar…
  • Gilla
Jonobe
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Bland andra Biltema har metallomspunna kablar som kanske lockar mindre och håller bättre.

Ett exempel:

[bild]

[länk]
Får bli en sån nästa gång. Tack för tipset!

Lill72 Lill72 skrev:
Får bli en sån nästa gång. Tack för tipset!
Exemplet var till en iPhone men de har även till micro-USB vilket androidlurar brukar ha. Har en sådan själv och den kabeln har hållit bra även om jag ännu bara haft den i några månader.

• Gilla
Sona2012 och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Exemplet var till en iPhone men de har även till micro-USB vilket androidlurar brukar ha. Har en sådan själv och den kabeln har hållit bra även om jag ännu bara haft den i några månader.
Jo, jag såg att det fanns typ c också.

Katt vid namn Nisse som sitter i ett äppelträd och undersöker grenarna på en solig dag.
Skapa konto

Fint väder i Skåne idag 11 grader varm och Nisse vårkontrollerar äppelträdet.. supernöjd med att vi är ute! Han vill inte vara med oss, men han vill vara i närheten.. :cool:

• Gilla
  • Älska
Paulina123 och 12 till
  • Laddar…
Brunrandig katt som gäspar med öppen mun framför ett köksbord.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Wow
  • Älska
Paulina123 och 18 till
  • Laddar…
Fick hjälp att inspektera hängrännorna idag.
Katt klättrar på stege mot röd husfasad och tak med hängrännor.
Skapa konto
Katt klättrar på stege mot rödfärgat hus och hängrännor, omgiven av nakna grenar.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
  • Haha
Tule54 och 14 till
  • Laddar…
Fadai
Systerdottern i Gbg hittade en kartong när hon parkerade bilen. Innehåll: De här två små kräken. Ung vit och orange kattunge som ligger på en grå textilerad stol under en stickad filt.
Skapa konto
Ung grå och vit kattunge som ligger på en grå kudde tittar rakt fram mot kameran.
Skapa konto
Maken tog med dem hem igår. Tack o lov verkar de tillräckligt gamla för att klara livet utan mamma, fast inte verkar de vara 12 veckor än. Fattar inte hur man kan dumpa levande varelser rätt ut i kylan, men de hade tur som hittades vid liv. Den röda honan fick ett bra hem idag, hanen (görsööööt) behåller vi.

• Älska
  • Gilla
  • Ledsen
  • Wow
  • Arg
Paulina123 och 20 till
  • Laddar…
Fadai
Det är jobbigt att vara den nya katten i familjen. En grå och vit kattunge som sover på en grå filt.
Skapa konto
Brorsan och Tigressa tycker naturligtvis att han är helt onödig och helst ska försvinna, men inget våld, de blänger bara surt.

• Älska
  • Gilla
Paulina123 och 17 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.