1 101 025 läst · 13 257 svar
1101k läst
13,3k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Renoverare
· Stockholm
· 18 495 inlägg
Maui vet inte om han ska gosa eller leka
Halsband eller inte är nog lite av en vattendelare bland kattägare. Vi har det inte på grund av oro för att katten skulle kunna fastna. Sen finns det väl modeller som ska gå att ta sig ur om man fastnar.MariaiÖstergötland skrev:
Vill man ha ytterligare märkning än chip kan man göra örontatuering. Vi har både chip och örontatuering. Bägge registreras i "centrala register". Fördelen är att vem som helst kan läsa av en synlig tatuering. Nackdelen är att de med tiden kan bli svåra att tyda och då kanske man inte ens kommer att leta efter chip om man ser att katten är tatuerad...
Nej absolut inget måste utan ett rätt "modernt" påfund skulle jag säga. "Alla" äldre släktingar, och de var många, hade katt när jag var liten men jag minns inte en enda kattlucka utan katten fick "säga till" när den ville ut och vänta på att få komma in.MariaiÖstergötland skrev:
Men vi har kattlucka och kan man ha det är det naturligtvis en service Above and Beyond...
Redigerat:
Alltså! Jag lovar Alice, att jag inte mer ska stå direkt vid kylskåpet och äta. Men för det så är det väl inte nödvändigt för dig att demonstrera att det inte är ett lämpligt beteende genom att bakom min rygg ta ett hopp upp på nacken och vidare upp på kylskåpet. DET var INTE vad jag räknade med. Det var ju ändå ett hopp från spisen till mig en höjd av 95 cm och längd på 170 cm och sedan vidare utan mellanlandning (Dvs enbart klor) från min sargade nacke och över huvudet upp på skåpet med en vidare höjd av 35 cm och längd på 40 cm. Allt detta under ett isande skrik från en stackars undersåte. Du är fanimig inte klok Alice! VAD får jag inte stå ut med? Nu får du allt sitta uppe där uppe och fundera över hur du enklast kan ta dig ner.
Jaja! Du kom ner med en fördröjning av högst en sekund från min första tanke. Och vet du vad? Jag älskar dig ännu mer nu
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jaja! Du kom ner med en fördröjning av högst en sekund från min första tanke. Och vet du vad? Jag älskar dig ännu mer nu
Ikväll hade katterna missuppfattat ordet 'promenera' i meningen "Vår dagliga kvällspromenad". De satt hellre och funderade på vem som skulle få äta upp musen som någon av dem hade tagit fram från sitt rymliga musförråd....
Logga in
Skapa konto
Häromnatten kunde jag inte sova, så jag satte mig och spelade piano, med hörlurar.
Mörkt var det ute, lite spöklikt. Månen lyser, skuggorna dansar, vinden blåser. Jag sitter där med mina hörlurar och fokuserar på att få rätt fingersättning i ett par takter. Tar det om och om igen. PLÖTSLIGT HOPPAR JAG EN METER upp i luften! Ett spöke petar på mig på ryggen!! Håret reser sig rakt upp!
Jag vänder mig om - och där sitter en katt på en stol bakom min rygg och petar mig i ryggen med tassen och vädjar om lite uppmärksamhet! När jag ändå är uppe, liksom!
Spökkatten under dagtid, på brottsplatsen:
Mörkt var det ute, lite spöklikt. Månen lyser, skuggorna dansar, vinden blåser. Jag sitter där med mina hörlurar och fokuserar på att få rätt fingersättning i ett par takter. Tar det om och om igen. PLÖTSLIGT HOPPAR JAG EN METER upp i luften! Ett spöke petar på mig på ryggen!! Håret reser sig rakt upp!
Jag vänder mig om - och där sitter en katt på en stol bakom min rygg och petar mig i ryggen med tassen och vädjar om lite uppmärksamhet! När jag ändå är uppe, liksom!
Spökkatten under dagtid, på brottsplatsen:
Logga in
Skapa konto
Administrator
· Skåne
· 7 939 inlägg
Åt han upp ruccolan?
Får man bara ta det själv så, men i matskålen...
Tirolia kökspanna också, en sån hade moråfar när jag bodde hemma.