1 073 078 läst · 12 909 svar
1073k läst
12,9k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Mellan katten Malva, 8 år om jag kommer ihåg rätt, detta är en av hennes favorit platser. En ganska lustig plats, högtalare rätt i örat. En speciell katt som känner av hur vi människor mår psykiskt, mycket speciell
Skall kanske lägga till att det är en rescue katt, liten och späd var hon när vi fick henne, 12 veckor var hon sa de, njaa säger jag. En underbar katt bidde det, stort stöd till en av våra söner som har en del problem med psykisk ohälsa som det heter nuförtiden. Hon har en otrolig känsla för när någon mår dåligt, om det är på rösten eller något annat låter jag vara osagt. Helt klart en toppen familjemedlem.
Mvh/
Mvh/
Kl 2 i natt kom en katt med högljudd jetmotor och landade på (fd) sovande personals mage.
Kl 6 kom en katt och stirrade stint från nattygsbordet på (fd) sovande personal och ansåg att tapeterna är fula och bör avlägsnas. Ytterdörren öppnades och personalen återgick till horisontellt läge.
Kl 7 kom en stolt katt in med sin nyfångade frukost. Frukosten flyttades av (fd) sängliggande personal utomhus där frukosten tillreddes med idogt swishande innan det inmundigades med god aptit.
En ny dag har börjat.
Kl 6 kom en katt och stirrade stint från nattygsbordet på (fd) sovande personal och ansåg att tapeterna är fula och bör avlägsnas. Ytterdörren öppnades och personalen återgick till horisontellt läge.
Kl 7 kom en stolt katt in med sin nyfångade frukost. Frukosten flyttades av (fd) sängliggande personal utomhus där frukosten tillreddes med idogt swishande innan det inmundigades med god aptit.
En ny dag har börjat.
Det är inte roligt när de blir så stressade. Då tycker jag att Svea och de andra har det bättre med kattvakt hemma.Karlia skrev:
Katten har inga problem med att åka bil. Jag antar att det har lite med rasen att göra, devon är ju väldigt lätt hanterliga och nyfikna. När jag hämtade vår katt levererade jag även ett kullsyskon till en annan köpare och både Katten och Kattens bror sov som stockar på vägen hem. Katten vaknade knappt när jag lämnade brodern.
Svea är känslig, de andra som är brittisk korthår är mycket robustare i psyket.
Lite orolig är jag för Svea, hon kom med en mus till grannen häromdagen. Har hon slutat ta hand om oss och börjat ta hand om grannens försörjning istället?
Lite orolig är jag för Svea, hon kom med en mus till grannen häromdagen. Har hon slutat ta hand om oss och börjat ta hand om grannens försörjning istället?
Bärra funderar om man kan ta bort mattan och komma till ute där?!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det var säkert grannens mus. Lite som när man jagar som gäst. Viltet tillfaller markägaren.Karlia skrev:
Ursprunget till devon rex och cornish rex torde vara brittisk korthår. Eller något väldigt likt i alla fall. Om man korsar en cornish rex med en devon rex får man en helt vanlig katt. Rex-genen är inte dominant och de har inte samma rex-gen.
Det fula katthägnet tar form.
Det är det fulaste jag har byggt. Utan tvekan, inräknat kojbyggen vid späd ålder.
Nästa sektion blir knepigare, den måste ha en dörr. Knepig eftersom vi inte vill sätta plintar pga stort grävarbete efter sommaren.
Våra utemöbler är inne i hägnet. Vi ska ju vara där tillsammans.
Logga in
Skapa konto
Det är det fulaste jag har byggt. Utan tvekan, inräknat kojbyggen vid späd ålder.
Nästa sektion blir knepigare, den måste ha en dörr. Knepig eftersom vi inte vill sätta plintar pga stort grävarbete efter sommaren.
Logga in
Skapa konto
Våra utemöbler är inne i hägnet. Vi ska ju vara där tillsammans.
Rfid. Tyvärr hjälper det inte på de stora katterna, de får upp den även när den är låst. En klo innanför, slita slita så är den öppen.
Har försökt hitta annan lucka som verkligen fungerar som tänkt - fritt tillträde till en av dem, begränsad för de andra. Men alla de chipaktiverade luckorna verkar vara tillverkade på liknande sätt.
Har försökt hitta annan lucka som verkligen fungerar som tänkt - fritt tillträde till en av dem, begränsad för de andra. Men alla de chipaktiverade luckorna verkar vara tillverkade på liknande sätt.