Svart katt Malva som vilar på en filt ovanpå en högtalare bredvid en tänd golvlampa i ett vardagsrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svart katt Malva som vilar på en filt ovanpå en högtalare bredvid en tänd golvlampa i ett vardagsrum.
Skapa konto

Mellan katten Malva, 8 år om jag kommer ihåg rätt, detta är en av hennes favorit platser. En ganska lustig plats, högtalare rätt i örat.:surprised: En speciell katt som känner av hur vi människor mår psykiskt, mycket speciell:heart:

• Gilla
  • Älska
Marlen Eskilsson och 14 till
  • Laddar…
Skall kanske lägga till att det är en rescue katt, liten och späd var hon när vi fick henne, 12 veckor var hon sa de, njaa säger jag. En underbar katt bidde det, stort stöd till en av våra söner som har en del problem med psykisk ohälsa som det heter nuförtiden. Hon har en otrolig känsla för när någon mår dåligt, om det är på rösten eller något annat låter jag vara osagt. Helt klart en toppen familjemedlem.
Mvh/

• Gilla
  • Älska
Annelie Hultberg och 9 till
  • Laddar…
Microkatten
Kl 2 i natt kom en katt med högljudd jetmotor och landade på (fd) sovande personals mage.

Kl 6 kom en katt och stirrade stint från nattygsbordet på (fd) sovande personal och ansåg att tapeterna är fula och bör avlägsnas. Ytterdörren öppnades och personalen återgick till horisontellt läge.

Kl 7 kom en stolt katt in med sin nyfångade frukost. Frukosten flyttades av (fd) sängliggande personal utomhus där frukosten tillreddes med idogt swishande innan det inmundigades med god aptit.

En ny dag har börjat.

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Alfredo och 17 till
  • Laddar…
"Bygg fortare!" Katt i sele sitter i en trädgård och tittar bort, omgiven av gröna växter och vita blommor.
Skapa konto

Katten övervakar de slöa människorna som bygger sååå långsamt.

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Marlen Eskilsson och 10 till
  • Laddar…
Karlia
Katten skulle bara veta att det finns de som har det sämre - mina är hemma med kattvakt. Svea blir så stressad av bil så det vore elakt att ta med.

• Gilla
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…
Karlia Karlia skrev:
Katten skulle bara veta att det finns de som har det sämre - mina är hemma med kattvakt. Svea blir så stressad av bil så det vore elakt att ta med.
Det är inte roligt när de blir så stressade. Då tycker jag att Svea och de andra har det bättre med kattvakt hemma. :heart:

Katten har inga problem med att åka bil. Jag antar att det har lite med rasen att göra, devon är ju väldigt lätt hanterliga och nyfikna. När jag hämtade vår katt levererade jag även ett kullsyskon till en annan köpare och både Katten och Kattens bror sov som stockar på vägen hem. Katten vaknade knappt när jag lämnade brodern.

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Karlia
Svea är känslig, de andra som är brittisk korthår är mycket robustare i psyket.

Lite orolig är jag för Svea, hon kom med en mus till grannen häromdagen. Har hon slutat ta hand om oss och börjat ta hand om grannens försörjning istället?

• Haha
  • Älska
  • Gilla
Snigla och 4 till
  • Laddar…
Bärra funderar om man kan ta bort mattan och komma till ute där?!
Katt försöker lyfta en matta vid en stängd dörr som leder ut till en veranda.
Skapa konto
Hund sträcker sig under en dörr för att försöka nå utomhus, på en matta.
Skapa konto
Katt ligger på rygg på en matta vid stängd glasdörr som leder till en träterrass utomhus.
Skapa konto
Hund ligger upp och ner nära en stängd glasdörr inne, ser ut att vilja gå ut.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Appendix och 16 till
  • Laddar…
Karlia Karlia skrev:
Svea är känslig, de andra som är brittisk korthår är mycket robustare i psyket.

Lite orolig är jag för Svea, hon kom med en mus till grannen häromdagen. Har hon slutat ta hand om oss och börjat ta hand om grannens försörjning istället?
Det var säkert grannens mus. Lite som när man jagar som gäst. Viltet tillfaller markägaren.

Ursprunget till devon rex och cornish rex torde vara brittisk korthår. Eller något väldigt likt i alla fall. Om man korsar en cornish rex med en devon rex får man en helt vanlig katt. Rex-genen är inte dominant och de har inte samma rex-gen.

• Gilla
  • Haha
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…
Det fula katthägnet tar form. Hemmagjort katthägn i trädgård med träd, nätstaket och timmer som gräns.
Skapa konto

Det är det fulaste jag har byggt. Utan tvekan, inräknat kojbyggen vid späd ålder.:crysmile:

Nästa sektion blir knepigare, den måste ha en dörr. Knepig eftersom vi inte vill sätta plintar pga stort grävarbete efter sommaren.
Byggnation av enklare katthägn i trädgård med träd, nätstaket och en uppsättning utemöbler bestående av bord och stolar.
Skapa konto

Våra utemöbler är inne i hägnet. Vi ska ju vara där tillsammans. :love:

• Gilla
  • Älska
Annelie Hultberg och 10 till
  • Laddar…
Glömde posta denna igår, men är det midsommar så är det, Rasmus mage verkar inte ha några problem med Abbas lite bättre tonfisk. :heart:

Smaskandet hörs rätt bra har jag för mig. :whistle:

• Gilla
  • Älska
Fadai och 7 till
  • Laddar…
Det är jobbigt att vara ute och se till att människor och hundar sköter sig. En trött svart katt som sover på en grå soffa.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Annelie Hultberg och 10 till
  • Laddar…
Karlia
Smilla har upptäckt var det sker spännande grejer. Än är hon på tok för liten för att få gå ut! Två katter tittar mot en kattlucka i en dörr, den yngre katten verkar nyfiken.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Annelie Hultberg och 5 till
  • Laddar…
Mikael_L
Är luckan aktiverad med rfid?
Annars lär hon komma ut rätt snabbt nu.

• Gilla
Sona2012 och 1 till
  • Laddar…
Karlia
Rfid. Tyvärr hjälper det inte på de stora katterna, de får upp den även när den är låst. En klo innanför, slita slita så är den öppen.

Har försökt hitta annan lucka som verkligen fungerar som tänkt - fritt tillträde till en av dem, begränsad för de andra. Men alla de chipaktiverade luckorna verkar vara tillverkade på liknande sätt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.