1 073 442 läst · 12 914 svar
1073k läst
12,9k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
@Staffans2000 , du är allt en liten softis vad gäller katter.
Renoverare
· Stockholm
· 18 403 inlägg
Maui njuter av friheten på landet, han är så söt, håller sig alltid runt oss och går vi runt på tomten får vi han i följetåg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverare
· Stockholm
· 18 403 inlägg
Såhär kan ett följetåg gå till
Administrator
· Skåne
· 7 892 inlägg
Jag håller fast Frasse någon gång då och då mot hans vilja, ett tag.
Jag har bestämt mig för att det troligen är bra, dvs att han är van och vet att ibland kan det vara så.
Det är nog bra ifall det i någon framtid behöver hållas fast för något ingrepp/undersökning etc.
Jag har ibland tänkt att det kanske även vore bra att kolla i munnen osv någon gång då och då, just av samma orsak.
Nu finns det generellt knappt något skäl, det är bara att vänta tills han har lagt sig för att småslumra lite, då kan man göra vad som helst, klippa klor, rycka fästingar, gräva i öronen etc, han bara spinner. Men hos veterinären kommer man ju inte kunna vänta på att han lägger sig för att småsova.
Jag har bestämt mig för att det troligen är bra, dvs att han är van och vet att ibland kan det vara så.
Det är nog bra ifall det i någon framtid behöver hållas fast för något ingrepp/undersökning etc.
Jag har ibland tänkt att det kanske även vore bra att kolla i munnen osv någon gång då och då, just av samma orsak.
Nu finns det generellt knappt något skäl, det är bara att vänta tills han har lagt sig för att småslumra lite, då kan man göra vad som helst, klippa klor, rycka fästingar, gräva i öronen etc, han bara spinner. Men hos veterinären kommer man ju inte kunna vänta på att han lägger sig för att småsova.
Administrator
· Skåne
· 7 892 inlägg
Jag erkänner att jag också tvångsgosar med Doris. På något plan tycker de nog om det, fastän de försäker fly